SBS 6: ‘Beste novembermaand ooit met 15 procent’

Familiezender SBS 6 heeft met een marktaandeel van 15% procent gezorgd voor de beste november-maand ooit. Dat laat een woordvoerder van SBS Groep vandaag weten. Waar de tv-zender vorig jaar november nog op 13,1% uitkwam, wist de zender zich afgelopen maand ruimschoots te verbeteren. “Uitschieters in november waren de 3,5 miljoen kijkers voor de ontmaskering van Joran van der Sloot als vrouwenhandelaar en Domino Day dat 2,7 miljoen kijkers aan de buis gekluisterd hield.

SBS 6 wist haar leiderschap in het weekend verder te verstevigen, aldus de zegsman. “Met natuurlijk op vrijdagavond de kijkcijferhit Popstars dat elke week zo’n 1,7 miljoen kijkers trekt. Ook de uitslagshow op zaterdag-avond scoort uitstekend met afgelopen zaterdagavond rond de miljoen kijkers gevolgd door het eveneens succesvolle Groeten Terug. De zondagavond met Wegmisbruikers en Peter R. de Vries, misdaadverslaggever blijft ook voor hoge marktaandelen zorgen.”

NET 5 sloot de maand november af met een marktaandeel van 6,8%. “Met name in prime time wist de vrouwelijke zender zich te verbeteren ten opzichte van november 2007. De maandagavond met Grey’s Anatomy en De Co-assistent opgevolgd door de nieuwe serie Eli Stone staat als een huis. Ook de dinsdagavond met S1ngle, Samantha Who? en Hotel Babylon scoort bovengemiddeld.

De lustrumeditie van Het Blok was een groot succes. Naar de ontknoping van de veiling keken ruim 900.000 mensen en de afleveringen behaalden een gemiddeld marktaandeel van 16,3% in de voor NET 5 belangrijke doelgroep Vrouwen 20-34 jaar. Ook de nieuwe serie Topstylist-home edition, waarin 12 woonstylisten strijden om een baan bij VT Wonen, kende een goede start met 14% in diezelfde doelgroep.”

Veronica kwam in november tot een marktaandeel van 6,3%. “De James Bondmaand was wederom een succes. Titels als Goldeneye, License to Kill, A View to a Kill, Octopussy en Goldfinger scoorden hoge kijkcijfers. Veronica scoorde vooral op de maandag- en dinsdagavond beter dan in november 2007. De nieuwe afleveringen van Waar is de Mol? scoorden erg goed en ook de nieuwe Nederlandse productie Fobiac op de vrijdagavond kende een goede start in de doelgroep.”

Alle genoemde marktaandelen zijn gemeten in de doelgroep 20-49 jaar tenzij anders aangegeven. De cijfers zijn inclusief uitgesteld kijken, met uitzondering van de laatste 7 dagen van de maand.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen