Nijkamp: ‘Concurrentie imiteert SBS-manier van promotie’

Programmaleider Tina Nijkamp van SBS 6 is opgevallen dat de concurrentie goed naar haar wijze van programmapromotie heeft gekeken. Dat vertelt Nijkamp in De Volkskrant. “Wat me vooral opvalt, is dat ze onze manier van promotie hebben overgenomen, met logo’s in beeld en het aftellen van de dagen tot een program- ma begint en zo“, vertelt ze. Zo verschijnt bij SBS 6 soms opeens een mannetje in beeld. “Voor De Verbouwers XXL. Enig toch? Hartstikke leuk. Klachten van kijkers? Nee hoor.

Publieke Omroep en RTL Nederland gaan ook steeds meer op de volkse toer met programma’s als Bananasplit en Zeg Eens Aaa. “Het is ook een beetje de tijd. Positieve programma’s zijn in, en dat doen wij al jaren. Dat RTL stopt met Het Moment van de Waarheid zegt ook iets. Dat heeft een negatieve ondertoon, dat zouden wij nooit geprogrammeerd hebben.

Tina Nijkamp riep ooit dat ze van SBS 6 het grootste televisiestation van Nederland wil maken. “Dat sluit ik zeker niet uit. Dit jaar? Ik ga geen termijn noemen, maar het zou wel heel leuk zijn als het lukte terwijl ik hier nog zit. Dat is mijn droom, daar vecht ik voor. Onze vooravond doet het nu heel goed met Hart van Nederland, Shownieuws en Traumacentrum. Maar het is lastig. Succes duurt bij tv 24 uur en niet langer. RTL 4 en Nederland 1 zijn in onze doelgroep nu nog groter. Die ben je niet zomaar voorbij. Was het maar waar.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen