FD eerste dagblad in Nederland op zalmroze papier

Het Financieele Dagblad verschijnt vanaf vandaag 4 september met een nieuwe inhoudelijke formule en in een nieuwe vorm. Redactioneel biedt het nieuwe FD meer nieuws en achtergronden, gepre- senteerd in een aantal nieuwe pagina’s en rubrieken. Het Financieele Dagblad krijgt een nieuw logo. De ‘florijne’ f die het FD al 211 jaar siert, komt in gemo- derniseerde vorm in het logo terug. De krant wordt smaller en wordt als eerste dagblad in Nederland full colour gedrukt op zalmroze papier.

Het nieuwe FD is volgens een zegsvrouw van het dagblad beter afgestemd op de behoeften van de belangrijkste doelgroep: ondernemende mensen. “Het nieuwe FD presenteert nieuws, achtergronden, trends en topics in een internationale context op een nog toegankelijkere en overzichtelijkere wijze“, aldus de woordvoerster.

Nieuw zijn de dagelijkse rubrieken Beleggen, Ondernemen en Carrière en drie keer per week wordt op de pagina Morgen een blik geworpen op de toekomst, zoals productinnovatie en economische trends. De zaterdageditie krijgt een extra katern waarin ruimte is voor uitgebreide reportages, politieke analyses en columns.

Met de nieuwe zalmroze kleur, die in het verlengde ligt van de kleur van andere financieel-economische kranten in Europa, wil het FD zijn positie als dé businesskrant van Nederland benadrukken. “Het smallere formaat maakt de krant handzamer. Voor de nieuwe vormgeving is een beroep gedaan op topontwerper Mark Porter, head of design van de Britse The Guardian.

Het FD is naar eigen zeggen een van de weinige betaalde kranten van Nederland die de afgelopen jaren structureel groeien. “Met de vernieuwingen wil de zakenkrant zijn positie op de dagbladenmarkt verder versterken.

Ulko Jonker, hoofdredacteur van Het Financieele Dagblad, is blij met de nieuwe vormgeving van zijn dagblad. “De nieuwe krant stelt ons in staat om met meer graphics, meer kleur, een betere navigatie en het accent op primeurs en onderscheidende journalistieke producties de meerwaarde van Het Financieele Dagblad te onderstrepen“, aldus Jonker. “Met de vernieuwingen die ook deze maand worden doorgevoerd in onze website en bij BNR Nieuwsradio, zetten we met elkaar een belangrijke stap in het verstevigen van onze multimediale ambitie.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen