‘SBS Groep stijgt sterker dan RTL en Publieke Omroep’

Foto: Mark de BlokDe SBS-groep is in vergelijking met RTL Nederland en de Nederlandse Publieke Omroep het meest gestegen in de maand maart. Dat laat een woordvoerder van SBS vandaag weten. De drie SBS- zenders behaalden de afgelopen maand een gemiddeld marktaandeel van 26,7 procent waar in dezelfde maand vorig jaar nog 26,1 procent werd genoteerd. “Familiezender SBS 6 behaalde haar hoogste maartscore in vier jaar en kwam tot een marktaandeel van 13,1 procent“, vertelt de persvoorlichter.

SBS 6 is tevreden over de maartmaand, waarin zij 13,1 procent marktaandeel boekte. “De vroege edities van Hart van Nederland en Shownieuws groeien nog steeds door. De dramaserie De Hoofdprijs op vrijdagavond scoort gemiddeld bijna 1,2 miljoen kijkers. Ook Holland’s Got Talent kende een prima start op de zeer zwaar bevochten zaterdagavond en trok ruim 800.000 kijkers wat zelfs opliep naar 1,2 miljoen.

Wat verder opvalt zijn de goed scorende series op dinsdagavond met Navy NCIS en Flashpoint en House en The Mentalist op donderdag. De WK kwalificatiewedstrijd Nederland-Schotland trok met ruim 2,8 miljoen mensen ouderwets veel kijkers.”

NET 5 gaf haar 10-jarig jubileum in maart extra kleur door een gemiddelde van 7,3 procent. “Daarmee is NET 5 de op een na snelst groeiende zender van Nederland. De zender introduceerde met groot succes de dramaserie Verborgen Gebreken dat een gemiddeld marktaandeel van 17,4 procent scoorde in de kerndoelgroep Vrouwen 20-34 jaar. Ook de nieuwe afleveringen van Grey’s Anatomy hielden weer honderdduizenden vrouwen aan de buis gekluisterd. Sinds vorige week brengt NET 5 crimeseries op de vrijdagavond met Law & Order: SVU en het nieuwe Eleventh Hour. De avond kende een succesvolle start en trok bovengemiddelde marktaandelen.

Veronica heeft volgens SBS ook een goede maand achter de rug. “De zender kwam tot een marktaandeel van 6,3 procent wat een evenaring betekent van de beste maartscore ooit. Het nieuwe programma van Johnny de Mol, Down met Johnny, scoorde direct vanaf de start en behaalde een marktaandeel van 11 procent.

Ook Veronica behaalde veel winst in de vooravond. De comedy’s die elke werkdag te zien zijn van 18.00 tot 20.30 uur weten een nog steeds groeiende groep kijkers aan zich te binden en ook de komische maandagavond trekt steeds meer kijkers. De topfilms op dinsdagavond (waaronder Lara Croft: Tombraider en The Matrix) bleken een groot succes en als vanouds scoorden de crimeseries op de woensdag- en zondagavond meer dan uitstekend.”

Alle genoemde marktaandelen zijn gemeten in de doelgroep 20-49 jaar.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen