Heel Holland Bakt duwt Linda de Mol ver onder miljoengrens

De kijkcijfers van zondag 27 december 2020 (SKO) – De première van het achtste Heel Holland Bakt-seizoen heeft de talkshow van Linda de Mol qua kijkcijfers een flinke opdoffer bezorgd.

Heel Holland Bakt © Omroep MAX

De André van Duin-show Heel Holland Bakt, een van de paradepaardjes van Omroep MAX, is met een mooie 2,4 miljoen kijkers (36 procent) van start gegaan op NPO 1. Daarmee scoorde de seizoensopener vrijwel evenveel kijkers als die van het vorige seizoen. Een topscore dus, maar wel één met vervelende consequenties voor Linda de Mol.

Brons voor Linda

Linda de Mol dook gisteren met haar tegelijkertijd uitgezonden seizoensfinale van Linda’s Wintermaand voor het eerst onder de miljoengrens. De aflevering met André Hazes jr. en Natacha Harlequin kwam niet verder dan 866.000 kijkers (14 procent). Daarmee behaalde SBS 6 brons op prime time.

Niet alleen NPO 1, maar ook RTL 4 wist meer kijkers te bekoren. Die zender trok met de Caroline Tensen-show Eén tegen 50 een prima 921.000 kijkers (14 procent).

Alle drie de zenders zagen kijkers afhaken om half tien: NPO 1 hield met Kerstgezel.nl 761.000 kijkers (15 procent) over, RTL 4 met de All You Need-herhaling 355.000 (8 procent) en SBS 6 met Klein Maar Fijn 702.000 (14 procent).

De vierde zender op prime time was NPO 3: Doodstil wist daar een publiek van 593.000 kijkers (9 procent) te bekoren.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 573.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met WK Darts 2021: 531.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Die Hard With a Vengeance: 337.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met A Gift Wrapped Christmas: 222.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS: 124.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Dierenkliniek Down Under: 110.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), Top 2000 a gogo (963.000), Studio Sport Eredivisie (837.000), RTL Boulevard (809.000), Editie NL (746.000) en Code Geel (742.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw Komt Binnen (747.000), Hart van Nederland (613.000) en Shownieuws (417.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Heel Holland Bakt (NPO1) 2.385.00001. NPO1 / 21.1%
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.815.00002. RTL4 / 13.1%
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.124.00003. SBS6 / 11.2%
04. Schaatsen WK Allround (NPO1) 1.101.00004. NPO3 / 8.9%
05. Top 2000 a gogo (NPO3) 963.00005. RTL7 / 8.5%
06. Schaatsen WK KW 500M D (NPO1) 957.00006. Vero / 5.0%
07. Postcode Loterij Een tegen 50 (RTL4) 921.00007. NPO2 / 4.3%
08. Schaatsen WK KW 1500M H (NPO1) 915.00008. RTL8 / 3.6%
09. Linda’s Wintermaand (SBS6) 866.00009. RTL5 / 2.9%
10. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 837.00010. NET5 / 2.8%
11. RTL Boulevard (RTL4) 809.00011. Spike / 1.5%
12. Kerstgezel.nl (NPO1) 761.00012. Discov / 1.2%
13. Pauw Komt Binnen (NPO1) 747.00013. BBC / 1.1%
14. Editie NL (RTL4) 746.00014. Comedy / 1.1%
15. Code Geel (NPO1) 742.00015. RTLZ / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 34,3%
02. RTL Nederland 29,3%
03. Talpa TV 19,5%

68 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
truus
december 30, 2020 18:51

och je bent helemaal uit gekeken op linda en haar manier van interviewen sta er van te kijken dat er nog zoveel mensen naar haar programma hebben gekeken

Gast
Bopper de Bip
december 28, 2020 23:29

SBS IS KAPOT
ik vermoed dat ze het niet meer willen.
Er komt een Engels bedrijf die de failliete rotzooi overneemt
John lukt het niet meer en hij is te oud.
Z’n lelijke zusje heeft er de energie niet meer voor. Dat zie je. De uitstraling is weg.

Van binnenuit is dit produkt kapot.
Dat zien de adverteerders helaas ook.
Die betalen nog een habbekrats 😆🤣

Gast
wordt vast verwijderd....
december 28, 2020 22:48

Ge noten van het Darten.
TLP wederom 3de….
Veronica andermaal beter!

Gast
De Deugkabouter 🧙‍♂️
december 28, 2020 20:27

2.385.000 hebben het IQ van een appeltaart .

Gast
Dorine
december 28, 2020 18:55

Top HHB!!!!!!

Gast
Umberto
december 28, 2020 17:27

Die vreselijke Hazes, kan die familie niet emigreren naar Verweggistan en dan gelijk die zeurende advocaat met die kut uitstraling mee in het bootje

Gast
M52
december 28, 2020 17:00

Dat komt door de gasten die ze had uitgenodigd.Vooral die Natascha,. Niemand zit toch te wachten op deze trol. Laat die maar gauw gaan doen waar ze voor gestudeerd heeft. Dan doet ze tenminste nog iets goed. Ze hoort niet in de showbizz. Al wil ze dat wel heel graag.🤣🤣
.

Gast
teuntje
december 28, 2020 16:44

Logisch Mensen haken af bij die 2 gestoorden

Gast
Arjan
december 28, 2020 14:47

Mark, enz

Ben benieuwd welke cijfers rtl 4 en SBS6 haalt vanavond ? Met film

Gast
Blokkie
december 28, 2020 13:15

Geen woord hier over “Code Geel”? Een van de beste sportdocumentaires ooit gezien!

Gast
Rene
december 28, 2020 12:37

Heel Holland bakt is geen Andre van Duin show

Gast
Donald
december 28, 2020 13:00
Antwoord op  Rene

Maar heel Holland inmiddels wel.

Gast
Ron
december 28, 2020 12:36

Was te verwachten dat die Hazes en advocate de minste score zou behalen qua kijkcijfers. Goed dat ze deze als laatste hebben gedaan. Niemand zat er begrijpelijk op te wachten op dat gezwets van beide.

Gast
Sport
december 28, 2020 12:26

Darts (RTL7) was geweldig spannend gisterenavond.
Zometeen om 13.00 gast het weer verder.

Het volkloren schaatsen (NSO1) was boring met dito verslaggeving en analyses.

PL voetbal (ZIGGO) viel ook tegen.
Bij de eerste wedstrijd al afgehaakt met falende thuisfluiter. Waar was de VAR is je hem nodig hebt?

Het veldlopen(rijden?) (EUROSPORT1) met de twee toppers Wouter van Aart en Mathieu vd Poel was soppig.

Gast
Trees Vermeer
december 28, 2020 11:59

SBs6 is technisch failliet.

Zet die rommel nou te koop John.
Dit wordt nooit meer wat.
En je zus is te oud.
Die gast het ook niet meer vlot trekken.

Gast
animo
december 28, 2020 10:53

Het succes van HHB is dat je een keer de normale nederlander ziet ,jammer dat dat niet meer gebeurt .

Gast
Chiel
december 28, 2020 12:32
Antwoord op  animo

Heel Lego masters en Klein maar fijn zit er vol mee. Of dat kerstdorprn bouw programma.

Gast
Jeroen Kerstpost
december 28, 2020 10:46

Geen hond heeft interesse in die Hazes met zijn platte gezwets over relaties, vreemdgaan en drank en zijn kind.

Gast
Chiel
december 28, 2020 12:31
Antwoord op  Jeroen Kerstpost

1 miljoen mensen wel. Best veel toch.

Gast
Herfst
december 28, 2020 10:40

Veldrijden was een spektakel gisteren. Zoals bij de mannen als de vrouwen. Wat een sport !
(Eurosport).

Gast
Chiel van de Heuvel
december 28, 2020 10:07

SBS6 is HELEMAAL KAPOT STUK.
Enige reflectie zou wel handig zijn.
Linda loopt daar aan een dood paard te trekken.
Wanneer komt John tot de conclusie dat hij het gewoon alleen bij het ontwikkelen van BigBrother/SpyCam en Voice/Singer/Stars shows houden?
Een zender aansturen is een vak.

Gast
jan````````````````````````
december 28, 2020 09:04

Niemand kan eigenlijk uitleggen waarom RTL zo veel beter is dan Talpa zenders qua productie en programmas zijn ze gelijkwaardig, worden door mensen gemaakt die ervaring hebben, en het zijn geen amateurs die je moet leren hoe je een programma moet maken ,of de camera moet hanteren, om maar te zwijgen aan de knoppen in de regie controlle kamer , en dergelijke die bij het tv vak horen

Gast
Bescheiden mening
december 28, 2020 09:21

Misschien omdat ze niet weten welke kijkersgroep ze moeten aanspreken. Er zit geen eenheid in de programmering. Elke keer blijkt dat ze een volks publiek hebben (HvNL, Meiland, etc) Aan de andere kant willen ze een andere kant op (Piet Paulusma eruit, de Weer techno show erin). Verder geen continuïteit, Vooravond veranderd elke drie maanden. Voetbal op Veronica, Voetbal op SBS6.
Veronica en Net5 hebben geen identiteit. Elke dag weer dezelfde herhalingen.
Misschien maakt dat het grote verschil.

Gast
Factcheck
december 28, 2020 08:56

Gemiddelde marktaandelen 18:00 – 24:00 per zendergroep
2019
NPO 37,2%
RTL 25,1%
TALPA 20,5%

2020 (jaar t/m 27 dec)
NPO 37,6% (+0,4)
RTL 26,4% (+1,3)
TALPA 19,6% (-0,9)

Gast
Harry:-D
december 28, 2020 08:41

Steeds als ik die Janny zie

merk ik weer hoezeer
ik The Muppets mis

Gast
Sjakie hoekvlag
december 28, 2020 08:35

Weten we meteen weer waar nederlanders vooral in geinteresseerd zijn,bronstige boeren met een spraakgebrek en taartbakkende proleten.

Gast
Poehee
december 28, 2020 08:47
Antwoord op  Sjakie hoekvlag

We zijn nu ook benieuwd waar u in geïnteresseerd bent. Misschien zit er een leuk format in?

Gast
Jopie
december 28, 2020 10:36
Antwoord op  Poehee

Hij kijkt liever naar de Meilands dat is een leuk format

Gast
Robb
december 28, 2020 08:33

Ze kunnen dat programma beter noemen: Heel Holland Kakt.

Gast
Poehee
december 28, 2020 08:46
Antwoord op  Robb

Waarom eigenlijk?

Gast
jan````````````````````````
december 28, 2020 08:29

Als je met een RTL programma toch dicht bij de kijkcijfers van SBS6 zit op prime time , dan ben je de grote verliezer, en vernedert door de kijker , en Linda is dan in verhouding de grote winnaar !

Gast
Ne-ll-y
december 28, 2020 08:32

Linda’s Wintermaand is een serie specials waar ze slechts vier van maken, daarmee zouden ze zeker hoger moeten scoren dan Eén tegen 50 dat wekenlang wordt uitgezonden. Als dat niet lukt is het niet echt een succes te noemen.

Gast
jan````````````````````````
december 28, 2020 08:57
Antwoord op  Ne-ll-y

ligt het ook niet aan de RTL verslaving van de kijker die SBS pas opzet als RTL geen leuk proframma heeft
Alleen als RTL een klassiek toneelstuk zou programmeren bijv Midzomernachtdroom , , ja dan kijkt men SBS

Gast
Jazh
december 28, 2020 09:04
Antwoord op  Ne-ll-y

Haha, zo’n goedkoop programma die je in een paar dagen opneemt. Linda staat toch al op de loonlijst. Prima score tegenover Heel Holland Bakt en 1 tegen 50.

Gast
Mijn goede voornemens voor 2021
december 28, 2020 09:43
Antwoord op  Ne-ll-y

h a c k e r

Gast
Mijn goede voornemens voor 2021
december 28, 2020 09:45
Antwoord op  Ne-ll-y

De waarheid is hard voor onze dagelijkse RTL t r o l.
Ze is een m i e r e n n e u k e r/h a c k e r. Dus pas maar op. Voor je het weet ben je slachtoffer en misbruikt ze je naam.
ze misbruikt wekelijks honderden namen hier.

Gast
Nu een pilletje hihi
december 28, 2020 12:00

pfff

Gast
@Ne-ll-y
december 28, 2020 10:05
Antwoord op  Ne-ll-y

De waarheid is hard voor onze dagelijkse domme blonde RTL t r o l.
Ze is een m i e r e n n e u k e r/h a c k e r. Dus pas maar op. Voor je het weet ben je slachtoffer en misbruikt ze je naam.

Gast
Mijn goede voornemens voor 2021
december 28, 2020 08:28

Heel Holland Bakt duwt Tensen ver onder miljoengrens

Gast
Nederland wil Tensen Taart niet meer
december 28, 2020 08:37

Nederland wil wat nieuws.

Gast
Ne-ll-y
december 28, 2020 08:43

Als dat jouw conclusie is als een programma 900.000 kijkers trekt dan wil Nederland Linda de Mol ook niet meer.

Gast
Mijn goede voornemens voor 2021
december 28, 2020 09:42
Antwoord op  Ne-ll-y

N a a m j a t t e r

Gast
Jopie
december 28, 2020 10:39

KLeuter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
@Jopie
december 28, 2020 10:48
Antwoord op  Jopie

PAS OP
Onze h a c k e r is weer van naam veranderd.
Zielige kleuter is M E R T H E – B E N T E

Fijne dag m i e r e n n e u k e r

Gast
@Ne-ll-y
december 28, 2020 10:02
Antwoord op  Ne-ll-y

De waarheid is hard voor onze dagelijkse RTL t r o l.
Ze is een m i e r e n n e u k e r/h a c k e r. Dus pas maar op. Voor je het weet ben je slachtoffer en misbruikt ze je naam.

Gast
Eva
december 28, 2020 08:19

Tja die harlekijn is zo irritant en zelfvoldaan daar trek je geen kijkers mee en Hazes is door Corona huisman geworden en drinkt niet meer? Nou wacht maar tot ie weer kan optreden, opnieuw aan de drank en kan het hoeren en snoeren weer beginnen.

Gast
Johan
december 28, 2020 08:10

André van Duin is redelijk uitgewerkt bij HHB. Als hij stopt met lollig doen gaat het best, maar ik vond het gisteravond geforceerd over komen. En verdiep je eens in het onderwerp van het programma dat je maakt, want dat je als presentator bij de technische opdracht niet weet wat de te maken baksels zijn (Jaffa Cakejes) is op den duur vermoeiend. Dat heb ik hem vorig seizoen bij elke technische opdracht horen zeggen.
En dan die spatschermen, sorry hoor. Dat daar niemand de tent uit is gegaan met een gierend geval van Corona is een wonder. Het is ook nog eens storend, die doorzichtige tafeltennisbatjes.

Gast
Bart
december 28, 2020 09:08
Antwoord op  Johan

André is het juist wat het programma leuk maakt. Niet die taarten of de kandidaten.

Gast
Jopie
december 28, 2020 10:40
Antwoord op  Johan

Niet meer kijken hoef je er niet meer over te zeuren!!!!!

Gast
@Jopie
december 28, 2020 10:47
Antwoord op  Jopie

PAS OP
Onze h a c k e r is weer van naam veranderd.
Zielige kleuter is M E R T H E – B E N T E en nog 100 namen.

Gast
Trui
december 28, 2020 08:08

Tja, weer die Hazes met zijn uitgekauwde gezever over die Tokkie familie. Daar hebben de meeste geen zin meer in !

Gast
Veter P de Ries
december 28, 2020 09:38
Antwoord op  Trui

Bereid je maar voor, van de week weer in de Telegraaf o.i.d dan de Story enz. enz. Toch een knap verdienmodel gevonden.Een gozer zonder talent die al jaren teert op de naam van zijn vader en er goed van leeft. Zo lang er genoeg tokkies, proleten, en andersoortig geestelijk uitgedaagd volk dit interessant genoeg vinden om er hun tijd aan te besteden, zal dit altijd zo blijven. Toch knap bedacht. Dat moet ik ze nageven.

Gast
Minke Bosma
december 29, 2020 07:40
Antwoord op  Trui

Spijker op zijn kop Trui. Wat voegt dat knulletje toe aan de Nederlandse samenleving? Antwoord :NIETS

Gast
Ted de Braaksel
december 28, 2020 08:07

Het addergebroed van van Galen is iedereen kotsbeu. Hij kan Bridget maar niet vergeten, de stumperd.
Linda is een seksloos vadsig moeke en de slechtste ‘interviewster’ ooit allertijden en over excuus-negerin Natasha ga ik het nog niet eens over hebben.

Gast
Meer dan uitgebakken.
december 28, 2020 07:58

Een tegen 100 meer dan uitgebakken. Tijd voor een nieuw recept.

Meest bekeken aflevering 

2015 – 2.334.000 kijkers
2016 – 2.087.000 kijkers
2017 – 1.643.000 kijkers
2018 – 1.701.000 kijkers
2019 – 1.432.000 kijkers
2020 – ?

Gisteravond: amper 920.000 kijkers.

Gast
Bente
december 28, 2020 08:09

Als je met eerdere jaren wilt vergelijken is vergelijken met de meest bekeken aflevering geen eerlijke vergelijking.

En waarom maak jij je zo druk over Een tegen 50? Als 920.000 mensen daar graag naar kijken is dat toch prima!

Gast
@Bente
december 28, 2020 08:24
Antwoord op  Bente

Vorige week had Oma nog 1,3 miljoen.

Gast
Jopie
december 28, 2020 10:41
Antwoord op  @Bente

Je bent zelf een oma!!!!!!!

Gast
@Jopie
december 28, 2020 10:46
Antwoord op  Jopie

PAS OP

Onze h a c k e r is weer van naam veranderd.

Zielige kleuter is M E R T H E – B E N T E en nog 100 namen.

Gast
Karel
december 28, 2020 08:19

Kromme vergelijking:

  1. meest bekeken aflevering van een jaar is inclusief uitgesteld kijken
  2. Kijkcijfer waarmee je vergelijkt is een dagopname zonder uitgesteld kijken

Kortom een nietszeggende vergelijking. van iemand die het niet kan uitstaan dat RTL dit jaar een goed jaar heeft.

Gast
Lente
december 28, 2020 08:26
Antwoord op  Karel

De trend is meer dan glashelder.
Uitgewerkt recept.

Gast
Michel
december 28, 2020 08:30
Antwoord op  Lente

Dan kijk je toch lekker niet.
Ik snap niet waarom je elke week hetzelfde onzinnige lijstje hier plaatst.

Gast
Sylvia
december 28, 2020 08:23

Waarom vergelijk je niet met de best bekeken aflevering uit 2020 inclusief uitgesteld kijken?
Waarschijnlijk doe je dat niet omdat dat weer hoger is dan in 2019 ;-)

Gast
Anaal_digitaal
december 28, 2020 07:55

Wederom genoten van Promenade.

Gast
Tobias
december 28, 2020 08:07
Antwoord op  Anaal_digitaal

Ja, de betere houtje touwtje tv. Vanavond weer een aflevering.

Gast
Rik
december 28, 2020 07:54

Linda trekt geen kijkers meer, alleen goede formats doen dat. En interessante gasten.

Gast
Weer André Hazes jr.
december 28, 2020 08:03
Antwoord op  Rik

Bedenk eens wat nieuws.
Troosteloosheid alom.

Gast
Jezus op de bank
december 28, 2020 08:51

Linda had Jezus moeten uitnodigen.
Dat was pas spectaculair geweest.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen