MTV Networks ziet digitale zenders groeien

Foto: MTVHet bereik van de digitale zenders van MTV Networks is gegroeid naar 4,3 miljoen kijkers. Dat blijkt uit de pilot Stichting Kijkonderzoek Digitaal over de periode week 49 tot en met 53 in 2009, aldus een zegsvrouw van het mediabe- drijf donderdag. “MTV Networks heeft in deze vijf weken 4.285.000 Nederlanders bereikt met haar digitale zenders TMF Pure, TMF Dance, TMF NL, MTV Brand New, Nick Toons, Nick Jr, Nick Hits, VH1, VH1 Classic en Comedy Central Family“, aldus de woordvoerster.

De digitale zenders van MTV Networks laten een groei zien in bereik in vergelijking met de vorige periode, week 45 tot en met 48 van 2009. “Toen was het gemiddelde bereik per week 1.461.000. En in de laatste vijf weken van 2009 werden gemiddeld 1.803.000 kijkers per week bereikt. Dat is een toename van 23 procent.”

In de kinderdoelgroep genereren de digitale zenders van MTV Networks het hoogste bereik van alle digitale zendergroepen. “Van de kids van 3 tot 12 jaar heeft 44,0 procent van de doelgroep naar de zenders van MTV Networks gekeken. Dit zijn 871.000 kinderen tussen de 3 tot 12 jaar. Van alle digitale kanalen is Nick Jr veruit de best bekeken zender in deze doelgroep. Met een bereik van 30,2 procent laat het de concurrerende kids zenders ver achter zich. Daarnaast doen ook de zenders Nick Toons en Nick Hits het goed bij de 3 tot 12 jarigen.

Ook in het jongeren segment, de doelgroep 3 tot 34 jaar, doet MTV Networks het goed. “2,3 miljoen jongeren van 3 tot 34 jaar hebben naar de zenders gekeken, wat neerkomt op 36,2 procent van de doelgroep. In het volwassen segment is MTV Networks sterk aanwezig met onder andere VH1, VH1 Classic en Comedy Central Family. In totaal werden bijna 2,1 miljoen mensen in de doelgroep 20-49 jaar bereikt, wat uitkomt op ongeveer 31,1 procent van de doelgroep.”

Edwin Teerink van MTV Networks is zeer verheugd met de prestaties van de digitale zenders. “Door de aanhoudende groei van het aantal digitale tv aansluitingen, stijgt ook het bereik van onze digitale zenders en blijkt dat deze een waardevolle aanvulling zijn op het traditionele aanbod.”

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen