Endemol ‘ongelooflijk trots’ op kijkcijfer nieuwe comedy

Peter Römer, creatief directeur van Endemol, is erg tevreden over de eerste kijkcijfers van de nieuwe comedyserie We gaan nog niet naar huis. Met een kijkerspubliek van 2,2 miljoen mensen was de AVRO-serie met Victor Löw en Mary-Lou van Stenis zondag het best bekeken programma van dat moment. “We zijn ongelooflijk trots op het kijkcijfer van We gaan nog niet naar huis“, aldus Peter Römer van Endemol. “Het is in jaren niet voorgekomen dat een drama- serie zo goed scoorde.”

De comedy profiteert van de lead-in van Boer Zoekt Vrouw. “Natuurlijk profiteren wij van onze zeer succesvolle voorganger Boer Zoekt Vrouw“, beseft ook Peter Römer van Endemol zich. “Maar“, zo zegt hij, “met een oplopend kijkcijfer gedurende de aflevering kunnen wij spreken van een veelbelovende start voor We gaan nog niet naar huis. Natuurlijk zijn we ook realistisch, dit cijfer is geen garantie voor de toekomst. Over vijf, zes afleveringen kun je goed zien wat het vaste aantal kijkers is.

Het spraakmakende Baby te Huur, dat gelijktijdig werd uitgezonden op Nederland 3, beleefde met een marktaandeel van 21,5 % in de doelgroep een ‘droomstart’, aldus Endemol. Sebastiaan Spaan, Programmamanager bij Endemol Nederland, is buitengewoon blij met de cijfers van Baby te huur: “Ze zijn meer dan fantastisch. Een marktaandeel van 21,5 procent in de belangrijke doelgroep 13-19 jaar en een kijkdichtheid van 6,2 procent is erg goed voor een zender als Nederland 3.

Tegenover de prachtige kijkcijfers van beide programma’s bleef ook een derde Endemolproductie, Eén Tegen 100, met 816.000 kijkers op RTL4 stevig overeind.

Meer in AVRO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen