Nickelodeon: ‘Goede score in belangrijkste maand’

Nickelodeon is ‘met afstand’ de best be- keken kinderzender van Nederland in de voor adverteerders belangrijke maand november. Dat laat een zegsvrouw van Nickelodeon vandaag weten. In het tijd- vak 6:00 – 18:00 uur haalde Nickelodeon een marktaandeel van 32,6 procent. “Dat is 10 procent meer dan de grootste con- current Jetix. Met dit marktaandeel slaat Nickelodeon niet alleen een groter gat met de concurrentie, maar heeft Nickelo- deon zich ook verbeterd ten opzichte van vorig jaar november.

Van alle minuten die kinderen keken naar Kids TV, werd maar liefst 47,1 procent bij Nickelodeon besteed. “Het verschil in kijktijd tussen marktleider Nickelodeon en de andere kinderzenders is nog groter geworden in vergelijking met vorige maand. In oktober was het verschil 19,6 procent in kijktijdaandeel met nummer twee, in november is het zelfs 23,1 procent.”

Het Huis Anubis (foto) was ook in november het best bekeken programma op Nickelodeon met een gemiddelde kijkdichtheid van wel 7,4 procent in de doelgroep 6-12 jaar. “Maar het succes in de maand november is ook te danken aan hele goede scores van series als SuperNick, Gefopt!, Puppy Patrol en Superster The Family Battle. Met de komst van Sinterklaas is ook Ontbijt Piet weer in het land. Zijn programma behoort al tot de beste programma’s van Nickelodeon met een gemiddelde kijkdichtheid van 5,3 procent in de leeftijd 6 tot 12 jaar.”

Het laatste weekend van november was het beste weekend van 2008 zowel qua kijkdichtheid als marktaandeel. “Het was het Avatar-weekend. En Avatar haalde een kijkersaantal van ruim 507.000 kijkers in de leeftijdsgroep 6+. Daarmee is het de best bekeken uitzending ooit voor Nickelodeon!”

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen