Na Akwasi-rel: ‘Journalisten op cursus zwarte mensen interviewen’

De woedeuitbarsting van Akwasi tijdens een EO-interview toont aan dat journalisten hoognodig een cursus zwarte mensen interviewen moeten volgen, stelt opiniemaker Nan van Houte in de Volkskrant.

Akwasi © NOS

Akwasi ligt onder vuur omdat hij een EO-journalist heeft geïntimideerd tijdens opnames van een NPO Radio 1-interview. Hij was niet tevreden over de vraagstelling, griste de laptops van het radioteam weg en dwong hen vervolgens om de geluidsopnames te wissen. De journalist voelde zich zwaar geïntimideerd door de rapper.

Meer empathie voor Akwasi

De Volkskrant geeft ene Nan van Houte, die wordt omschreven als ‘cultureel manager en opiniemaker’, nu een podium om een alternatieve mening over de Akwasi-rel te verkondigen. Media moeten meer empathie en begrip leren opbrengen voor de gasten van kleur die ze tegenover zich krijgen, betoogt ze.

Nan ergert zich eraan dat media er ‘als de kippen bij zijn’ om hun verontwaardiging uit te spreken over Akwasi. “Ik denk dat het hoog tijd wordt dat witte journalisten zich bewust worden van de raciale verhoudingen als ze iemand van kleur interviewen. Dat ze eens rekening gaan houden met de onevenredige effecten die elke uitspraak van hun geïnterviewde op diens leven kan hebben.”

Cursus

Akwasi werd boos omdat de interviewer herhaaldelijk vroeg naar zijn geweldsoproep op de Dam. “Akwasi weet helaas maar al te goed wat dat betekent: dit interview gaat niet over zijn succes met Omroep Zwart, maar is de zoveelste poging hem erbij te lappen en de veiligheid van hem en zijn gezin in de waagschaal te stellen.”

Vreselijk, vindt Nan het. “Zouden de NVJ en de baas van de NOS (…) hun journalisten niet beter op cursus sturen, zodat ze wat meer empathie en begrip leren opbrengen voor de gasten van kleur die ze tegenover zich krijgen? Of eens wat zwarte journalisten aantrekken om dit soort interviews te laten afnemen?”, briest ze.

Het opiniestuk van Nan van Houte kunt u lezen op de Volkskrant-site.

Lees ook

Lees alles over de nieuwste Akwasi-rel:
Akwasi pakt laptops af van NPO Radio 1: ‘Kwalijk en intimiderend’ (8 januari)
Akwasi uitgekotst bij Boulevard, Jinek en Shownieuws: ‘Doodzwijgen’ (9 januari)
Akwasi mogelijk weg als omroepbaas na intimideren NPO-journalist (9 januari)
Angela Groothuizen blijft fan van Akwasi: ‘Zijn pijn zit heel diep’ (11 januari)
NPO-baas Shula Rijxman waarschuwt Akwasi: ‘Ik ben geschrokken’ (11 januari)
OM is er al over uit: Akwasi niet vervolgd voor intimideren journalist (11 januari)

254 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Iwan
januari 14, 2021 10:42

Door al dat gedoe als er iets gebeurd met, of door een gekleurd persoon, voel ik me zo langzamerhand gediscrimineerd… als het niet gaat op hun voorwaarden, gelijk hel en verdoemenis schreeuwen. Ze dragen zelf niet bij aan verandering. Doe normaal en zet jezelf niet buiten de samenleving alleen om je kleur.

Gast
Yvonne
januari 14, 2021 09:38

Dit menen ze niet sirieus toch? Ik dacht dat we allemaal gelijk waren en gelijk behandeld willen worden

Gast
Winston Uhuburu
januari 13, 2021 23:47

Door de grotere productie van melanine (huidpigment) in hun pijnappelklier, de klier die bij hen nog niet zo verkalkt is als bij witten zijn zwarten fysiek superieur aan witten en het geeft hen ook grotere mentale vaardigheden. Zwarten zijn ook geestelijk superieur, iets wat niet kan worden gemeten naar eurocentrische maatstaven.
Jullie begrijpen Akwasi niet en kunnen hem ook niet begrijpen, omdat in een bepaald deel van jullie hersenen veel minder melanine zit. Een cursus interviewen van zwarten heeft dan ook geen enkele zin. Jullie zijn er eenvoudigweg mentaal niet voldoende voor toegerust.

Gast
reteketet
januari 14, 2021 10:27
Antwoord op  Winston Uhuburu

….en dan maar klagen dat je gediscrimineerd wordt. Met zulke gedachten verdien je als individu niet beter. Mensen zoals jij verkloten het voor alle andere donker gekleurde mensen. Zij verdienen zo veel beter!

Gast
M.Kreukhoven - Akwasi
januari 13, 2021 19:38

Ik ben gewoon Akwasi, en zit hier nu al zo´n 800 berichtjes lang mezelf veren in mijn kont te steken, zoals ik altijd doe. Heb voor geen meter zelfinzicht, noch intelligentie. Maar wel een over sized ego en ben psychopaat. Nou, dat is het wel, luitjes. doei.

Gast
Nanhoerenjong
januari 13, 2021 16:09

Kan niet wachten tot Nan haar laaste adem uitblaast.

Gast
Nandommenaam
januari 13, 2021 16:08

wie de fuck is nan van houte behalve een achterlijk wijf die juist zelf racistisch is?

Gast
reteketet
januari 14, 2021 10:29
Antwoord op  Nandommenaam

Misschien moet je eens leren om je mening op fatsoenlijke wijze weer te geven in plaats van anoniem te schelden

Gast
maestroinferno
januari 13, 2021 15:37

Eh…het rekening houden met de huidskleur van degenen die men interviewt is toch juist racistisch?

Gast
M. Kreukhoven
januari 13, 2021 14:41

Extreemrechts zal nooit lukken om Akwasi te vernietigen, Akwasi is een van de best kunstenaars in de huidig maatschappij.. Een visionaire, een capabele, intellectueel jongeman. Vanaf januari 2022 Omroep Zwart On AIR…..

Gast
FUCheese
januari 13, 2021 16:03
Antwoord op  M. Kreukhoven

Weer zon witte kaasverrader, typisch net zoals je laffe voorouders.

Gast
M. Kreukhoven
januari 13, 2021 16:13
Antwoord op  FUCheese

Ken je mij? je zeg iets wat niemand kan weten!!!

Gast
Grote Smurf
januari 13, 2021 18:11
Antwoord op  M. Kreukhoven

Homo van Neukhoven

Gast
reteketet
januari 14, 2021 10:34
Antwoord op  Grote Smurf

Ben je al trots op je stoere woorden?

Gast
Grote Smurf
januari 13, 2021 20:58
Antwoord op  M. Kreukhoven

Van Neukhoven hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha!

Gast
Vrolijke Frans
januari 13, 2021 23:56
Antwoord op  Grote Smurf

Grote Smurf met de kleine blauwe piemel hhahahahahahahahahahahahahahahahahhahahaha

Gast
Grote Smurf
januari 13, 2021 18:10
Antwoord op  M. Kreukhoven

Minder minder minder minder minder minder!

Gast
reteketet
januari 14, 2021 10:37
Antwoord op  Grote Smurf

Zelfreflectie is blijkbaar een onbekend fenomeen voor jou. Ga zo door. Je wordt vast een gelukkig mens van al dat gescheld.

Gast
Simon de wit
januari 13, 2021 22:35
Antwoord op  M. Kreukhoven

A KWAKKIE

Gast
Winston Uhuburu
januari 13, 2021 23:54
Antwoord op  M. Kreukhoven

Ik Winston Uhuburu trotse nazaat van een machtig volk, ben het volkomen met u eens.
Hebt u zijn grote collectie door hemzelf ontworpen votiefbeeldjes reeds bezichtigd?
Mij is de grote eer te beurt gevallen om zijn privé-museum in Weesp, te mogen betreden.
Het is waarlijk een groot kunstenaar.

Gast
reteketet
januari 14, 2021 10:39
Antwoord op  Winston Uhuburu

Als je mooie beeldjes kunt maken is dat héél fijn. Het wil echter niet zeggen dat je dan ook wat zinnigs te melden hebt.

Gast
reteketet
januari 14, 2021 10:32
Antwoord op  M. Kreukhoven

Helaas voor jou vindt gewoon links deze man ook erg irritant en ongeschikt. Met zijn agressie en polariserend onverdraagzaam gedrag bereikt hij precies het tegenovergestelde. Dom, dommer, domst.

Gast
zijn
januari 13, 2021 14:20

Alles om deze klapmongool maar te pleasen, he van Houten !

Gast
Kritisch Avrolid
januari 13, 2021 13:43

Hij woont hier al jaren. Is hij nou nog niet geintegreerd met de “witte” manier van interviewen, mocht dat uberhaupt bestaan. Volgens mij heeft gewoon een kort lontje of lange tenen. Of beide.

Gast
tjee
januari 13, 2021 14:21
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Hij woont hier al zijn hele leven, en heeft allerlei elitescholing gedaan zoals toneelschool. Verwend mormel.

Gast
Simon de wit
januari 13, 2021 22:37
Antwoord op  Kritisch Avrolid

En een grafkop heeft hij ook

Gast
ronald
januari 13, 2021 13:38

Volgens de huidige opinie zou Akwasi op cursus sturen racistisch zijn. Dus dan maar de journalisten. Wel zo lekker veilig, wamt voor je het weet ben je een PVV’er.

Gast
Vrouwe Justitia
januari 13, 2021 13:12

Het Openbaar Ministerie is een strafbaar feit.

Gast
Kromhout
januari 13, 2021 10:27

Ik kom net van de cursus Mensen negeren die zichzelf hebben afgeserveerd. Moet ik nu weer op cursus?

Laatst bewerkt 4 dagen geleden door Kromhout
Gast
Loony Bergman en Chlooria Woker
januari 13, 2021 13:42
Antwoord op  Kromhout

Ja u moet weer op cursus, want de cursus die u volgde was heel erg fout. Men mag niet negeren en vooral niet een gekleurde medelander. Men had een ander woord voor negeren moeten kiezen, bijvoorbeeld een van de volgende synoniemen voor het n-woord.

wegcijferen (ww) : afpoeieren, buiten beschouwing laten, ignoreren, opzijzetten, wegdenken, wegdrukken, wegwuiven. loochenen (ww) : desavoueren, herroepen, ontkennen.

Gast
mies
januari 13, 2021 00:43

“Nan ergert zich eraan dat media er ‘als de kippen bij zijn’ om hun verontwaardiging uit te spreken over Akwasi”

Ik erger me aan de Nan van Houte’s van deze wereld, die er als de kippen bij zijn om elke wangedrag van leden van hun ‘cluppie’, goed te praten.
Dacht eerst dat het een Speld-artikel betrof. maar het blijkt zowaar serieus bedoeld!

Een “de zoveelste poging hem erbij te lappen en de veiligheid van hem en zijn gezin in de waagschaal te stellen”, kun je werkelijk op elke denkbare kritiek plakken. En is daarom volkomen inhoudsloos.

Probeer het zelf maar eens.
Voorbeeldje: iemand heeft gelogen, gejat promotie-onderzoek. Als dat uitkomt, betekent dit het einde van een wetenschappelijke carrière. Dus daarom mag het niet bekend worden? Of mag het alleen niet uitkomen wanneer het een verwante UvA-adept betreft? Nog eentje: een terrorist die toevallig Nan van Houte’s idealen nastreeft. De politie informeren zal ongetwijfeld het gevang betekenen. Alsmede repercussies voor zijn/haar gezin. Verzwijgen dus? Want anders komt Nan van Houte je om de oren slaan, met haar drog-argumenten…

Gast
Michel
januari 13, 2021 01:06
Antwoord op  mies

Het is krom maar waar, en we doen er niets aan.

Gast
De Ongelovige
januari 12, 2021 22:44

Is Nan van Houte een drinker?

Sterker nog: zuipt ze?

Gast
Corona
januari 12, 2021 22:14

Wat een mongool die Nan van Houte, Jij mag ook mee in het vliegtuig terug naar de bananen republiek. sympatie tonen omdat hij zwart en zielig is donder op. wij hebben sympatie nodig omdat twee van deze in en in trieste figuren onze zwarte piet wilden afpakken en hier een beetje lopen zeuren over hoe slecht wij blanken wel zijn🇱🇺🇱🇺🇱🇺

Gast
Richard
januari 12, 2021 21:17

En waarom moeten mensen op een cursus als ze een mens ik als moeten interviewen omdat mijn huidskleur donkerder is? Volgens mij zijn er behoorlijk wat draadjes los bij Nan. Ik weet het niet hoor maar klinkt behoorlijk verknipt dit. Als ze zou schrijven dat mensen die TBS patienten interviewen op een cursus moeten, swo.. maar op een cursus omdat iemand een andere huidskleur heeft? Gaat helemaal mis in dit land..

Gast
Propaganja
januari 12, 2021 21:14

Nan heeft het niet zo met het blanke ras lijkt me als ik dit zo lees.

Gast
anti-racist
januari 12, 2021 22:48
Antwoord op  Propaganja

Ze heeft vooral een hekel aan blanke, intelligente, eloquente mannen die wel objectief kunnen denken.

Gast
Grote Smurf
januari 13, 2021 18:15
Antwoord op  Propaganja

Maar wel graag een zwarte tampeloeris in haar gleuf wed Ik!

Gast
reteketet
januari 14, 2021 10:44
Antwoord op  Grote Smurf

Ook nu zal je wel weer glimmen van trots vanwege het creëren van één hele scheldzin

Gast
Michel
januari 12, 2021 19:57

Haha we zijn toch allemaal gelijk! De enigste die dat niet snappen zijn Nan van Houte en akwasi. Sorry ik kan de A niet kleiner maken, hij haat blanken waarschijnlijk kwam hij erachter dat die meer ballen hebben.

Gast
Dennis
januari 13, 2021 16:00
Antwoord op  Michel

Enige

Gast
Roger
januari 12, 2021 19:41

Mensen, mensen, maak je toch niet zo druk! Een dame, een stukjesschrijfster, een mening. Ik heb het al eerder vermeld. Deze zelfbenoemde Prins heeft zichzelf door zijn gedrag zo ruimschoots gediskwalificeerd dat hij zich voorlopig met een dikke staart van spijt en woede schuilhoudt in zijn habitat. En door…..

Gast
snoesje
januari 12, 2021 19:21

Als je denkt alle mogelijke onzin al gezien te hebben krijgen we nu de onzin van ene uberteef genaamd Nan van Houte over ons uitgebraakt.

Gast
paultje
januari 12, 2021 18:42

Als een blanke man dit had gedaan bij 2 zwarte journalisten …..
ai ai ai

Gast
Roger
januari 12, 2021 21:23
Antwoord op  paultje

Goeie invalshoek. Bijna niet voor te stellen en dan besef je hoe verkrampt de verhoudingen liggen. Bijna eng..

Gast
Klaartje
januari 13, 2021 10:16
Antwoord op  Roger

Bijna?

Gast
Roger
januari 13, 2021 15:25
Antwoord op  Klaartje

Ok, echt eng dus…. 😳

Gast
roel
januari 12, 2021 18:38

Wat een gezeik.
Trap die aap toch terug naar Ghana.

Gast
Idi
januari 12, 2021 21:49
Antwoord op  roel

Daar hebben we een probleem. Hij is in Amsterdam geboren.

Gast
Denise
januari 13, 2021 06:57
Antwoord op  roel

Vuile racist dat je bent!!

Gast
Grote Smurf
januari 13, 2021 20:59
Antwoord op  Denise

Dankjewel

Gast
Grote Smurf
januari 13, 2021 18:16
Antwoord op  roel

Minder minder minder minder minder minder minder minder!

Gast
reteketet
januari 14, 2021 10:46
Antwoord op  roel

Leer jezelf eens wat fatsoen.

Gast
Marianne
januari 12, 2021 18:08

Dan zou je vrouwen alleen door vrouwen moeten laten interviewen en mag een homo geen hetero meer interviewen. Eigenlijk wil Nan een extreme vorm van Apartheid invoeren. Wat is dit voor onzin. Vroeger schreef de Volkskrant nog over zinnige dingen en kon Opland mensen aan het denken zetten.

Gast
anoniem
januari 12, 2021 18:05

Hoewel ik de woedeuitbarsting erg dom voor een aanstaande omroepbaas vind, zou ik zelf ook niet snel ja zeggen tegen een interview bij de EO.. :-)

Gast
saperdeflap
januari 13, 2021 13:54
Antwoord op  anoniem

Ik zou als ik de EO was, jou ook niet vragen, je bent van nul of geen betekenis! Af en toe een windje hier laten en dat is het!

Gast
anoniem
januari 13, 2021 22:28
Antwoord op  saperdeflap

Sowieso betekenen weinig mensen op tv iets voor mij…Het blijft maar ’n schermpje.. :-)

Gast
Grote Smurf
januari 13, 2021 19:19
Antwoord op  anoniem

Wie vraagt jou iets, sukkel!

Gast
anoniem
januari 13, 2021 22:29
Antwoord op  Grote Smurf

U bijvoorbeeld in deze reactie.. :-)

Gast
reteketet
januari 14, 2021 10:48
Antwoord op  Grote Smurf

Het wachten is op één keer een commentaar zonder scheldwoorden.

Gast
Dutchie
januari 12, 2021 17:00

Het moet toch niet gekker worden in dit land!!!! . Dit kan toch echt niet! Grove beledigingen maken/doen en er zo mee wegkomen!!!!!! Schandalig.

Gast
Bryan Thijssen
januari 12, 2021 15:42

Ik stel me voor dat deze Surinaamse dekhengst zijn kloppe vleesboom in mijn slokdarm propt, wanneer ik vervolgens met mijn tong zijn vlees champion tot een hoogte punt sabbel.
Op het moment dat hij bijna een orgasme krijgt duw ik zijn gummiknuppel in mijn endeldarm net zolang tot ik zijn papapap via mijn scrotum door mijn kloppende naat voel glijden

Gast
Roger
januari 12, 2021 16:37
Antwoord op  Bryan Thijssen

En hij is het er mee eens?

Gast
Bryan Thijssen
januari 13, 2021 10:46
Antwoord op  Roger

Hell yeah

Gast
Rody
januari 12, 2021 20:44
Antwoord op  Bryan Thijssen

Interessante opvatting, ik heb er niet direct een beeld bij, maar dat ligt niet aan u. Uw reactie is gedetailleerd genoeg onderbouwd.

Gast
reteketet
januari 14, 2021 10:50
Antwoord op  Bryan Thijssen

Wat stoer van je deze woorden. Je glimt vast van trots.

Gast
Momo
januari 12, 2021 15:31

Zwarte journalisten stellen dus geen kritische vragen?

Gast
Paul
januari 12, 2021 15:35
Antwoord op  Momo

Nou, die op Omroep Zwart niet. Dat weet ik wel zeker. Als de geïnterviewde zwart is, natuurlijk.

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door Paul
Gast
Volkskrantkenner
januari 12, 2021 15:25

Eerst ging de Volkskrant eind november op zaterdag op de antisemitsche toer door een kinderlijke cartoon van hun Amsterdamse zaterdagcartoooniste goed te keuren en te verdedigen waarin een negatief stereotyperende jood zilverlingen gooide als alternatief voor een pepernotengooiende Zwarte Piet. In december ging de Volkskrant op de seksistische toer door op een zaterdag alleen maar reacties van vrouwen te plaatsen. En nu dan deze racistische brief van weer een domme, bejaarde Amstertdamse. Ze zijn volslagen de weg kwijt bij de Volkskrant net als A.

Gast
observant
januari 12, 2021 16:04
Antwoord op  Volkskrantkenner

Dit heet opportunisme. Als ze maar veel klicks krijgen. Aanstaande zaterdag zal de Volkskranthoofdredactie wel weer de keuze voor die racistische brief net als die achterlijke cartoon, uitgebreid verdedigen met de voorspelbare woorden; het is niet onze mening en het mag schuren bla bla bla bla.

Gast
Henkie
januari 12, 2021 19:23
Antwoord op  Volkskrantkenner

Je kunt het ook zien als dat ze meerdere meningen de kans geven. Ik lees ook de Volkskrant maar ben het niet overal mee eens, maar dat heb je met elke krant.

Gast
anti-racist
januari 12, 2021 20:42
Antwoord op  Henkie

Maar bij de Volkskrant werden voorheen dit soort provocerende, racistische, flutstukjes die een vorm van apartheid promoten meteen in de digitale pruĺlenbak gedumpt.

Gast
anthonia
januari 12, 2021 15:01

zo zeg hier gaat mijn bloed van koken!!!! akwasi was zeer ellendig bezig,totaal geen respect voor de man die hem intervieuwde,en nou moeten journalisten leren om met mensen van kleur te kunnen praten??? en…. dit is geen discriminatie??? wauw niet te geloven.mensen moeten zich allemaal netjes gedragen doen ze dat niet!dan ligt het aan hen niet aan de ander,wat jammer en dom dat de eo geen aangifte heeft gedaan,nu komt deze akwasi er mee weg,bah.hij heeft een behoorlijke straf verdient,en excuses doen daar niets aan af.crimineel.

Gast
Pico
januari 12, 2021 17:19
Antwoord op  anthonia

Vreselijk en Zorgelijk!

Gast
Bo Hemia
januari 12, 2021 14:41

Ik hoop dat hij terug kruipt in zijn hoeren moeder en dat we nooit meer iets van deze kleuter horen.

Gast
anthonia
januari 12, 2021 15:02
Antwoord op  Bo Hemia

waarom zijn moeder er bij halen,en waarom meteen zijn moeder een hoer noemen?????????

Gast
Paul
januari 12, 2021 15:38
Antwoord op  anthonia

Koekje van eigen deeg. Want Zwarte Pieten zijn geen fictieve personages, maar mensen van vlees en bloed. Alleen zijn rol is fictief.
“Akwasi had het maandag in zijn toespraak op de Dam onder andere over ,,motherfucking zwarte piet die straks weer naar zijn hoerenmoeder gaat” (AD)

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door Paul
Gast
Grote Smurf
januari 13, 2021 18:21
Antwoord op  anthonia

Gewoon omdat het kan!¡¡!!!!!!!!!!!!!!!
Jij bent trouwens ook gewoon een HOER!

Gast
Denise
januari 13, 2021 07:03
Antwoord op  Bo Hemia

Misschien was jouw moeder wel een hoer!!

Gast
Pert
januari 12, 2021 14:39

“Van kleur” is activistentaal. Het is kromme, uit het Amerikaans-Engels gekopieerde flauwekultaal. Alleen taalbarbaren en stokers praten zo.

Gast
tuig van de richel
januari 12, 2021 14:34

Donder op met deze vent, SNEL EN RAPIDO GRAAG. NU !!!

Gast
Doorsnee
januari 12, 2021 14:21

Als we alle kleur nu eens opzij zetten en naar de kern gaan, was Akwasi dan gezond bezig?
Mens, hou eens op de zaak om te draaien.

Gast
Paul
januari 12, 2021 15:40
Antwoord op  Doorsnee

Parels voor de zwijnen.

Gast
arjo
januari 12, 2021 14:13

Eigenlijk is dit racistisch.
Je moet dus zwarte mensen op een bepaalde manier interviewen.
Waarschijnlijk moet je dat met moslims dan ook doen.
Dit soort verzinsels van deze v.Houte bevorderen alleen maar de afstanden tussen mensen.
Ik heb nooit een probleem gehad met de kleur van iemands huid.
Ik heb problemen met het gedrag van mensen en nog meer met het niet benoemen van dat gedrag omdat het zogenaamd racistisch zou zijn.
Linkse mensen bevorderen racisme met hun onzin.
Aan Akwasi doet dat ook met zijn omroep Black.
Er zijn 15 miljoen mensen die geen kleurtje hebben. Moeten die dan maar omroep Wit oprichten?

Gast
anthonia
januari 12, 2021 15:05
Antwoord op  arjo

arjo helemaal met je eens,ook ik ben geen racist voor mij zijn alle kleuren gelijk,niemand kiest zijn kleur,of ras,of land van afkomst.maar ik verhip het om constant weggezet te worden als iets waar ik zo tegen ben,je gedraagt je,je doet niemand kwaad,je scheld niemand uit en je hebt respect voor elkaar,zo simpel.

Gast
Groen-en-geel-ergeraar.
januari 12, 2021 15:32
Antwoord op  arjo

Hoezo hebben 15 miljoen mensen geen kleur?
Blanken zijn roze, lichtbruin tot bruin in de zomer en soms gelig als ze ziek zijn en soms zijn ze blauw van de kou. Blanken hebben dus alle kleuren van de regenboog.

Gast
benjamin
januari 12, 2021 14:08

Zwarte mensen moeten dus behandeld worden of ze zwakbegaafd zijn. Niet als normale mensen. Nou, dat is een compliment zeg, ik zou razend zijn als zwart mens.

Gast
Bonobo
januari 12, 2021 13:59

Dus journalisten moeten zich verdiepen met het omgaan van de zwarte medemens. Ik doe als zwarte piet al jaren niets anders

Gast
Grote Smurf
januari 13, 2021 18:53
Antwoord op  Bonobo

Even voor mijn beeldvorming: Dus zwarte mensen zijn niet perse ook zwakbegaafd?
Altijd gedacht dat dit wel het geval was!

Gast
Grote Smurf
januari 13, 2021 18:54
Antwoord op  Grote Smurf

Zwartbegaafd!!!
Haha haha!

Gast
Harry:-D
januari 12, 2021 13:58

Beste Nan van Houte,

Moet ik wellicht ook een wasknijper
op m’n neus als ik een zwart mens
moet interviewen?…

Gast
Bob Goulooze
januari 12, 2021 13:58

Nan van Houte meldde dat journalisten begrip op moeten brengen voor gekleurde mensen. Zij voert geen enkel inhoudelijk argument aan waarom dat zou moeten.
Gekleurde mensen strijden al heel lang voor gelijke behandeling. Nu wordt er één gewoon behandeld zoals alle anderen, namelijk kritisch ondervraagd door een journalist. En dan is het weer niet goed. Elke communicatiedeskundige weet dat de belangen van een journalist nooit de jouwe zijn. Dus moet je opletten wat je zegt. Het OM scoort blijkbaar wel erg hoog op de ‘Van Houte-empathieschaal’ blijkens de uitspraak dat dit afgebroken EO-interview geen gevolgen heeft voor de betrokkene.

Bob Goulooze
Cultuur & Communicatie expert

Gast
Meten met twee maten O.M.
januari 12, 2021 22:58
Antwoord op  Bob Goulooze

Intussen zijn vandaag Afrikanen veroordeeld die een museumstuk uit het Afrikamuseum bij Nijmegen haalden omdat kolonisten dit eeuwen eerder hadden gestolen. Dit was een symbolische actie en ze wilden kort daarna nota bene het museumstuk terugbrengen.

Gast
Grote Smurf
januari 13, 2021 18:58

Krijgen de doodstraf mag ik hopen?

Gast
Lariekoek
januari 12, 2021 13:43

We weten precies wat de journalist op uit was! Zo moeilijk is dat niet. Als ze Rutte vragen of hij na de verkiezingen van maart weer minster president wilt worden, antwoord hij: ‘ik geef over enkele weken duidelijkheid’ ; dan wordt hij met rust gelaten.

Gast
Paul
januari 12, 2021 15:42
Antwoord op  Lariekoek

Hij wilde helemaal nergens op antwoorden. Alleen het interview omdraaien. Het diktatortje.

Gast
Mijn antwoord, ...en hier blijft het bij !!
januari 12, 2021 13:40

Wat denkt die bakwasi zelf van op cursus gaan hoe hij zich in Nederland hoort te gedragen..

Gast
Grote Smurf
januari 13, 2021 19:00

Ik heb liever dat hij gewoon oprot!

Gast
Annie van Achteren
januari 12, 2021 13:19

De wereld op z’n kop. En koning Akwasi lacht de balletjes uit z’n broek.

Gast
Paul
januari 12, 2021 15:43
Antwoord op  Annie van Achteren

Nou, dat denk ik niet.

Gast
Donald
januari 12, 2021 13:16

Nan van Houte is van de theaterkrant. Een dramaturge. Zo’n linkse uitvreter en subsidieslurper met van die socialistische fascisme ideetjes. Nan komt ook nog eens uit Amsterdam, de open inrichting waar het witte poeder en de prozac de linkse koprot inmiddels permanent heeft gemaakt.

Gast
Amber
januari 12, 2021 13:15

Je plaatst de donkere mensen juist in een hokje nu. Dan moeten zwarte toch ook een cursus doen om witte te interviewen? Gelijkheid …. maar vervolgens niet kijken naar het gehele plaatje. Akwasi zat hier fout. punt.

Gast
logicus
januari 12, 2021 13:56
Antwoord op  Amber

Witte? Wie is dat? Witte de Wit? Je bedoelt wllicht “blanken’?

Gast
tim pietersen
januari 12, 2021 13:10

nan moet op vakantie naar burundi

akwasis familie zijn slavenhandelaren

Gast
dubbe
januari 12, 2021 13:05

Nan is van het type dat vindt dat het slachtoffer van verkrachting er om gevraagd heeft door het dragen van korte rokjes.

Gast
Roos
januari 12, 2021 13:11
Antwoord op  dubbe

Het slachtoffer moet dan begrip hebben voor haar verkrachter omdat hij zo een nare jeugd heeft gehad. Dat mens Nan is stapelgek.

Gast
Paul
januari 12, 2021 15:44
Antwoord op  Roos

Akwasi had een mooie jeugd. Luister maar naar zijn eigen woorden..

Gast
Koen
januari 12, 2021 13:05

Het gevaar en het geweld komt vrijwel altijd van links maar de mainstream media framed het toch altijd alsof rechts de grote boosdoener is. Ook nu weer met het racisme debat, het is juist links met al hun ideeën, diversiteitsbeleid en ‘cursussen’ die racistisch zijn en het aanwakkeren. Lees dit stukje maar eens van Afshin Ellian die citeert uit een AIVD rapport. https://www.ewmagazine.nl/nederland/achtergrond/2018/03/aivd-extreem-links-gewelddadiger-dan-extreem-rechts-592921/

Gast
Daan
januari 12, 2021 12:57

Is het een idee dat ‘witte journalisten’ in vervolg een kam bananen bij zich hebben als ze agressieve mensen van kleur zoals Akwasi gaan interviewen zodat ze zich weten te gedragen, niet agressief worden en geen spullen jatten? Die Van Houte is van de pot gerukt!

Gast
Noah
januari 12, 2021 13:07
Antwoord op  Daan

Geen bananen maar een honkbalknuppel, veel effectiever.

Gast
Grote Smurf
januari 13, 2021 19:05
Antwoord op  Noah

Een taser!

Gast
Zwarte Pietje Precies
januari 12, 2021 13:58
Antwoord op  Daan

blanke jounalisten….

Gast
Paulus
januari 12, 2021 12:52

Het is vooral ook nog eens betuttelend!
Zwarten moeten beschermd worden tegen ons brute blanken. De zwarte mensen in mijn omgeving vinden dit vreselijk en zitten hier bepaald niet op te wachten!

Gast
Paul
januari 12, 2021 15:45
Antwoord op  Paulus

Dan moeten ze eindelijk eens hun bek open doen.

Gast
Blanke dame
januari 12, 2021 12:49

De mening van een oude vrouw als Nan van Houte zit ik niet op te wachten. Deze linkse vrouw faciliteert het agressieve gedrag van deze ontspoorde n e g e r.

Verder ben ik er niet van gediend om als ‘wit’ bestempeld te worden door deze oude witte vrouw. Zij ziet zichzelf als wit, ik zie mijzelf als BLANK. Ook haar geschifte mening dat en ik citeer: “Media moeten meer empathie en begrip leren opbrengen voor de gasten van kleur die ze tegenover zich krijgen, betoogt Nan van Houte.”

Ik wil dit graag omdraaien. Laat mensen van kleur op cursus gaan waarin ze leren respectvol om te gaan met BLANKEN en dan in het bijzonder met BLANKEN journalisten.

Ook ben ik van mening dat agressieve n e g e r s als Aquarium moeten stoppen met het zaaien van verdeeldheid, stoppen met liegen, stoppen met oproepen tot gebruik ven geweld en met hun ongewassen vieze poten van andermans spullen moet afblijven.

Gast
logicus
januari 12, 2021 12:55
Antwoord op  Blanke dame

Inderdaad is ‘wit’ een racistische term. Maar jij gebruikt ‘van kleur’. Dat is ook racistisch. Blanken zijn altijd gekleurd en anderen zijn meestal gekleurder.

Gast
Grote Smurf
januari 13, 2021 19:06
Antwoord op  Blanke dame

Uitwonen die teef!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen