Opofferen reclameblok moet Netwerk helpen

Het reclameblok tussen de Nederland 2-programma’s Man Bijt Hond en Netwerk (EO/NCRV) wordt deze week opgeheven om meer kijkers te laten doorkijken naar de actualiteitenrubriek. Dat meldt het ANP. In de afgelopen week werd het uitzendschema van de publieke tv-zenders (Nederland 1, 2 en 3) flink omgegooid in verband met het zogenoemde programmeermodel.

Nederland 2, waarop veel ‘zware’ programma’s worden uitgezonden, heeft het moeilijk. Vooral Netwerk zag veel kijkers weglopen. Netwerk verhuisde van Nederland 1 (20.30 uur) naar Nederland 2 (19.30 uur). Zendercoördinator Ton F. van Dijk wil de kijkcijfers proberen op te krikken door promotie en het weghalen van een STER-blok. “Aan het eind van het kalenderjaar moet Netwerk meer kijkers hebben. Als dat niet is gebeurd, moeten we aan andere maatregelen gaan denken“, aldus Van Dijk.

Meer in EO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen