Sidekicks Ruud de Wild per direct op straat: ‘Vast contract dreigde’

De sidekicks van Ruud de Wild op NPO Radio 2 zijn niet per 2021, zoals het plan was, maar al per direct op straat gezet. Volgens Jacob de Vries, manager content bij NPO Radio 1, dreigde er een vast contract.

Ruud de Wild Foto: Linda Stulic

Het nieuws dat Ruud de Wild zijn sidekicks Cielke Sijben en Thijs Maalderink bij het grofvuil zet, werd vorige week onthuld door RTL Boulevard. Volgens het programma moesten ze echter nog tien weken met elkaar door. “Het lijkt me pittig als je weet dat het stopt voor Cylke en Thijs, om dan wel nog met elkaar een radioprogramma te maken”, merkte Q-dj Marieke Elsinga op.

Per direct weg

Nu bevestigt KRO-NCRV aan NU.nl dat de sidekicks per direct vertrekken. Ze hebben vorige week woensdag te horen gekregen dat hun contracten niet verlengd worden, vrijdag lekte dat uit in RTL Boulevard en maandag werd besloten dat ze per direct zouden stoppen.

Op de vraag op wiens vertrek Cielke en Thijs vertrekken, wil de omroep niets antwoorden. “Over het gesprek gisteren tussen de leiding en Cielke en Thijs laten we ons verder niet uit. De ambitie is om met een nieuw format voor De Wild In De Middag te komen waar meer mensen aan deelnemen in wisselende samenstelling.”

‘Vast contract dreigde’

Cielke en Thijs zijn ook ergens anders bij KRO-NCRV niet meer welkom. “Op korte termijn zien we voor Cielke en Thijs bij KRO-NCRV helaas geen mogelijkheden, maar we gaan graag met Cielke en Thijs in gesprek als die zich in de toekomst wel voordoen.”

Jacob de Vries, manager content bij NPO Radio 1, reageert sceptisch. Hij twittert: “Even rekenen: Cielke in 2017 bij de show. Dat maakt: 1, 2, 3 en tot slot 4 jaar contracten dus ze stonden voor de keuze vast contract. Zomaar wat speculaasjes hoor, tis ook bijna Sinterklaas en jij kent Hilversum ook al een tijdje.”

Patrick Kicken reageert

Radiocolumnist Patrick Kicken heeft een andere verklaring. “Een plausibel scenario is dit: de sidekicks zijn met elkaar gaan bekokstoven dat ze toch vooral aan Ruud willen laten merken dat zij het anders willen. Dat gekonkel tussen twee teamleden is niet vreemd in radioland.”

“Die Maalderink houdt er sowieso wel Hilversumse tactieken op na: hij ging ooit een screenshot van een post van mij op LinkedIn op zijn twitterpagina plaatsen met een of andere hautaine sneer erbij. Mensen die screenshots maken en plaatsen zijn wat mij betreft sowieso niet zuiver op de graad.”

“Misschien dachten Cielke & Thijs het wel verder alleen af te kunnen, zonder Ruud? Het zou niet de eerste keer zijn bij een radiostation dat zo’n coup gepleegd wordt.”

42 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Neorey
november 12, 2020 01:45

Niet De Wild niet samen met kwalletje Beelen gaan presenteren van 4 -6 ’s nachts? Luistert er toch geen hond.

Gast
Steensedijkie
november 11, 2020 12:13

Op het moment dat Stenders van de radio is gaat mijn radio naar een andere zender. Want die kwal die daarna komt hoef ik niet te horen . Iemand die Nederlandse popgroepen boycot hoeft bij mij niet op de radio . Dag Ruud. Het ga je goed

Gast
Heynen
november 11, 2020 11:44

Zijn er dan nog steeds mensen die naar Ruud de Wild luisteren? Wat blijft een deel van Nederland mij toch verbazen.

Gast
Guido den A
november 10, 2020 18:30

Gelukkig. De domheid van die Cielke was tenenkrommend.

Gast
frank
november 10, 2020 16:57
  • 
Gast
Zomaar een persoon
november 10, 2020 14:56

Olcay lijkt als een soort Yoko Ono te fungeren.

Gast
Serge
november 10, 2020 14:44

Ik denk dat olcen ermee te maken heeft. Haar zus heeft afgelopen jaar cielke vervangen vanwege haar zwangerschap.Cielke kwam weer terug als sidekick en dat zint mevrouw olcen niet.Het liefst ziet ze een rol bij de show van ruud en ook dat haar zus weer een rol krijgt bij ruud de wild. Ruud is zichzelf niet meer sinds zijn relatie met olcen.Al jaren draagt hij zwarte kleding en nu zie je een hele andere stijl en ook zijn haar zit nu anders. Door corona moesten ze uit huis presenteren en dat waren echt geen goede uitzendingen. Door de twee sidekicks was het nog wel een aardig programma maar ruud de wild kan niet tippen aan rob stenders zijn talent.Hij komt vaak niet uit zijn woorden en nu zit hij onder de plak bij zijn vriendin.

Gast
Mappy
november 10, 2020 13:33

Ruud de Wild is niet zo’n beste DJ. De sidekicks zorgden juist dat het programma leuker werd.
Dus Ruud weg bij NPO 2 en hiervoor Jeroen van Inkel met Cielke en Thijs.
En als Rob Stenders ook weg wil dan Annemieke of Corne Klijn op dit tijdstip
Npo 2 heeft zoveel goede Dj’s die beter passen dan Ruud.

Gast
frank
november 10, 2020 17:03
Antwoord op  Mappy

Ben t volledig met je Eens, ik hoop dat rob Stenders blijft, een van de Beste dj s van Nederland. Corne Klijn, is echt saai doet naar radio 5. Cielke en thijs, daar hoor je niets meer van , Jammer !!!!

Gast
Albert Verhinderd
november 10, 2020 12:26

Op radio 3 was Ruud leuk, met Jeroen Kijk in de Vegte en Sander de Heer. Maar Cielke en Thijs zijn wel een beetje pubers, helemaal voor Radio 2 begrippen. Een programma met Olcen moet ie zeker niet doen, zij is geen radiovrouw.

En Patrick Kicken laat ook weer een natte wind: “Mensen die screenshots maken en plaatsen zijn wat mij betreft sowieso niet zuiver op de graad” WTF?

Gast
Albert Verhinderd
november 10, 2020 12:18

“Op de vraag op wiens vertrek Cielke en Thijs vertrekken,”

Goeiste Nederlands?

Gast
Davis
november 10, 2020 12:16

Goh, gaat het zo slecht met Ruud dat ze nu al mensen de laan uitsturen?

Gast
Bart
november 10, 2020 12:51
Antwoord op  Davis

Ruud heeft de best beluisterde middagshow van alle Nederlandse radiozenders. Het gaat dus niet slecht maar juist goed.

Gast
Davis
november 10, 2020 13:19
Antwoord op  Bart

Ik heb het over zijn gezondheid.
Hij is besmet met het corona virus.

Gast
frank
november 11, 2020 17:20
Antwoord op  Bart

😂😂 ja t gaat goed met de wild!!!!

Gast
Jan.
november 10, 2020 11:44

Die Kicken kun je achterwegelaten hoor, treurneus eersteklas.

Gast
anonymous
november 10, 2020 11:42

Programma stoppen en Ruud ook op straat zetten. Hij heeft zijn beste tijd gehad, weet alleen niet wanneer dat was.
Sinds hij met Olcay is, is hij helemaal de weg kwijt.

Gast
Magnus Dickendorfer
november 10, 2020 11:31

Ik denk niet dat dit een beslissing van ruud is geweest maar van de omroep kro-ncrv, althans dat lees ik in het artikel. Ik denk dat ruud hier niks aan kan doen.

Gast
allochtoon
november 10, 2020 11:31

KRO-NCRV gewoon opheffen. Weinig programma’s waar het christendom wordt gepredikt. Programma van Ruud worden ook geen waar een bijbelteksten gereciteerd. Zelfde geldt voor M.
Macht en geld is lekker voor “niet” christelijke KRO-NCRV.

Gast
Donald Dumped
november 10, 2020 11:35
Antwoord op  allochtoon

Gelukkig. Ook geen christelijk gezever bij die omroep. Daar is de EO voor…

Gast
Ietsnut
november 10, 2020 11:27

Hoe ging die slogan van KRO-NCRV ook alweer? Oh ja, ‘Laten we wat meer naar elkaar omkijken.’ Graag snel Cielke weer terug op de radio. Ruud mag weg, samen met familie Gülsen.

Gast
Arie op Safari
november 10, 2020 11:23

Ruud de Wild en sidekicks zijn toch altijd een aparte combinatie geweest; in het verleden zijn ook al een aantal “verdwenen”, zonder enige vorm van uitleg.

De beste man is een laffe teckel op dit vlak en denkt dat hij de gehele show kan dragen, vandaar dat hij telkens van radiostation wisselt na een tijd: truc werkt niet meer.. Daarbij; (nieuwe) liefde maakt blind…

Hij had gister tijdens zijn intro een sneer naar RTL boulevard over dit nieuws, maar het lijkt dat RTL het bij het goede eind had..

Gast
John
november 10, 2020 12:12
Antwoord op  Arie op Safari

Dus je luistert wel ondanks dat hij volgens jou een laffe teckel is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
sigmund
november 10, 2020 13:10
Antwoord op  John

Wat heeft het een met het ander te maken?
Je kan toch kijken of luisteren naar laffe teckels. Dat drastische geouwehoer altijd dat je dan ‘maar niet meer moet luisteren of kijk/er zit een knop op je radio/tv’ als het je niet bevalt, hou toch op man, dat bepaalt iedereen zelf wel. Aufwinerschniztel.

Gast
Ron
november 10, 2020 11:10

Hier speelt meer. Kan me niet voorstellen dat Ruud nu alleen verder wil. Misschien dat hij naar andere uren op Radio 2 verhuist of mogelijk overstapt naar een ander radiostation.

Gast
Bart
november 10, 2020 11:20
Antwoord op  Ron

Waar zou Ruud dan naar toe over moeten stappen? Bij Q past bij niet en heeft hij het in het verleden niet naar zijn zin gehad. Bij de Mol is hij tot 2x toe met de grootste ruzie weggegaan.

Gast
Ron
november 10, 2020 11:24
Antwoord op  Bart

Er zijn weinig smaken meer over, maar nu Olcay in de Talpa stal is valt er misschien over alles te praten. Zo gaat dat.

Gast
Bart
november 10, 2020 12:50
Antwoord op  Ron

Het zou kunnen

Gast
Pollo
november 10, 2020 11:25
Antwoord op  Ron

OLcay heeft gedreigd
Waarmee weet ik niet, niet met seks want dat krijgt hij niet bij Olcay

Gast
Peanut
november 10, 2020 11:10

Lezen mensen de artikelen eigenlijk wel, of gaan ze al voor de dubbele punt in de kop door naar de comments? Serieuze vraag…

Gast
Sport 7 kijker
november 10, 2020 11:07

Jammer! Cielke is hartstikke leuk!

Gast
Lucy
november 10, 2020 11:05

Ruud is zo anders sinds hij zo onder de plak bij Olcay zit. Bijzonder jammer om deze sidekicks eruit te gooien, zij maakten het programma gewoon.

Gast
Bart
november 10, 2020 11:01

Een beetje raar dit. Veel bedrijven werken op deze manier om mensen geen vast contract te hoeven geven. Ze en dan met name Cielke waren echter wel van grote betekenis voor de show. Ik snap dat de combinatie Ruud en Olcay naar meer smaakt maar dat had ook gewoon met Cielke en Thijs erbij gekund. Stom om zo te sleutelen aan aan de best beluisterde middagshow van Nederland.

Aan de andere kant worden er door de NPO weer dj’s binnengehaald die totaal niet bij de zender passen zoals Giel Beelen en Jeroen van Inkel. Dat Annemieke naast de Platenbonanza ook nog weer een 2e lijst op zender brengt is totaal overbodig. Paul Rabbering met zijn saaie late night show. Het is nu laat wat daarna komt past totaal niet bij de zender en hoort op Radio 1 thuis. Die daar overigens al Met het oog op morgen heeft staan en dus is de Radio 2 show overbodig. De 2 uur live vanuit een café Spijkers met Koppen op zaterdagmiddag past anno 2020 ook totaal niet meer bij zender. En zo zijn er nog zat dingen om op te bezuinigingen bij Radio 2.

En wil men goed bezuinigingen op radio bij de NPO, trek dan is de stekker uit 3FM en flikker die Sharid Alles er eens eens uit.

Gast
Zomaar een persoon
november 10, 2020 13:41
Antwoord op  Bart

Dit past niet en dat past niet… Hokjes, hokjes en nog eens hokjes. Ja, zakelijk gezien klopt het om zo te denken, maar de meest boeiende radio levert dat doorgaans niet op.

Gast
Bart
november 10, 2020 14:58
Antwoord op  Zomaar een persoon

Ik ben juist iemand die niet in hokjes denkt. Luister je wel eens naar Radio 2? En heb je het bericht we gelezen of reageer je zomaar op mijn reactie.

Van Inkel doet alsof het de jaren 80 is en hij nog steeds bij Veronica werkt en jong snel en wild is.

De luisteraar van Radio 2 haat over het algemeen gezien Giel Beelen. Zit nu gelukkig op een tijdstip dat er niemand luistert maar dat gaat niet zo blijven vrees is.

Het is nu laat rond middernacht is een uur lang ouwehoeren terwijl het een muziekzender is. De uren daarvoor zijn met Paul Rabbering en die was op 3FM al een hele slaapverwekkende dj. Ging hij tijdens Serious Request ook ineens geforceerd jolig doen.

Spijkers met koppen hoort gewoon op NPO1 en eigenlijk is het wel klaar met het programma. Het heeft een vast clubje fans (die regelmatig ook het café bezoeken) maar de rest van Nederland is er al jaren klaar mee. Dolf Janssen is daarbij wel echt de meest afschuwelijke stem voor op de radio.

Gast
Pollo
november 10, 2020 10:58

Ruud´s lijflied is Sukkel voor de Liefde

Olcay is de Yoko Ono van het prgramma met Cielke en Thijs

Gast
Pollo
november 10, 2020 10:56

Die Olcay heeft ze er uitgenaaid, die wilde ook wel in het succesvolste radioprogramma van Nederland. En Ruud is blind van de liefde, die doet alles wat ze zegt, hij mag er niet eens op

Gast
idioot
november 10, 2020 10:53

gister geluisterd maar zonder de side kicks is er de lol toch een beetje vanaf. ER moet wel iets heel leuks voor in de plaats worden gevonden anders is Ruud zijn plekje ook snel kwijt omdat de luistercijfers inzakken

Gast
Pjotr
november 10, 2020 10:51

Meer dan 900 miljoen gratis geld per jaar maar fatsoenlijk omgaan met werknemers is er niet bij.

Gast
Psychiater Welgoed-Snik
november 10, 2020 10:48

Doortrapte actie van Ruud: hij werkt z’n sidekicks naar buiten zodat er een vaste plek vrijkomt voor z’n scharrel Olcay. Die vent weet van verliefdheid niet wat-ie doet. De klap zal over een halfjaar hard zijn als ze hem bij het grofvuil zet.

Gast
Bobby
november 10, 2020 10:47

Verschrikkelijke werkgever is de NPO toch ook

Gast
Ans Mooijenkind
november 11, 2020 13:14
Antwoord op  Bobby

Cielke, ik zeg je even gedag en wens je een gelukkig leven. Je was geweldig op de radio, en aardig. Ik moest altijd om je lachen (op een goeie manier)

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen