Glijden Koffietijd-diva’s af naar gesponsorde tv-niemendalletjes?

Loretta Schrijver, Pernille La Lau, Quinty Trustfull en Vivian Slingerland: ze hebben plotseling niets meer te doen nu Koffietijd van de buis is gehaald. Wat staat er met hen te gebeuren?

Pernille La Lau © Nick van Ormondt

Waar Loretta Schrijver inmiddels een leeftijd heeft bereikt waarop het ook wel mooi is geweest, zullen haar collega’s nog wel even aan de bak moeten. Maar wat staat er met hen te gebeuren? Glijden ze af naar gesponsorde tv-niemendalletjes op de zaterdagmiddag van RTL 4? Dingetjes als ‘Camp to go’, ‘Duurzame roadtrip’ en ‘House Vision’?

Degradatie voor koffiediva’s?

Het lijkt er wel op. Pernille La Lau vertelt in de Weekend dat ze het programma ‘Zakenvuur’ gaat presenteren, een ‘ondernemersprogramma voor RTL 4’. “De planning is dat ik het in het najaar ga presenteren. Dat is iets waar ik graag mijn aandacht aan wil geven”, aldus de presentatrice.

Klinkt heel wat, zo’n eigen tv-programma, maar dit verdwijnt natuurlijk gewoon in de carrousel van kampeer- en visprogramma’s. Het is eigenlijk het hedendaagse equivalent van de belspelletjes. Als we nog in die tijd hadden geleefd, dan zouden Pernille en Quinty binnenkort broodroosters verloten met een 0900-nummer onderin beeld.

Gesponsorde televisie

Op de vraag of Zakenvuur inderdaad zo’n gesponsord dag-tv-dingetje is, antwoordt ze op NPO Radio 1: “Zeker, maar wel door founding fathers die meedenken met het hele proces. Dus niet een gesponsord iets van: kijk eens, dit flesje kun je kopen.”

Koffietijd was uiteindelijk ook gewoon gesponsord, benadrukt Pernille. “Koffietijd heeft ook nooit als commercieel gevoeld, want wij zijn altijd heel oprecht en eerlijk geweest in de sponsoring die wij hebben. Daar hebben we ook heel veel steun van gehad, altijd van de loterij. De Nationale Postcode Loterij.”

Neerkijken

Het is niet terecht om neer te kijken op dit soort programmaatjes, vindt Pernille. “Vind ik zonde. Ik vind het ook niet realistisch, want we hebben heel veel mooie programma’s juist dankzij sponsoring.”

Zo werkt het nu eenmaal, vindt ze. “Ja, mijn achtergrond is ook marketing. Ik vind het namelijk heel belangrijk dat je zowel programma’s tot stand kan brengen die je anders niet zou krijgen, en die je wel krijgt juist door een sponsoring. En er bestaat ook absoluut hele eerlijke sponsoring. Dat hebben wij twaalf jaar lang zo gedaan, vind ik.”

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Welke Koffietijd-diva heeft volgens u het MINST kans op een succesvolle carrière na Koffietijd?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen