Nickelodeon: ‘Marktleider kinder-tv over eerste kwartaal’

Foto: NickelodeonNickelodeon was in januari, februari en maart ‘met afstand’ de best bekeken kinderzender van Nederland. Dat laat Nickelodeon vandaag weten. Het station behaalde in het tijdvak 06.00 – 18.00 uur  een marktaandeel van 30,1 procent. “Dat is 2,5 procent meer dan de grootste concurrent Jetix“, aldus een zegsvrouw. “Met dit marktaandeel is Nickelodeon niet alleen beter dan de concurrentie, maar heeft Nickelodeon zichzelf ook verbeterd ten opzichte van het eerste kwartaal van vorig jaar.

In het tijdvak 06.00 – 18.00 uur is Nickelodeon naar eigen zeggen al 10 maanden onafgebroken marktleider. “Sinds juni vorig jaar heeft Nickelodeon het hoogste marktaandeel in de doelgroep 6-12 jaar. Van alle minuten die kinderen keken naar Kids TV, werd maar liefst 44,2 procent bij Nickelodeon besteed. Het verschil in kijktijd tussen marktleider Nickelodeon en de andere kinderzenders is nog groter geworden in vergelijking met het eerste kwartaal in 2008. Toen was het verschil 9,2 procent en in 2009 is het 14,1 procent“, vertelt de woordvoerster.

Het Huis Anubis ging op 2 maart weer van start en was het afgelopen kwartaal gelijk het best bekeken programma bij Nickelodeon. De gemiddelde kijkdichtheid van de première afleveringen is 11,3 procent in de doelgroep 6-12 jaar. “Daarmee ligt de kijkdichtheid nog hoger dan de première afleveringen in het najaar van 2008. Maar het succes in het eerste kwartaal is ook te danken aan goede scores van SuperNick, Puppy Patrol en het nieuwe voetbalprogramma De Ballen.”

In april zullen naar verwachting de series Genie in the House (foto) en Pinguïns van Madagascar hoge ogen gaan gooien, aldus Nickelodeon.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen