Radio 538-sterren in Polaroid-achtige campagne: ‘Heel cool’

Radio 538 wordt geprezen om zijn nieuwe reclamecampagne, waarbij de zendersterren shinen op Polaroid-achtige foto’s. “Heel cool”, vindt RTL Boulevard-presentator Luuk Ikink het.

Radio 538 © Radio 538

Het leek Radio 538 een goed idee om in aanloop naar de heropening van Nederland een campagne te beginnen die in het teken staat van ‘nieuwe herinneringen’. “Herinneringen maak je altijd en overal. Dat laten we in deze campagne zien. Samen lachen, samen huilen, maar vooral: het leven vieren. Dat doen we samen met onze luisteraars”, zegt zenderbaas Coco Hermans.

Fenomenaal

Voor deze klus is topfotografe Linda Stulic aangetrokken. “Zij heeft dit samen met onze dj’s fenomenaal vast weten te leggen. Ze gebruikte voor het campagnebeeld van 538 een Polaroid Big Shot camera. Daarmee brengen we deze bijzondere momenten in beeld. Want met 538 hoef je niets te missen. Radio = 538!”, zegt ‘brand director’ Caroline Will.

Het Polaroid-idee komt ook bij Linda vandaan, vertelt ze op Instagram. “Ik stelde voor om alle dj’s alleen op Polaroid te schieten, zodat ze campagne simpel maar sterk is: alleen een portret en een logo”, vertelt ze. “Het is rauw en eerlijk. Dat is precies waar mijn werk over gaat.”

Luuk Ikink

Luuk Ikink vindt het heel knap gedaan. “538 heeft een nieuwe reclamecampagne…en normaal is dat niet zo interessant, alleen nu zijn het ineens heel andere foto’s.. rauw en Polaroid-ish. Zag ze vandaag hangen in Amsterdam en viel meteen op, heel cool!”, twittert hij.

Ook andere BN’ers reageren enthousiast. “Love it”, zegt Elise Schaap. “Echt TE gek gedaan!”, roept Patty Brard. En Shirma Rouse: “Gaaf!”

Filmpje

De polaroids zijn ook verwerkt in een nieuw reclamefilmpje van Radio 538:

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Wie heeft doordeweeks de leukste 538-show?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Moet SBS 6 waken voor een Meilandjes-overkill?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen