Opofferen reclameblok moet Netwerk helpen
Het reclameblok tussen de Nederland 2-programma’s Man Bijt Hond en Netwerk (EO/NCRV) wordt deze week opgeheven om meer kijkers te laten doorkijken naar de actualiteitenrubriek. Dat meldt het ANP. In de afgelopen week werd het uitzendschema van de publieke tv-zenders (Nederland 1, 2 en 3) flink omgegooid in verband met het zogenoemde programmeermodel.
Nederland 2, waarop veel ‘zware’ programma’s worden uitgezonden, heeft het moeilijk. Vooral Netwerk zag veel kijkers weglopen. Netwerk verhuisde van Nederland 1 (20.30 uur) naar Nederland 2 (19.30 uur). Zendercoördinator Ton F. van Dijk wil de kijkcijfers proberen op te krikken door promotie en het weghalen van een STER-blok. “Aan het eind van het kalenderjaar moet Netwerk meer kijkers hebben. Als dat niet is gebeurd, moeten we aan andere maatregelen gaan denken“, aldus Van Dijk.