SBS 6 speelt in op recessie met nieuw programma

SBS 6 gaat mensen helpen die hun huis willen verkopen in het nieuwe program- ma Huis Te Koop, dat vanaf april wordt uitgezonden. Dat laat een woordvoerder van SBS 6 vandaag weten. “SBS 6 slaat een nieuwe weg in met coachtelevisie door in te spelen op de economische recessie en de gevolgen die deze heeft voor de huizenmarkt“, vertelt de zegsman. “In iedere aflevering van Huis Te Koop maakt een koper definitief een keuze uit drie woningen die al meer dan een jaar te koop staan.

De afgelopen weken stonden de kranten bol van het nieuws dat de Nederlandse huizenmarkt door de economische recessie als een kaartenhuis in elkaar zakt. Huizenmarkt in zwaar weer, zo kopte De Telegraaf. Huizenmarkt kraakt in zijn voegen, zo valt in het AD te lezen. “De koppen liegen er niet om“, vertelt de woordvoerder. “De nood is hoog voor de drie verkopers die hun huis om verschillende redenen, het liefst zo snel mogelijk, kwijt zijn.”

Na een eerste bezichtiging krijgen de mensen die hun huis willen verkopen de ongezouten mening van de potentiële koper te horen. Vanaf dat moment hebben ze een week de tijd om er alles aan te doen om hun huis aantrekkelijker te maken voor deze koper. Na de tweede bezichtiging, waarbij de huizen naar de wensen van de koper zijn aangepast, komen de drie verkopers gezamenlijk voor de koper te staan. De koper zal uiteindelijk een van de drie woningen daadwerkelijk aanschaffen.

Naast verkopers, schiet SBS 6 ook verbouwers in heel Nederland te hulp. “Op woensdag 25 februari start het programma Verbouwers XXL. Verschillende gezinnen uit twaalf provincies gaan in De Verbouwers XXL de komende maanden de grootste uitdaging van hun leven aan: het verbouwen van hun eigen woning tot een prachtig droomhuis.”

Huis Te Koop is een productie van Endemol en wordt mogelijk gemaakt door Zuka.nl.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen