Sponsors Holland’s Next Top Model trekken zich terug

Daphne Deckers gaat op maandag 31 maart het vierde seizoen van Holland’s Next Top Model in zonder de sponsors L’Oréal en Glamour. Beide bedrijven vonden de modellenwedstrijd niet meer in hun plaatje passen. Dat meldt De Pers. Tijdens het derde seizoen sliepen de modellen in een loods. “Het eerste seizoen had meer fashion en focus op modellen. Ik heb besloten dat het voor Glamour tijd was om heel bewust te kiezen voor andere dingen“, zegt Karin Swerink van Glamour.

Annemiek Gieaveld van L’Oréal: “Onze prioriteiten op corporatieniveau liggen nu ergens anders. Holland’s Next Top Model paste niet meer in dat plaatje.

De makers van Holland’s Next Top Model maakt het niets uit, want “de sfeersetting en koers van de glamour van het programma staan los van de sponsors en het programma heeft van zichzelf al een glamoureuze uitstraling“.

Toch zijn er veranderingen doorgevoerd. De loods waar de dames vorig seizoen resideerden wordt vervangen door een luze ‘Top Model Mansion’. Ook de bitchfights is een halt toegeroepen. Het blad Grazia volgt Glamour op. Grazia-hoofdredacteur Hilmar Mulder, vervanger van Swerink, vertelt: “Het draait nu weer echt om de modellenkwaliteiten, niet alleen om de grote bekken. Natuurlijk heb je die nodig op televisie, maar misschien iets minder heftig. Ze gaan weer voor een deluxe versie.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen