Zenders MTV Networks halen ‘recordmarktaandelen’

In juli heeft MTV Networks haar positie op de Nederlandse televisie- markt verstevigd met record marktaandelen. Dat meldt een woordvoerster van de zendergroep. De drie muziekzenders MTV, TMF en The BOX haalden volgens de zegsvrouw in de doelgroep 13 tot 34 jaar de hoogste marktaandelen.

MTV, TMF en The Box behaalden een gezamenlijk marktaandeel van 11.8% in doelgroep 13 tot 19 jaar. MTV behaalde met 5.0% het hoogste marktaandeel ooit in doelgroep 13 tot 19 jaar. “Vooral de weekenden van MTV deden het goed, onder andere door marathons van My Super Sweet 16 en The Fabulous Life Of“, aldus de woordvoerster. Afgelopen maand lanceerde TMF Valerios Datingshow (foto), dat vanaf de eerste aflevering goede cijfers haalt. “Dit had positieve gevolgen voor het marktaandeel in juli. Met 4.2% marktaandeel binnen doelgroep 13 tot 19 jaar was dit de hoogste score sinds oktober 2005.” Ook The Box behaalde met 2.6% marktaandeel in doelgroep 13 tot 19 jaar de beste score van dit jaar. “Vooral het nieuwe ochtendblok met series als The Fresh Prince of Bel Air was een succesvolle toevoeging aan de zender.

Met een record marktaandeel van 35.6% was Nickelodeon de leidende kinderzender. Het marktaandeel steeg aanzienlijk ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar toen 31.7% marktaandeel werd behaald.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Ziet u André Hazes jr. ook graag met Gordon mee emigreren naar Dubai?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen