BNN lanceert nieuwe online televisiegids

BNN heeft vandaag haar eigen online televisiegids gelanceerd. Op deze voor jongeren bedoelde webpagina kan men terecht voor kijktips, samengesteld door presentatoren van BNN en de redactie. Dat laat BNN vandaag weten. Bezoekers kunnen via de BNN Gids ook hun eigen community starten over programma’s uit de hele wereld. “Programma’s als Wie is de Mol en The Sopranos hebben al hun eigen community“, vertelt Berend Jan Verheijen, Hoofd Nieuwe Media van jongerenomroep BNN.

De nieuwe online TV-Gids van BNN ging vandaag live op www.bnngids.nl. Op de BNN Gids kan men terecht voor kijktips, samengesteld door presentatoren van BNN, de gidsredactie en de bezoekers zelf. In de online gids wordt naast het reguliere tv-aanbod ook de programmering van de themakanalen opgenomen.

Nieuw is de mogelijkheid om een persoonlijke gids aan te maken en deze als gadget te plaatsen op je eigen Hyve-profiel, weblog of website. “Een belangrijk aspect van Hyves is het laten zien aan je vrienden wat jouw passies zijn. De TV-programma’s die je kijkt horen daar zeker bij. Door het plaatsen van de BNN Gids op je Hyve of blog kun je jouw persoonlijke TV-gids delen met je Hyves-vrienden“, zegt Verheijen.

De BNN Gids bieden bezoekers de mogelijkheid om een minisite aan te maken van hun favoriete TV-programma. De communities beperken zich niet tot de programma’s van BNN maar gaan over alle beschikbare programma’s die voor jongeren interessant zijn. Verheijen: “Bij de nieuwe gids van BNN kun je sites aanmaken over ieder programma dat er is. Programma’s als Wie is de Mol en The Sopranos hebben al hun eigen community. Er is ook een community die gaat over series die in Nederland nog niet op de buis zijn, maar die wel veel gedownload worden.

Lucas Goes, Algemeen Directeur van BNN, vindt het nieuwe initiatief goed passen binnen BNN. “Naast de succesvolle programma-sites van BNN blijkt uit onderzoek dat jongeren bij het massale tv-en internetaanbod behoefte hebben aan duiding en ordening. Het sterke jongerenmerk BNN kan op een geloofwaardige wijze jongeren daarbij helpen. BNN doet op haar beurt ook haar voordeel met de site doordat op deze wijze het TV- en internetgedrag van de doelgroep gevolgd kan worden.”

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen