Talpa wil tien procent marktaandeel in voorjaar 2007

De zenderleiding van Talpa wil in het voorjaar van 2007 tien procent marktaandeel in de voor adver- teerders belangrijke doelgroep 20-49 behalen. Binnen drie jaar wil John de Mol met Talpa bij de grootste drie van Nederland horen. Ook voor het voorjaar van 2006 werd aan de adverteerders een marktaandeel van tien procent beloofd. Uiteindelijk bleef de zender haken op acht procent marktaandeel in de doelgroep.

Met een betere profilering wil Talpa meer kijkers trekken. Maandag wordt zo reality-avond, donderdag wordt vrouwenavond en zondag is het familie-avond. “Met een paar kleine ingrepen kan het treintje opeens gaan rijden. We wilden gewoon te snel te veel“, zegt programmadirecteur Remko van Westerloo in Volkskrant. “Als we hier die 10 procent niet mee halen, dan weet ik het ook niet meer.

Talpa heeft een moeilijk eerste jaar achter de rug. Voormalig kijkcijferkanonnen bleken niet altijd goed te zijn voor miljoenencijfers. De Volkskrant zette een aantal uitspraken op een rijtje. Beau van Erven Dorens: “Het was een louterende periode. Hoeveel shit ik het afgelopen jaar niet over me heen heb gekregen. Ik word de hele dag op Talpa aangesproken. En dan verwachten ze dat ik nog terugpraat ook.Jack Spijkerman oordeelt dat het geen leuk jaar is geweest. “We zijn behoorlijk met onze voeten op de grond geland“, aldus Linda de Mol. (Foto: Roy Beusker)

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen