NPO-baas Shula Rijxman waarschuwt Akwasi: ‘Ik ben geschrokken’

Rapper Akwasi maakt geen goede sier bij de NPO-top met het intimideren van een NPO Radio 1-journalist. Omroepbazin Shula Rijxman waarschuwt hem indirect in haar nieuwjaarstoespraak.

Shula Rijxman © Michel Schnater

Akwasi wil het publieke bestel veroveren met zijn nieuwe omroep Zwart, maar blijkt een nogal Noord-Koreaanse houding te hebben ten opzichte van vrije journalistiek. Toen een interview met een journalist van NPO Radio 1 hem niet zinde, griste hij alle laptops weg en dreigde hij deze te formatteren. Niet zulke goede reclame voor Zwart natuurlijk.

Shula waarschuwt

Shula Rijxman, bazin van de NPO, benadrukte vanochtend in haar nieuwjaarstoespraak dat de journalistieke normen en waarden uiteraard ook gelden voor nieuwe kandidaat-omroepen: “Het is belangrijk dat eventuele nieuwe omroepen de journalistieke codes ondubbelzinnig onderschrijven”, zei ze daarin.

Akwasi die de journalistieke codes ondubbelzinnig onderschrijft: daar valt natuurlijk nog wel wat winst te behalen. Wat vindt ze van de actie van Akwasi? In de Volkskrant: “Ik ben geschrokken van het incident en steun de journalistieke keuze van het EO: dat ze een backup van het gesprek toch hebben uitgezonden.”

Geloofwaardigheid

Volgens Shula speelt het onderschrijven van de journalistieke codes door kandidaat-omroepen als die van Akwasi straks mee in het advies dat de NPO geeft over toelating. “Zeker. Voor de geloofwaardigheid van de publieke omroep is het belangrijk dat we ons allemaal houden aan transparante journalistieke codes.”

Heel enthousiast lijkt Shula overigens niet te zijn over de potentiële toetredingen van omroepen als die van Akwasi. “Het dreigt een enorm vergadercircuit te worden. Daarom zou je kunnen overwegen na de komende ronde de achterdeur van het bestel te sluiten. We bereiken al 85 procent van Nederland.”

Amusement

Het enige probleem is volgens Shula dat de NPO nog niet genoeg jongeren en niet-westerse Nederlanders bereikt. Daarom wil ze dat Den Haag het uitzenden van amusement weer gaat toestaan, zegt ze in haar nieuwjaarstoespraak.

“Juist met amusement kunnen we echt iedereen bereiken. Ook moeilijker bereikbare groepen, zoals jongeren en mensen met een niet-westerse achtergrond. We hebben nu allemaal ervaren hoe belangrijk het is dat je ook even kunt ontsnappen aan de realiteit. Door ontspanning in welke vorm dan ook. Wij zijn de nationale huiskamer!”

119 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Timor
januari 13, 2021 23:06

Niet alleen dat de Ghanese Ashanti slavenjagers, houders en de grootste handelaren van hun zwarte rasgenoten waren die als het “zwarte goud” verkwanseld werden door hun. Na de afschaffing ván de slavernij gingen de Ashanti daar illegaal mee door tot(bewijsbaar)de eerste decennia van de twintigste(!)eeuw! Dus wät meer matiging en terughoudendheid menéér Akwasimodomoor en Afriyie zou u sieren.

Gast
Timor
januari 13, 2021 22:52

Maar…mevrouw kreeg deze schrik van medialand niet een ‘award’ wégens…’maatschappelijke bijdrage’? Maatscappelijke bijdrage zoals bedreigingen, aanzetten tot moord met beloning, bedreigen van een journalist en intimidatie met wederrechtelijk toe eigenen van eigendommen. Een fraaie bijdrage nietwaar? NPO toch?

Gast
Jona
januari 13, 2021 10:59

Ik vraag me af waarom akwasi nooit bestraft wordt,heeft hij soms vrienden op hoge plaatsen of koopt hij iedereen om?

Gast
Toni
januari 13, 2021 09:55

Dierenpark Amersfoort heeft nog 2 plejes over…

Gast
Jo de Koekenbakker
januari 13, 2021 08:45

Zout jij eens een eind op schijnheilige deugd penis. Omdat iemand een kleurtje heeft geeft hem niet het recht om zich ongestraft als een boze mongool te gedragen. Alle kritiek op Akwasi is compleet terecht. Trouwens wat een hypocriete klootzak dat hij durft te komen zijken over het Nederlandse slaven verelenden terwijl zijn voor ouders de slaven aan Nederland verkochten.

Gast
Timor
januari 13, 2021 08:24

Nog leeft meneer Akwasi in zijn mediadroom onder bescherming van justitie want hij kan bedreigingen lanceren, aanzetten tot moord met beloning en intolerante dictatuur demonstreren. Niemand doet hem iets. Dat hij de ontwikkeling en beschaving bezit van een amoebe? Hij is toch zielig? Dus als de kraan niet wordt dicht gedraaid blijft ook het gier uit de tank lopen.

Gast
Rotjeknor
januari 13, 2021 04:47

Akwasimodo kan niks, daar is hij te dom voor, om iets te kunnen heb je hersens nodig. Wat zegt u, hij is rapper en woordkunstenaar? Dat zeg ik toch, hij kan niks.

Gast
Olga Boto
januari 13, 2021 04:19

Dankzij jullie lawaai! Wil Shula Rijxman de NPO achterdeur sluiten voor ongewenste geluiden. Hartelijk dank EO, Akwasi en Omroep ZWART en Ongehoord Nederland (ON)!

Gast
Henk
januari 12, 2021 21:00

Ik kijk iedere avond naar zwart, als ik naar bed ga , die ik de tv uit en staat die op zwart, dus heerlijk wat een mooi beeld .

Gast
levi
januari 12, 2021 18:53

Deze slingeraap terugsturen naar de plantages.

Gast
Tycho Graagnat
januari 12, 2021 12:26

Rijxman : Te laat, mosterd na de maaltijd.
Jij wilde toch zo graag iedereen vertegenwoordigen en een podium geven??
De treitervloggertjes en Akwasi;s van deze wereld.
In het hoekje, goed nadenken en vooral jezelf schamen.

Nu Akwasi bestraffend toespreken is net als een hond zes dagen na een incident straffen.
Je had een betere poortwachters-functie moeten vervullen.

Gast
anthonia
januari 13, 2021 00:35
Antwoord op  Tycho Graagnat

npo heeft schaamteloos een is vrouw haar zegje laten doen bij m,en die enge moslimvrouw die nota bene op de lijst van groen links staat mocht ook een uitzending vergiftiggen met haar moslimbroederschap leugens,haar haat tegen de joden,zeer opruiende teksten.

Gast
Bart
januari 12, 2021 11:04

99% van de nederlanders wil deze figuur niet op de tv.

Gast
Smiley
januari 12, 2021 21:28
Antwoord op  Bart

En zeker niet i het kabinet .

Gast
Fritsiepilsie
januari 12, 2021 08:42

Akwasi op de zwartepietenboot zetten , terug richting de plantages , plukken met zn zwarte bek.
Daar is ie voor opgeleid tenslotte !

Gast
Mershel
januari 12, 2021 21:28
Antwoord op  Fritsiepilsie

Hoezo, heb je schulden, kom je geld tekort. Wil je baas zijn. Of durf jezelf niks. Hongersnood van de tweede wereld oorlog heeft jou niks bijgebracht over de kwetsbaarheid van Nederland.

Gast
Tante saar
januari 12, 2021 22:27
Antwoord op  Mershel

Klopt ,gasten als akwasi maken Nederland kwetsbaar. maar dat heb jij ,net als heeeeeel veel mensen uit de linkse hoek nog steeds niet door, lekker pamperen en vooral knuffelen, en wat WO2 hier mee te maken heeft ontgaat mij even, zou zeggen : word ff wakker.

Gast
Dibbes
januari 13, 2021 10:04
Antwoord op  Mershel

Wat heb je geslikt of gesnoven toen je deze onsamenhangende reactie schreef? Hopelijk zie je dat zelf ook, als je weer nuchter bent.

Gast
Corona
januari 11, 2021 22:58

Hij wil graag op tv, vast nog wel een plekje bij sesamstraat

Gast
M52
januari 12, 2021 21:05
Antwoord op  Corona

Dat is kinder mishandeling.

Gast
Timor
januari 13, 2021 08:33
Antwoord op  Corona

Dacht meer aan Jaap aap.

Gast
XYZ
januari 11, 2021 21:27

zij is van het zelfde soort ook een import Nederlander en die soort krijgen het voor het zeggen hier in Nederland
en een d66 stemmer

Laatst bewerkt 14 dagen geleden door XYZ
Gast
Bartje
januari 11, 2021 17:53

Laptops ‘afpakken’ noemen we toch gewoon ” stelen” ?

Gast
Tante saar
januari 12, 2021 22:30
Antwoord op  Bartje

Als Bartje het doet wel, maar voor Dit heerschap niet

Gast
Piet Zwart
januari 11, 2021 17:51

D666 slaaf is niet geschrokken , ze is teleurgesteld .
Ze wil jongeren aantrekken ” hallo wakker worden ” het is 2021 .
En wil je meer niet -westerse achtergronden op televisie
Simpel maak een dagelijks progamma van Opsporing Verzocht .

Gast
anthonia
januari 13, 2021 00:45
Antwoord op  Piet Zwart

goeie!!in opsporing verzocht zie je bijna alleen maar niet autochtone criminelen,hele harde criminelen soms zelfs nog maar net uit hun moeders schoot,en die jongeren van kleur die drillrappers,man man,vreselijk,net alsof je in een zeer slechte horrorfilm zit,maar wat word daar tegen gedaan??? ik zeg strafkamp,heropvoedingskamp,als je zo ,,flink ,,!bent om mensen dood te steken,te vernietigen dan is er maar een plek ,waar ze leren werken voor hun brood,en dat ,kanker, schreeuwen is voor veel mensen een zeer pijnlijke ervaring,nare herineringen,oude mensen kapot slaan,vrouwen verkrachten en uitschelden enz,enz de straat regeerd,niet de overheid niet de politie maar het kwaad.

Gast
Dibbes
januari 13, 2021 10:06
Antwoord op  Piet Zwart

🤣😂👍

Gast
Bartje
januari 11, 2021 17:50

Laat Akwaksie bij Sinterklaas gaan werken, doetie nog iets nuttigs !

Gast
Sam
januari 11, 2021 17:05

Mmmm….. Akwasi in de amusement? Dat is pas schrikken.

Gast
Rick
januari 12, 2021 00:38
Antwoord op  Sam

Allemaal in de leer bij Akwasi voor de trap dans !!

Gast
Louis
januari 11, 2021 16:33

Mevrouw Ryxman, deze ruziezoeker mag u nooit meer een podium geven op de door de belastingbetaler gefinancierde NPO. Het is een schande dat de autochtone Nederlanders telkens weer geschoffeerd mogen worden door buitenlandse engerds.
Het is al erg genoeg dat onze Overheid van alle allochtonen problemen wegkijkt en niets doet aan het ondergraven van onze samenleving door die schreeuwerds.

Gast
Naamloos
januari 11, 2021 16:45
Antwoord op  Louis

Gewoon in het vliegtuig terugsturen dit tuig hoort hier niet. Zo zijn er nog veel meer van.

Gast
Rick
januari 12, 2021 00:40
Antwoord op  Louis

Levens gevaarlijk dat kost de NPO leden en kijkers als zij deze kliek een podium geven

Gast
anthonia
januari 13, 2021 00:51
Antwoord op  Louis

en nou wil dit kabinet er nog een miljoen asielzoekers bij!!! er moeten huizen gebouwd voor statushouders en mensen die gaan scheiden moeten maar op straat! zeg mij wat hier eerlijk aan is,nederland zit propvol,en de draagkracht word met elk misdrijf kleiner,in montfoort zijn de mensen de straat op gegaan nadat een meisje van 16 jaar!!is neergestoken door een soedanese asielzoeker die,ja werkelijk al geweldsdelicten op zijn naam had staan,maar nee hoor net als met die veilige landers gewoon binnenhouden…maar dat meisje van 16 wat houd zij hiervan over????

Gast
AGM Janssen
januari 11, 2021 16:25

Snap niet dat we Akwasi nog noemen. Wie Akwasie???

Gast
999
januari 11, 2021 16:15

Allemaal vage bewoordingen. Niemand wil Akwasi nog in het omroepbestel. Het volk niet, en Shula m.i. ook niet. Houdt hem dan tegen, mens.

Gast
MolTalk
januari 11, 2021 15:51

Akwasi? Of was het Zwarte Piet?

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 11, 2021 15:42

Die Creolenzender komt er gewoon hoor linksom of rechtsom of in het geniep,die npo is van alle (slaven)markten thuis. 🧩

Gast
M. Kreukhoven
januari 11, 2021 15:40

Zo, zo racis.tische gedachtengang dit hier, Gelukkig komen steeds meer Nederlanders in verzet tegen zulke destructieve gedachtengoed. Gisteren in het Westerpark was een vredig een mooi demonstratie tegen zulke geluiden… Over enkel jaren weten we meer over de ongekend groot hart van Akwasi… Ondanks alle haat van afgelopen jaar zoveel liefde, empathie, saamhorigheid voor de maatschappij hebben… Omroep Zwart 2022 On AIR…

Gast
Tante saar
januari 12, 2021 22:38
Antwoord op  M. Kreukhoven

Hahahaha,ja we komen dr zeker achter, maar niet op de manier dat jij denkt, dat zgn “grote” hart van hem ,kon jou nog wel eens flink tegenvallen, weet je wat het is ? Een heeeeel gevaarlijk mannetje met een hele grote bek , die aanzet tot haat en agressie, en enkel er op uit is om de samenleving te ontwrichten.

Gast
anthonia
januari 13, 2021 01:00
Antwoord op  M. Kreukhoven

joh u bent de grip op de werkelijkheid ook volkomen kwijt,ik zou zeggen ga eens in gesprek met aale slachtoffers van lichtgetinte en donker getint volk,echt serieus luisteren,niet alleen horen neen echt luisteren,dat oude mensen snacht’s thuis worden overvallen en met veel geweld alles word afgepakt,ga eens praten met die politieagent die knock out werd geslagen,met alle vrouwen die aangerand of erger,met de homogemeenschap need I say more!! nederlanders de wel goedwillende nederlanders zijn vogelvrij,hr kreukhoven,ze hebben u nog niet te pakken gehad?dan hoor ik graag van u als dat wel gebeurt.

Gast
Jo de Koekenbakker
januari 13, 2021 08:43
Antwoord op  M. Kreukhoven

Zout jij eens een eind op schijnheilige deugd drol. Omdat iemand een kleurtje heeft geeft hem niet het recht om zich ongestraft als een boze mongool te gedragen. Alle kritiek op Akwasi is compleet terecht. Trouwens wat een hypocriete klootzak dat hij durft te komen zijken over het Nederlandse slavenverleden terwijl zijn voorouders (ashanti stam) de slaven aan Nederland verkochten.

Gast
The Voodoo
januari 11, 2021 15:34

Dat je als baas van NPO hiervan schrikt is al erg zat. Een beetje vooruitzien en dan had je dit kunnen verwachten. Het is niet de 1e keer dat deze racist dit doet namelijk. En ook niet de 1e keer ‘sorry’. Een afgedwongen ‘sorry’ welteverstaan, en dat betekent niet veel.

Hierover, in de kern veranderen mensen zelden echt, en zeker niet in korte tijd.

Het was daarom wachten op.

Gast
W.A. Tijssen
januari 11, 2021 15:19

Ik zou zegge , trek nu al de stekker uit die omroep. Die Adwasi blijft maar bezig. En dan iedere keer weer excuses. Am me hoela. Meent ie niks van. Hij is alleen maar uit op de 3 miljoen subsidie van het Rijk. Onze belastingcenten dus.

Gast
Louis
januari 11, 2021 16:37
Antwoord op  W.A. Tijssen

Ja, als het om niet-Nederlanders gaat dan vliegen de miljoenen om je oren.
Voor ons blijft, ondanks Corona, alleen maar weer de gebruikelijke lastenverhogingen.
Iets en iemand moet het gelag betalen.

Gast
Josefien
januari 11, 2021 15:11

Schaf dan alle schotels af want die niet-westerse inwoners zitten gewoon naar de televisie in hun thuisland te kijken. Die kijken ook niet naar omroep Zwart. Dat wordt een soort schooltelevisie voor autochtone Nederlanders.

Gast
Boosterrolla
januari 11, 2021 14:43

Eerder hadden we al een moslim omroep die langzamerhand van het toneel verdween omdat ze het onderling niet eens waren en de hand sloegen aan de subsidies.
Nu weer een omroep erbij….
Wat is dat toch, weer een reden om nog minder naar de NPO te kijken en een keer te hopen dat daar flink het mes ingaat.

Gast
Karel
januari 11, 2021 14:23

Begrijp de verbazing van deugend Nederland niet. Deze man heeft de afgelopen 10 jaar niets anders geroepen of gedaan.

Gast
Mappy
januari 11, 2021 14:08

Iedere witte Nederlander was hiervoor gearresteerd , maar omdat Aquarium de woord kunstenaar
zwart is met kroeshaar gaat hij vrij uit .

Gast
blanken zijn ook gekleurd.
januari 11, 2021 15:20
Antwoord op  Mappy

Nee hoor, want witte Nederlanders bestaan niet.

Gast
Sjaak echt
januari 11, 2021 14:00

NPO bereikt 85% van Nederland? Ja met bakken en braden shows maar de politieke NPO is gericht op een klein deel linkse kiezers.

Gast
WEST*
januari 11, 2021 14:54
Antwoord op  Sjaak echt

kijk eens naar de BBC ZDF en andere EU publieke zenders Wat wilt u dan met de P.O. die een programma aanbod heeft wat zeer veelzijdig is , nog extra aan toevoegen?

Gast
M. Kreukhoven = Tofik Dibi
januari 11, 2021 13:56

Voor wie het nog niet door heeft: M. Kreukhoven is Tofik Dibi die het heerlijk vindt om te rellen tegen NL

Gast
Chantal
januari 11, 2021 13:55

Omroep Zwart is er alleen voor zwart. Die kan het echt niet schelen wat wit er van vindt. Misschien wel de eerste racistische publieke omroep.

Gast
neutrale denker
januari 11, 2021 15:21
Antwoord op  Chantal

Alle linkse omroepen zijn racistisch.

Gast
Jean
januari 11, 2021 13:52

Er zal toch niemand kijken naar omroep zwart als de doelgroep niet via de schotel naar omroep Turkije en el jazira kijken, loeren ze naar Netflix o.i.d.

Gast
Theo
januari 11, 2021 13:40

@llochtonen kijken überhaupt geen Nederlandse tv, die kijken met een schoteltje naar erdog@n.

Gast
M. Kreukhoven
januari 11, 2021 13:37

Shula Rijxman… Begrijpelijke dat u geschrokken bent van het incident. Akwasi heeft afgelopen jaar veel stront over zich heen gekregen en wat doet een echt held, strijder en vooruitstrevend mens met zijn ellende? Precies Akwasi zette om in liefde en toen werd omroep Zwart geboren, vanaf januari 2022 gaan we met 17 miljoen mensen Nederland empathische en inclusieve maken… Akwasi is een kunstenaar een maker een verbinder!!! Stop framing Akwasi!!!

Gast
Frans
januari 11, 2021 13:41
Antwoord op  M. Kreukhoven

Grapjas.

Gast
Dries Roel Vink
januari 11, 2021 13:43
Antwoord op  M. Kreukhoven

Kreukhoven moet zsm worden opgenomen in een psychiatrische kliniek. Want als je in Akwasi een verbinder ziet dan zit er toch overduidelijk iets niet goed in die bovenkamer.

Gast
Mappy
januari 11, 2021 14:10
Antwoord op  Dries Roel Vink

Dries , dat heet sarcasme

Gast
Betram
januari 11, 2021 14:25
Antwoord op  Mappy

Sarcasme is kort en krachtig. Dit is een heel verhaal dus is het niet duidelijk of dit sarcastisch bedoeld is.

Gast
Tjaad 1488
januari 11, 2021 13:54
Antwoord op  M. Kreukhoven

Akwasi heeft inderdaad veel stront over zich heen gekregen.

Hahahaha

Gast
Kroelkip
januari 11, 2021 14:28
Antwoord op  Tjaad 1488

Akwasi is een idioot maar racistische opmerkingen als bovenstaande mogen echt niet getolereerd worden.

Gast
Louis
januari 11, 2021 17:56
Antwoord op  Kroelkip

Weer zo iemand die in alles racisme ziet. Ik zie niet wat Tsjaad 1488 voor racistisch zegt.
Ik zie wel dat de Kroelkip een bepaald syndroom toon spreidt.

Gast
Chantal
januari 11, 2021 15:00
Antwoord op  M. Kreukhoven

Een verbinder steelt geen computers, discussieert normaal en wil geen mensen in hun gezicht trappen meneer/mevrouw Kreukhoven. Ik denk dat Ghandi dat niet had gedaan.

Laatst bewerkt 14 dagen geleden door Chantal
Gast
anthonia
januari 11, 2021 15:17
Antwoord op  M. Kreukhoven

wat???????akwasi is een kunstenaar????akwasi is een crimineel die bestraft moet worden!!!

Gast
Tante saar
januari 12, 2021 22:43
Antwoord op  anthonia

Één ding scheeld anthonia, het is momenteel erg “in” bij criminelen om elkaar af temaken.

Gast
M.Finders
januari 12, 2021 20:40
Antwoord op  M. Kreukhoven

Tofik of Toffee?

Gast
Luc
januari 12, 2021 21:46
Antwoord op  M. Kreukhoven

Daar sta ik achter !!!!!

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
januari 11, 2021 13:36

Goed zo. NPO heeft nog klasse en kwaliteit.

Gast
Frans.D
januari 11, 2021 13:33

Nu pas had je poep in de oren en ogen

Gast
Dreetje Hazes
januari 11, 2021 13:30

Ik doe het erop 62 jaar kan nog net,maar ja ze is pot hé

Gast
Frans
januari 11, 2021 13:44
Antwoord op  Dreetje Hazes

Zelfs André Hazes jr loopt hier voor weg.

Gast
Theo
januari 11, 2021 13:26

Shula is wel een mooie vrouw.

Laatst bewerkt 14 dagen geleden door Theo
Gast
Frans
januari 11, 2021 14:58
Antwoord op  Theo

Geen mooie vrouw wel een heel slecht karakter.

Gast
Theo
januari 11, 2021 13:24

Rijxman likt de poes van ollongren toch?

Gast
Neusje van de zalm
januari 11, 2021 13:26
Antwoord op  Theo

En de aars van Kaag niet te vergeten

Gast
anoniem
januari 11, 2021 13:24

mevrouw Shula.

Voorzichtig gooi zelf geen olie op het vuur

u bent maar in dienst als npo baas.

en laat je niet imponeren door de media

kleur en uiterlijk mag die jongen niet in de weg staan

iemand zei het is wit als papier bij npo…..

50.000 leden telt,

en als al deze leden naar hilversum komen

Wij wonen in een te mooi land

kijk en luister ook naar zijn verleden

voorbeeld

ik heb honderden mensen weg gebracht

laatste rust plaats

en nu is mijn moeder 2 maanden geleden

overleden

ik kan het niet verdragen

ik ben de hele dag mee bezig

na 2 maanden heb ik nog steeds geen rust en niemand kan mij troosten

elke keer slaat een vonk door mijn lichaam

en dan zeg ik weer waarom ben je weg, waar ben je

mijn rijkdom huis geld luxe luxe

niets interseerd me

mijn mooiste bezit ben ik kwijt

mijn mama mijn moeder mijn adem

mevrouw Shula voorzichtg met wat je zegt

de koning heeft gezegd

zeg niet iets om op te vallen

en morgen sorry zeggen

zelf de koning heet fouten gemaakt en sorry gezegt

de koning wil niet hebben dat het jouw/ons/mij

weer overkomt

Gast
VolgensClau
januari 11, 2021 13:41
Antwoord op  anoniem

Lieve Anoniem,

Wat een prachtige, pure reactie van jou…
Zo lees je er helaas weinig hier…
Ik hoop dat Shula je bericht leest en het haar raakt zoals je mij ermee raakt.
Vlak voor corona zijn een heleboel mensen die midden in het leven stonden ten hemel gestreken en ik denk daarbij maar; ze zijn gezegend.
Hopelijk heb je warm en liefdevol afscheid kunnen nemen voor tot zover en hebben de coronamaatregelen in jullie voordeel gewerkt.
Het kwaad alhier is hardnekkig en misschien rest het ons hier enkel nog er te redden wat er te redden valt van verloren waarden. Zoals het er in een jaar steeds meer op lijkt, gaan wij vrijheid zoals eens, niet meer meemaken.. maar nog steeds kan het tij met alle liefde elk moment omslaan en dan wil ik je meegeven dat als een extra cadeau van je moeder te zien. Tot jullie weerzien, alhier nog langer te mogen genieten van de wereld, zoals zij hopelijk/waarschijnlijk in vrede en verbinding lang heeft gemogen.
Kijk op naar de sterren en onthoud dat je haar grootste trots bent.

Gast
Jean
januari 11, 2021 13:46
Antwoord op  VolgensClau

Wat een gelul

Gast
Dries Roel Vink
januari 11, 2021 13:44
Antwoord op  anoniem

Leer Nederlands, gek!

Gast
Lies
januari 11, 2021 14:11
Antwoord op  anoniem

Lieve anoniem,
Leef met je mee en wens je heel veel sterkte met dit grote verlies.
Denk aan alle mooi herinneringen samen, eer haar door een kaars op te steken.
Stay strong!

Gast
Kuis
januari 11, 2021 13:13

Eerst creeren ze een vergadercircuit, dat doen ze helemaal zelf, en nu word dat als argument gebruikt om geen omroepen meer toe te laten?
Pardon? Wat is dit voor censuurpoging??

Gast
Autochtone jongeren kijken ook geen NPO
januari 11, 2021 13:13

Niet-westerse groepen zul je nooit allemaal bereiken. Zij zijn relatief jong en als ze tv kijken is dat eerder sateliettelevisie. Mijn kinderen kijken net als de meeste tieners en twintigers ook geen tv. Circa 80 procent van de NPO-kijker is boven de 40 jaar. Dus van de andere helft van de ( autochtone) bevolking kijkt de meerderheid niet of amper.

Gast
M. Kreukhoven
januari 11, 2021 13:12

Dat Akwasi op deze manier wegliep en iemand anders eigendom zomaar mee neemt keur is af, maar het is wel een held die strijdt tegen racisme en uitsluiting. Akwasi houdt Nederland een spiegel voor!!! Een man die niet gemist mag worden in het publiek debat!

Gast
David
januari 11, 2021 13:14
Antwoord op  M. Kreukhoven

Die aap is een kneus.

Gast
Dries Roel Vink
januari 11, 2021 13:19
Antwoord op  M. Kreukhoven

Een held? Deze droplul laat juist zien hoe het niet moet met zijn opruiende gedrag en zijn ongepaste manieren. In plaats van de dialoog te zoeken is deze nazaat van slavendrijvers juist het toonbeeld van polarisatie! Optyfen naar donker Afrika!

Gast
Anaal_digitaal
januari 11, 2021 13:24
Antwoord op  M. Kreukhoven

Akwasi is een gezwel dat weg moet worden gesneden uit onze samenleving.

Gast
anthonia
januari 11, 2021 15:21
Antwoord op  M. Kreukhoven

akwasi is net als jerry affrie zeker geen verbinder,geen strijder tegen racisme zij roepen dat juist op bij veel mensen.

Gast
Louis
januari 11, 2021 18:07
Antwoord op  M. Kreukhoven

Ik baal ontzettend van al die roeptoeters die het alleen maar over racisme hebben. Als iedereen gewoon normaal doet, werkt en niet alleen hierheen komt omdat onze Overheid graag uitdeelt aan niet-Nederlanders, dan is er geen racisme. Als ze dan ook nog minder crimineel en agressief gedrag vertonen, dan komt het allemaal wel goed.
Racisme wordt opgefokt alleen om er beter van te worden en bepaalde linkse partijen versterken dat gevoel. Zo is Bij1 ook alleen maar bezig met dat soort zaken, terwijl er geen echte politiek wordt bedreven. Allemaal alleen maar haat kweken.

Gast
Blinde Herdershond
januari 11, 2021 13:09

Nou! Dat zal ‘m leren!

Gast
Koen
januari 11, 2021 13:07

Akwasi heeft trouwens geen omroep nodig om ‘fullcolor’ programma’s te maken. Hij kan gewoon een productiebedrijf beginnen en zijn programma’s aanbieden bij de NPO en de commerciëlen. Maar ja, dan moet hij alles uit eigen zak betalen en daar heeft deze subsidieslurper natuurlijk geen zin in.

Gast
Kroelkip
januari 11, 2021 14:30
Antwoord op  Koen

Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat die plannen er wel degelijk waren mochten ze die 50.000 leden niet halen.

Gast
Louis
januari 11, 2021 18:10
Antwoord op  Koen

Gezien de politieke kleur van NPO denk ik dat zij hem desnoods voor niets zendtijd zouden geven. Bij NPO zit je goed als je links denkt en als je allochtoon bent.

Gast
David
januari 11, 2021 13:04

Dat wijf is een hypocriete jit.

Gast
Koen
januari 11, 2021 13:04

Akwasi belichaamd alle vooroordelen die we hebben over dit soort figuren, ze kunnen nog zulke mooie praatjes hebben maar de praktijk is altijd anders. Geen podium geven dit soort lieden, open je ogen en stop met deze geld verkwistende projecten die niks gaan uithalen behalve verdeeldheid en haat jegens blanken.

Gast
Loeiende Koen
januari 11, 2021 13:10
Antwoord op  Koen

Je gaat los he?

Gast
anthonia
januari 11, 2021 15:39
Antwoord op  Koen

ik ben zo klaar met al die mensjes van kleur die hier alles mogen en krijgen om daar vervolgens ons om de oren slaan met racisme ik ben geen racist maar lui als deze man vind ik zeer onplezierig en naar.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen