Radiorel: Ruud de Wild zet sidekicks keihard bij grofvuil

NPO Radio 2-ster Ruud de Wild zet zijn sidekicks Cielke Sijben en Thijs Maalderink bij het grofvuil. Hij gaat vanaf 2021 door in een nieuwe bezetting. Dat werd gisteren gemeld in RTL Boulevard.

Ruud de Wild Foto: Linda Stulic

Het team van de middagshow De Wild in de Middag valt uit elkaar, aldus Luuk Ikink. “De omroep is op dit moment bezig met een nieuwe invulling van het programma. Het is best wel een opmerkelijk besluit eigenlijk. Het programma gaat hartstikke goed, maar kennelijk heeft hij echt een impuls nodig.”

Olcay als nieuwe sidekick?

Vanwege de coronacrisis is Ruud de Wild nu regelmatig vanuit huis te horen met zijn radioshow en is zijn vriendin Olcay Gulsen te horen als sidekick. “Ik zat zelf te denken: misschien is Olcay wel die nieuwe impuls. Hij heeft een paar weken geleden een paar dagen radio met haar gemaakt en nu is dat weer gaande.”

Wordt dit misschien hét nieuwe radioduo, vraagt Luuk zich af. “Ik heb hier nog wel eens geroepen: ‘Misschien gaan zij samen wel die ochtendshow van Sky Radio maken.’ We weten niet wat er gaat gebeuren. We hebben gevraagd of hij weggaat bij NPO Radio 2, maar dat niet. Er komt een nieuwe invulling in het nieuwe jaar.”

Lastige werksituatie

Het zal een lastige werksituatie worden, voorspelt Qmusic-ster Marieke Elsinga. “Het lijkt me pittig als je weet dat het stopt voor Cylke en Thijs, om dan wel nog met elkaar een radioprogramma te maken.”

Luuk: “Ja, ik weet niet precies hoe zij erin staan, maar het lijkt me ook wel lastig. Het is dan nog tien weken, dus dat is nog wel te doen denk ik.”

Thijs Maalderink is de broer van Voxpop-ster Roel Maalderink.

26 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jikkie
november 10, 2020 19:41

De kunst die Ruud de Wild maakt ben ik geen fan van. Maar ik vind hem als radio presentator erg goed. Hij is heel gevat en grappig maar kan ook heel serieus zijn. Samen met Cylke en Thijs vond ik De Wild in de middag echt enorm leuk. Heel erg jammer dat de samenwerking is gestopt. Cylke en Thijs, misschien samen een programma maken? Jullie zijn een leuk stel radiomakers!

Gast
fleur
november 10, 2020 17:35

Ik vind dit nieuws echt heel spijtig. Luister erg graag naar Ruud in de Middag. Ik kan me niet voorstellen dat Ruud Cylke en Thijs zomaar aan de kant zet. Het zal wel een bezuinigingsronde zijn. Bij de radio werken ze vaak met korte contracten.

Show was top vooral door de dynamiek tussen hen.

Succes en sterkte Cylke en Thijs! Ik ga jullie zeker missen!

Gast
Sjees
november 10, 2020 13:50

Ruud gulsen , ontslaat zijn sidekicks voor zijn vriendin en schoonfamilie, prutser….

Gast
Ozzy
november 8, 2020 13:45

Nu Ruud de wild zelf nog

Gast
Bratis Lava
november 8, 2020 13:38

Ruud je is een Boze Boevier. Kort lontje en om zich heen schoppen.

Gast
L. Koopmans
november 7, 2020 17:02

Ik snap nog steeds niet wat er nou ‘KRO’ is aan Ruud de Wild, ex-538,ex-TMF, ex-BNN. Maar misschien is hij wat meer in zichzelf gezakt. Hij zat best vaak geforceerd druk te doen.

Gast
Lies
november 7, 2020 14:30

Synoniem voor Ruud de Wild is e i k e l

Gast
Joey
november 7, 2020 14:15

Die sidekicks voegen niks toen bij hem, het draait toch om Ruud, niet om de sidekicks, lekker een programma maken met zn meisje, veel leuker en zusje van Olcay er ook bij, …

Gast
Sara
november 8, 2020 07:58
Antwoord op  Joey

Tja Olcay wie kent haar niet van de failliete bedrijven leugentjes ga zo maar door. Ze moet natuurlijk geld bij elkaar schrapen om haar faillissement nog af te kopen. Ze draait zich overal binnen alleen om eigen gewin. Ook moet ze natuurlijk om de haverklap op vakantie anders is er erg weinig aandacht voor je Instagram. En nu is Ruud al een poosje de pineut. Lekker duo zo zitten mensen hier nog op te wachten. Ga lekker schilderen Ruud en Olcay ga lekker op vakantie maar val ons niet meer lastig.

Gast
Tjep
november 7, 2020 13:30

Cielke kan makkelijk een eigen programma dragen. En is leuker dan Emmely de Wilt.

De corona uitzendingen van Ruud & Olcay waren een paar weken geleden erg leuk, maar het moet geen trucje worden.

Dus zus van Ocay (ten tijde van Cielke’s zwangerschap) vond ik geen succes

Gast
Joey
november 7, 2020 14:16
Antwoord op  Tjep

Juist wel…beter dan die Cielke

Gast
Jan van Eerten
november 7, 2020 13:00

Ze kunnen beter de Wildt ook bij het grof vuil zetten

Gast
Bart
november 7, 2020 16:46
Antwoord op  Jan van Eerten

Dat zou heel dom zijn. Hij heeft namelijk de best besluitende middagshow van Nederland.

Gast
Hans van der Togt
november 7, 2020 12:55

Prive en werk gescheiden houden, zei Leontine altijd tegen mij. Santé!

Gast
MolTalk
november 7, 2020 12:50

Deed iedereen dat maar, Farizeeër Genee voorop!

Gast
Arie op Safari
november 7, 2020 12:49

In de show zit/zat al een tijdje een van de zusjes van zijn echte baas, dan is de toevoeging van de überbaas een logische volgende stap..
Ruud doet altijd wel heel mans maar heeft thuis niks in te brengen.

Gast
Erwt
november 7, 2020 12:34

Ruud weet als geen ander dat blijven vernieuwen de enige manier is om relevant te blijven.
Cielke kan bovendien prima alleen een radioprogramma presenteren, dat heeft ze al eerder bewezen, hoop dat ze door stroomt.

Gast
Karbonade
november 7, 2020 12:16

Olcay Gülşen, de Yoko Ono van het Hilversumse.

Gast
Black Jack
november 7, 2020 13:47
Antwoord op  Karbonade

De link met Aase Rasmussen zou in dit geval logischer zijn. Nu alleen nog het klassieke radiospelletje “Raad Een Lied Of Niet” eraan koppelen en Ruud is Willy Walden 2.0 geworden.

Gast
Eva Quirinius
november 7, 2020 12:15

Ik vind die sidekicks niet heel bijzonder, dus prima om te vervangen.
Olcay vind ik niet leuk, dus ik hoop dat die het niet wordt. Lijkt me dan ook nogal neppe: in de radioshow afzeiken, maar dan ’s avonds gewoon poeslief ketsen.

Gast
Tycho Graagnat
november 7, 2020 12:13

Heeft de zenderbaas van NPO2 ook nog iets in te brengen? Of mag deze grijze, narcistische kluter zelf alleen de dienst uit maken met Eucalypte ‘van niets tot iets’ aan zijn zijde.
Neem eens de blik van Gulsen in je op. Gevaarlijk vrouwtje.
de Wild is een overjarige puber die zich ook nog kunstenaar noemt. My god.

Gast
Zon
november 7, 2020 12:11

Oei … als dit waar is? Vind juist de chemie met vooral Cylke altijd leuk….

Gast
Carla
november 7, 2020 19:22
Antwoord op  Zon

helemaal mee eens! Als het Olcay wordt stem ik niet meer af op Radio 2!

Gast
kim
november 7, 2020 12:06

Moet papa Bert straks weer de huur betalen.

Gast
Martijn
november 7, 2020 12:03

Haha ik hoorde dat Olcay dit gewoon keihard heeft geeist van Ruud. Zij zit vrijwel werkloos thuis, behalve dat ze soms opdraaft in treurige programma’s van SBS. Dat heeft ze zelf ook door en is bang uit beeld te raken.

Gast
Irene
november 7, 2020 13:17
Antwoord op  Martijn

Goh, wat leuk. Was je erbij?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen