BNN verkoopt programma aan Al Jazeera

De achtdelige docusoap Couscous en Cola van BNN is verkocht aan de nieuwe zender van Al Jazeera. Het is voor het eerst dat een Nederlands product wordt verkocht aan Al Jazeera. Couscous en Cola, dat werd geproduceerd door IdtV, is in 2004 uitgezonden door BNN. Patrick Lodiers heeft het programma gepresenteerd. De nieuwe Engels- talige zender van Al Jazeera gaat vanaf november 2006 uitzenden.

Al Jazeera wil met deze zender een wereldwijd publiek aantrekken. “Al Jazeera International heeft Couscous & Cola aangekocht, omdat het programma midden in de discussie staat, controversieel is en over en voor jongeren“, aldus een woordvoerder van BNN. Couscous & Cola volgt de jongeren Kacem, Deborah, Ramy, Omar, Ahlam, Youssef, Jalil, Akosua en Ilknur die een paar jaar in Nederland zijn, en op reis willen naar Amerika. Kloppend hart van de serie is de debatclub op school, waarin de leerlingen de strijd met zichzelf en elkaar aangaan. De camera volgt de jongeren op school, thuis met hun familie en met hun vrienden. Patrick Lodiers strijkt neer in de school, verbaast zich, ergert zich, maar wordt ook hun vriend en vertrouweling. Aan het einde van de serie vertrekt Patrick met een deel van de jongeren naar Amerika.

Patrick Lodiers is blij met de verkoop van het programma:

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen