Angela de Jong legt uit waarom kijkcijfers Koffietijd zijn ingestort
Het is volgens Angela de Jong helemaal niet zo onverklaarbaar waarom de kijkcijfers van Koffietijd dermate zijn ingestort dat het programma van de buis wordt gehaald. “Het gevoel is weg.”
Koffietijd verdwijnt na het lopende seizoen van de buis omdat er te weinig mensen naar kijken. En dat heeft sponsor Postcode Loterij volgens tv-columniste Angela de Jong helemaal aan zichzelf te danken. Die besloot een paar jaar geleden om de ochtendshow te verhuizen van de Lang Leve De Liefde-villa in het Gooi naar een kantoor in Amsterdam.
Gooise villa
Het is achteraf gezien de genadeklap geweest voor Koffietijd, aldus Angela. “Gaan we Koffietijd missen? Laten we eerlijk zijn: nee. Er keken amper mensen meer naar. Sinds ze waren verhuisd naar die Postcode Loterijtoren en het presentatorenbestel nogal was uitgebreid, was ik het vertrouwde Koffietijdgevoel kwijt”, zegt ze in Nieuwe Revu.
De sfeer is uit het programma geslagen, vindt ze. “Dat kneuterige hadden Loretta en Quinty wel samen in die villa in ’t Gooi, maar toen alle anderen erbij kwamen, was ik dat al snel kwijt.”
Huisvrouwen
Koffietijd is volgens Angela veel te veel verhipt. “De Koffietijd van de Postcode Loterij mikte op een publiek dat waarschijnlijk niet voor de buis zat, omdat dat gewoon werkende vrouwen zijn. En het is toch ooit bedacht als een soort huisvrouwenprogramma voor vrouwen die thuiszitten en de dag door geholpen moeten worden.”
Ze vervolgt: “Met alle thema’s die ze de laatste jaren aansneden, richtte het zich naar mijn idee meer op de yoga-moeders in Amsterdam- Zuid.”