Julia’s Tango wint SponsorRing

SBS Broadcasting heeft voor het tweede achtereenvolgende jaar dé vakpijs van de sponsorbranche, de SponsorRing, gewonnen. De sponsorcase van Julia’s Tango en Steps werd in de categorie media uitgeroepen tot winnaar. Dat meldt een zegsman van SBS vandaag. “De winkelketen ontwierp speciaal voor de NET 5 dramaserie jurkjes die de hoofdrolspeelsters droegen in de door Endemol geproduceerde serie. Door een crossmediale aanpak waren de jurkjes in korte tijd uitverkocht.” 

NET 5 was met Julia’s Tango marktleider in de doelgroep Vrouwen 20-34 jaar, bij uitstek de doelgroep waar ook winkelketen Steps zich op richt. “De samenwerking tussen NET 5, Endemol en Steps was dan ook zeer succesvol“, aldus de woordvoerder. “Via de drukbezochte website waar de jurkjes te zien waren, commercials op radio en tv, e-mail nieuwsbrieven en advertenties ontstond er een ware run op de jurkjes die de actrices in de serie droegen. De resultaten op het gebied van commerciële resultaten en imagoverbetering waren zodanig dat de jury van de SponsorRingen deze case gisteravond in hotel Krasnapolsky tot winnaar uitriep.”

Julia’s Tango/Steps nam het in de categorie Media op tegen vier andere cases: NH Hoteles en Hotel (SBS 6), Dolfinarium en Spetter (Jetix), Kleenex en All You Need Is Love (RTL4) en Randstad en Word de PA van Edwin Evers in Beijing! (Radio 538). Vorig jaar werd de case van Holiday on Ice en Sterren Dansen op het IJs (SBS 6) gekozen als winnaar in de categorie Media, net als Postbank en Het Blok (NET 5) in 2005.

De SponsorRing is dé vakprijs van de sponsorbranche die jaarlijks wordt uitgereikt aan sponsor-cases die zich in het voorafgaande jaar duidelijk hebben onderscheiden. De prijzen worden uitgereikt in verschillende categorieën, waaronder Media.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen