Sander Schimmelpenninck en Fidan Ekiz leggen mediaruzie bij

Sander Schimmelpenninck heeft contact gezocht met Fidan Ekiz om hun mediaruzie bij te leggen. Ze hebben vervolgens een heel fijn telefoongesprek gehad. Dat vertelt hij in de Zelfspodcast.

Fidan Ekiz en Sander Schimmelpenninck © De Vooravond

De kerstgedachte heeft meester gemaakt van Sander Schimmelpenninck. Niet alleen laat hij zich op Twitter ineens hartstikke sympathiek uit – hij wenste iedereen ínclusief zijn haters een prettig kerstfeest – ook staat de nieuwste aflevering van de Zelfspodcast in het teken van verzoening. Sander wil iets minder haat en iets meer liefde in 2021.

‘Sander is net Gordon’

Een mooi voornemen van Sander, aangezien hij in 2020 met wel héél veel mensen ruzie heeft gemaakt. “Eigenlijk is Sander Schimmelpenninck een soort van hoogopgeleide hetero-Gordon. Maakt niet uit bij wie je ze in de buurt zet, naarmate er maar genoeg tijd verstrijkt wordt het altijd ruzie. Deze kans is 100 procent”, aldus NieuwNieuws-journalist Jelmer Visser.

Tijd voor een ommezwaai dus: Sander is al die negativiteit helemaal zat en gooit het over een andere boeg. “De vraag is: hoe gaan we het nieuwe jaar met meer liefde, meer vergevingsgezindheid en minder loopgraven inrichten. Het is tijd voor verzoening. Een mooi nieuw jaar met minder haat. Verzoening is een heel mooi iets wat mensen denk ik te weinig doen.”

Ruzie met Fidan

Het verzoeningscircus van Sander begint bij Fidan, die boos op hem was omdat hij haar na zijn optreden in De Vooravond in de ‘domrechtse echoput‘ situeerde. Sander kreeg steun van Farid Azarkan, maar haalde het bloed onder de nagels vandaan bij zijn aartsvijand Wierd Duk, de ex van Fidan. “Nogal seksistisch ook, vind je niet?”, merkte hij op.

Fidan zegt deze week in Volkskrant Magazine: “Sander was nota bene gast in mijn show, dan denk ik echt: kun je dan niemand meer vertrouwen? De lucht is inmiddels gelukkig geklaard tussen ons, maar ik kan zó moe worden van dit soort dingen, zo kwaad. Het is gewoon guilt by association, want hij ligt natuurlijk behoorlijk overhoop met mijn ex.”

Nu, zo tegen het eind van het jaar, voelde Sander zich er toch een beetje rot over. “Ik begreep via Thomas Erdbrink, met wie ik in de uitzending zat, dat ze dat niet leuk vond. Hij zei: ‘Volgens mij heb jij helemaal niks tegen Fidan, dus ik zou daar even iets mee doen, want anders heb je weer een vijand erbij en die kun je missen als kiespijn volgens mij.’”

Bellen met Fidan

Sander besloot daarop om te bellen met Fidan. “We hebben toen gebeld en dat was een onwijs fijn gesprek, want dan kom je er opeens achter dat er zo veel ruis is en dat je eigenlijk gewoon heel erg op dezelfde golflengte zit”, zegt hij. “Voor je het weet heb je een soort mediaruzie, terwijl je helemaal geen ruzie hebt.”

Nu is alles pais en vree tussen de twee uitgesproken mediapersoonlijkheden. “Ik vind Fidan hartstikke leuk en zij vindt mij volgens mij hartstikke leuk. Er is eigenlijk gewoon helemaal niks aan de hand, maar door de dynamiek op social media kom je ineens terecht in een soort van mediafittie die gewoon bullshit is.”

“Fidan en ik zijn best wel een beetje hetzelfde soort type. We zijn redelijk emotioneel en houden ervan om een mening te geven en zijn uitgesproken, maar raken ook wel eens ongewild verzeild in een soort van mediafittie, terwijl we dat eigenlijk helemaal niet willen of bedoelen.”

Ook bellen met Wierd?

Inmiddels is Sander zó zen geworden dat hij zelfs open staat voor een verzoening met Wierd Duk. “Ik had het met Fidan natuurlijk ook over mijn vete met Wierd Duk, wat natuurlijk weer haar ex is. Daarvan zeggen mensen weer: ‘Ja, je pakt Fidan aan omdat het de ex is van Wierd Duk.’ Dat is echt totaal nooit in me opgekomen. Ik ben de laatste die mensen op dat soort verbanden gaat afrekenen.”

Wierd hing laatst ook boos aan de lijn bij Sander. “Ik had Wierd ook woest aan de lijn. Die was boos, ging dreigen en hij was heel vervelend, maar ik dacht: ik hoor aan jou dat je eigenlijk een emotionele man bent en ik heb hem ook meegemaakt als een heel aardige vent in Israël. Het is een warme lieve vader en een normaal mens. Ik zou hem eigenlijk gewoon eens moeten bellen, van: laten we nou eens normaal doen en even praten.

Biertje met Wierd

Sander staat zelfs open voor een biertje met Wierd. “Als Wierd en ik morgen een biertje drinken en het is een gezellige avond, dan weet ik zeker dat Wierd ook zo’n type is als ik die denkt: nou, het is best een aardig ventje, wel lachen en die podcast luister ik stiekem wel eens en is ook wel leuk. Dat weet ik wel zeker.”

“We moeten meer luisteren naar andere mensen. Wat ik met Fidan heb gedaan, moet ik nog veel vaker doen en dat zouden andere mensen ook moeten doen. Gewoon even bellen.”

In de afgelopen week lag Sander onder vuur vanwege vermeend ‘smerig’ gedrag achter de schermen van WNL. Dat bleek uiteindelijk te gaan om uitspraken over een ‘zwarte Congolees‘.

Podcast

De nieuwste aflevering van de Zelfspodcast:

60 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Mark
december 28, 2020 13:20

Sander Schimmelpenninck probeert zijn reputatie van schreeuwende, scheldende, vieze praatjesmaker, ruziezoekende, mensen beledigende boerenlul enigszins te redden. Dat lukt niet meer want Sander heeft bewezen een viespeuk en een grove en slappe boerenlul te zijn.

Gast
saperdeflap
december 28, 2020 08:34

Een kereltje met een ”Napoleon” complex. Klein van stuk en nog kleiner van geest!

Gast
Uuuh
december 27, 2020 23:47

Sander S houdt op met ruziemaken?

Maar dat is nou juist zijn VERDIENMODEL!

Waar moet hij het in zijn potkast dan nog over hebben?

Gast
Coby
december 27, 2020 21:15

Een spekkie naar haar bekkie lullen heet het dan.
Niet te vertrouwen die gast.

Gast
Deugbrigade
december 27, 2020 20:25

Deze deugkneus van 1.50 met zijn dubbele moraal moet opzouten en nooit meer terugkomen.

Gast
Michael Vaillant
december 27, 2020 20:04

Weg ermee.
Inpakken en opsturen.
Zweden is de eindbestemming.
Doeidoei!!!

Gast
Duco van Deugen
december 27, 2020 19:57

Hij begint nu te merken dat hij overal uitgekotst wordt. Dan nu maar een schijnheilige draai van 180 graden…

Gast
Paultje
december 27, 2020 19:50

Typisch gevalletje van damage control van deze pedante dwerg.

Gast
Michael Vaillant
december 27, 2020 20:05
Antwoord op  Paultje

Weg ermee 😆

Gast
Yolanthe
december 27, 2020 18:59

Alsof we deze kutkabouter nog serieus nemen? Hij is zijn geloofwaardigheid kwijt.

Gast
Michael Vaillant
december 27, 2020 20:05
Antwoord op  Yolanthe

Weg ermee 😂

Gast
Levi
december 27, 2020 18:47

Sander die dwerg is een hypocriet en een opportunist. Kijk uit voor deze gluiperige nietszeggende smurf.

Gast
Michael Vaillant
december 27, 2020 20:06
Antwoord op  Levi

Dus.
Weg met die vendt. 🤪

Gast
Pol
december 27, 2020 18:38

Hermelijnvlo!

Gast
Boris
december 27, 2020 18:37

Deel II
Sander Schimmelpenninck behoort tot de klasse: “Aan de bovenkant blinkt het en aan de onderkant stinkt het.” Ook wel “Van boven bont, van onder stront.”
Dwerg Schimmelpenninck vind ik een vies klein ziek mannetje met een te grote bek en een seksuele afwijking. Hij verdient een pak slaag!
Zijn volgeladen ouwe stinkmoer kan dan weer de was voor deze kneus doen. Misschien komt ze niet alleen stront tegen maar ook een condoom van een Thaise hoer of van een volgeladen vrouw uit De Pijp of afbeeldingen van minderjarige meisjes?
Dat ook zijn huis een bende is verbaast mij dus niet. Die Sander is een vieze oude slons.
Die dikke vriend met wijd opengesperde neusgaten van hem heeft ook niet vooraan gestaan, man wat is die lelijk en deze vette knor is volgens mij ook weer een vet varken aan het worden.
Goed dat die vunzige graaf is overal wordt uitgekotst.

Gast
Boris
december 27, 2020 18:31

Sander Schimmelpennick is een, ik citeer een selectie van de door klaagdwerg Sander Schimmelpennick gebruikte scheldwoorden:
Idiot – prutser – droeftoeter – tassendrager – kat met het syndroom van Down, net als zijn oude lelijke moeder – gekke knorremans – populistische hitser – rattenvanger – jankerd – ontzettende joker – oen – koekenbakker – zolderkamerrukker – – Benjamin Button – Calimero – lulwammes – domme lul – lul des Vaderlands – sneuneus, domrechts ( maar Sander doet alsof hij deugt, maar hij deugt niet) – niet het scherpste mes in de la – stalker – lampie – engnek.
Ik voeg daar aan toe: slap klein bang lulletje – handjeklapbegonia – laf mietje – broekpoeper – condoomslikker – zielige wc rukker – en niet te vergeten een viezerik (hallo meisjes van15)

Gast
Claire
december 27, 2020 18:24

V i e z e r i k Sander Schimmelpenninck is bezig met ‘damage control’. Dit is een charme-offensief van een narcist. Deze lafhartige h u f t e r heeft zich met zijn gedrag, zijn hysterische scheldpartijen, het beledigen en vernederen van groepen mensen, het zeer onheus bejegenen van vrouwen, het natrappen van werkgevers volstrekt onmogelijk gemaakt. Deze man die geen enkele tegenspraak duldt is geen partij om zaken mee te doen of om als organisatie je naam aan te verbinden. We kunnen alleen maar reikhalzend uitzien naar zijn definitieve vertrek naar Zweden. Ik acht de kans daarop echter klein want het zou mij niet verbazen als zijn vriendin hem heeft gedumpt. Wie wil er een ‘vent’ die het heeft over ‘volgeladen vrouwen’ of over ‘Thaise hoeren’?

Gast
Bart
december 27, 2020 17:21

Schimmeltje is een Racist.

Gast
@Bart
december 27, 2020 17:51
Antwoord op  Bart

Jij bent een lul.

Gast
Janneke
december 27, 2020 19:16
Antwoord op  @Bart

en u bent een man met een kut

Gast
Manvan74weethet
december 27, 2020 17:21

Sander Schimmelpenninck… in Brabant noemen we dat een gladakker…

Gast
Wat zijn daarop jouw antwoorden?
december 27, 2020 18:13
Antwoord op  Manvan74weethet

Hoe noemen ze in Brabant dat schorriemorrie dat al dagenlang het dorpje Veen in vuur en vlam zet?

Hoe noemen ze in Brabant die laffe, zich burgemeester noemende lamzak van de gemeente waartoe Veen behoort, die niet durft op te treden?

Gast
Manvan74weethet
december 27, 2020 21:55

Dat noemen wij TUIG. En de burgemeester. VVD’er. D66 of CDA

Gast
Henk Menkveld
december 27, 2020 17:19

Toch netjes dat Sander zijn excuus heeft aangeboden !

Gast
Alleijn
december 27, 2020 17:05

Wolf in schaapskleren ( schimmelpemel) niks meer niks minder…….

Gast
Micky1995
december 27, 2020 16:25

Ik word een beetje Bners pesten Bners moe.. als er geen Corona zou zijn, zouden ze lekker bezig zijn met hun eigen dingen, maar nu bemoeien ze zich met elkaar, terwijl ze elkaar helemaal niet kennen, gedraag je toch eens joh, je bent een voorbeeld functie, hoe gek dat ook klinkt, stop met dat gepest joh.. stelletje kleuters

Gast
anonymous
december 27, 2020 16:21

Ik word een beetje Fidan moe

Gast
Jensen
december 27, 2020 16:38
Antwoord op  anonymous

Fidan en die Duk weg er mee.

Gast
Alleijn
december 27, 2020 17:09
Antwoord op  Jensen

Echt niet! Meer meer!

Gast
Alleijn
december 27, 2020 17:07
Antwoord op  anonymous

Ik niet! Hoe meer fidan hoe minder slinks! Dank u🇾🇪🇾🇪🇾🇪

Gast
Momo
december 27, 2020 16:13

Hilarisch dat Sander zichzelf durft te vergelijken met mensen die het niet nodig vinden voortdurend mensen met een andere mening uit te schelden.

Gast
Sjakie hoekvlag
december 27, 2020 15:51

Ach jee straks zitten die 2 bij de”first dates” special broadcast voor bekende nederlanders. Sander “waar kom jij vandaan tutje?” Fidan “uit het bos MONGOOL”

Gast
Hermann Boring
december 27, 2020 15:34

Ik denk niet dat de minigraaf zijn goede voornemens lang gaat volhouden. Sterker nog, dat weet ik wel zeker. Gordon belooft ook 12 keer per jaar het roer volledig om te gooien en daar komt ook nooit iets van terecht.

Gast
Masterplugger
december 27, 2020 15:26

Pas maar op Fidan… Hij ïs een back stabber. .. En misschien heb je nog wel een dochter of nichtjeen van 14 of 15 waar hij op aast….?

Gast
Ernestine
december 27, 2020 15:43
Antwoord op  Masterplugger

Ziek type ben je🤮

Gast
Koen
december 27, 2020 14:56

Die Sander heeft ook echt met iedereen ruzie, je zou zo maar denken dat het wel eens aan Sander kan liggen.

Gast
Bor de Wolf
december 27, 2020 14:52

Duidelijk geval van damage control. Ben benieuwd of de zwarte Congolees hem blijft achtervolgen (figuurlijk)

Gast
Robert
december 27, 2020 16:37
Antwoord op  Bor de Wolf

Ik ben ook donker.
Mijn vader is donker en hij is ober.
Als ik die Sandertje tegen kom, denk ik dat ik b.v. ook aan Akwasi ga denken.

Gast
Derde kerstdag
december 27, 2020 18:26
Antwoord op  Robert

De pubertjes met hun eerste (p)luizige schaamhaar op hun resp. nietige zakjes zijn weer massaal aanwezig, hevig krabbend en hoopvol op hun schermpjes turend, dit alles voor een plusje.

Gast
Joop
december 27, 2020 14:49

Wat vindt Sandertje eigenlijk van Kim Kutter?

Gast
Wilfred Genee
december 27, 2020 14:42

Nou kan ik eigenlijk niet achter blijven. Toch? Haha.
We zien wel volgend jaar. Fijne jaarwisseling iedereen.

Gast
Hans
december 27, 2020 14:32

Hooggeleide Hetero-Gordon die snakt naar erkenning en overal ruzie maakt.

No thanks.
De Laar ik aan me voorbij gaan.
🤣😂🤣😂🤣😂

Gast
Bart tv man
december 27, 2020 14:32

Je komt zeker van een andere planeet!

Gast
NPO kijker
december 27, 2020 14:36
Antwoord op  Bart tv man

Waar jij vandaan?

Gast
NPO kijker
december 27, 2020 14:52
Antwoord op  Bart tv man

Dubbelganger 10 van Bente

Gast
Bente
december 27, 2020 14:31

Aan wie vraag je dat?

Gast
NPO kijker
december 27, 2020 14:36
Antwoord op  Bente

Aan wie jij?

Gast
NPO kijker
december 27, 2020 14:38
Antwoord op  Bente

Daar is de naamjatter weer

Gast
NPO kijker
december 27, 2020 14:39
Antwoord op  Bente

En jij m i e r e n n e u k e r

Gast
NPO kijker
december 27, 2020 14:40
Antwoord op  Bente

Daar is de n a a m j a t t e r w eer

Gast
NPO kijker
december 27, 2020 14:43
Antwoord op  Bente

Ik hou me bek niet meer a z i j n z i j k e r

Ga andere maar treiteren.

Gast
Bente
december 27, 2020 14:45
Antwoord op  NPO kijker

Me bek of m’n bek?

Gast
NPO kijker
december 27, 2020 14:46
Antwoord op  Bente

Je eigen bek

Gast
NPO kijker
december 27, 2020 14:48
Antwoord op  Bente

a z i j n z e i k e r

Gast
NPO kijker
december 27, 2020 14:53
Antwoord op  Bente

meerdere namen gebruiken zijn vaak h o e r e n l o p e rs en gaan vak vreemd!

Gast
Vrolijke Frans
december 27, 2020 15:14
Antwoord op  NPO kijker

hahaha Iemand die bepaalde woorden met spaties tussen de letters tikt, is bang om als zodanig herkend te worden.
Als je ziet wat hier soms voorbij komt aan scheldwoorden, dan kom jij waarschijnlijk van een andere planeet.

Gast
NPO kijker
december 27, 2020 15:17
Antwoord op  Vrolijke Frans

Weer een ander naam Bente?

A z i j n z e i k e r s zijn niet vrolijk.

Gast
Pietje Percies
december 27, 2020 15:00
Antwoord op  NPO kijker

Meervoud.
Anderen.

Gast
NPO kijker
december 27, 2020 15:05
Antwoord op  Pietje Percies

Weer een andere naam Bente?

Triest kleuter gedrag.

Mierenneuker

Laatst bewerkt 26 dagen geleden door NPO kijker
Gast
Eva Quirinius
december 27, 2020 14:16

TIL: Wierd Duk, de ex van Fidan

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen