SBS Groep: ‘Op een na beste julimaand ooit’

Foto: SBSDe SBS-groep heeft de zomermaand juli met een ‘uitstekend’ gemiddeld markt- aandeel afgesloten. Dat heeft een woordvoerder van SBS zaterdag laten weten. “De SBS-groep behaalde een marktaandeel van 28,3 procent dat de op een na beste julimaand ooit is en de beste maandprestatie van 2009 tot nu toe“, vertelt de zegsman. “Ook SBS 6 scoorde de gehele maand juli hoge cijfers en eindigde op een marktaandeel van 14,3% dat eveneens leidt tot de op na beste julimaand ooit.

SBS 6 zet het succes van de doordeweekse vooravond ook in juli voort. “De vroege edities van zowel Hart van Nederland als Shownieuws blijven maar groeien; iets dat trouwens ook geldt voor de late edities van deze programma’s die onlosmakelijk aan SBS 6 zijn verbonden“, vertelt de woordvoerder van SBS. “Wat verder opvalt is het zeer hoge marktaandeel van 32,2% voor de indrukwekkende documentaire over Michael Jackson die op 11 juli werd uitgezonden.

“Het programma De 25 waarin SBS 6 op vrijdagavond uiteenlopende audities van diverse talentenjachten laat zien, is ook een groot succes met marktaandelen van rond de 20%. Een mooie opmaat naar een gloednieuwe reeks van Popstars dat reeds over twee weken van start gaat. De dagelijkse uitzendingen van De Nijmeegse Vierdaagse zijn ook dit jaar weer een ware trekpleister met marktaandelen van 23%.

Ook NET 5 en Veronica scoren goed

Het programma met veruit het hoogste marktaandeel in juli voor NET 5 is Wimbledon. “In een bloedstollende finale wist Roger Federer in de vijfde set Andy Roddick uiteindelijk te verslaan met 16-14. Niet alleen de toeschouwers op Wimbledon zaten op het puntje van hun stoel, in Nederland behaalde deze finale een marktaandeel van maar liefst 30,4%. Late night weet NET 5 zich ook de meeste dagen te verbeteren met de altijd succesvolle misdaadseries als Law & Order. De hitserie Lost maakt zijn naam waar. De start van een nieuwe reeks op de vrijdagavond scoorde een marktaandeel van 14,4% in de kerndoelgroep Vrouwen 20-34 jaar.”

Veronica presteerde ook in juli constant en wist zichzelf ten opzichte van de vorige maand te verbeteren. “Als vertrouwd scoren de crimeseries weer hoge marktaandelen. Ook de comedy’s blijven zich verheugen in een vaste schare kijkers met uitschieters voor The Fresh Prince of Bel-Air met 18,4% en Will & Grace met 18,1% in de kerndoelgroep Mannen 20-34 jaar. De films van Veronica tenslotte wisten ook goede marktaandelen te behalen met onder andere American Pie presents Band Camp, After the Sunset, Norbit en Pink Panther.”

Alle genoemde marktaandelen zijn gemeten in de doelgroep 20-49 jaar tenzij anders aangegeven.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen