Elise Schaap heeft nieuwe Undercover-karakters nog nooit ontmoet

Elise Schaap heeft de hoofdpersonages uit het tweede seizoen van de Netflix-hit Undercover nog nooit ontmoet. Wellicht komt het ervan als het derde seizoen gedraaid wordt. Dat zei ze gisteren in RTL Boulevard.

Elise Schaap Beeld: RTL Boulevard

De Netflix-hit Undercover draait om undercoveragent Bob, die wordt gespeeld door Tom Waes. In het eerste seizoen ging hij achter XTC-handelaar Ferry Bouman aan, een rol van Frank Lammers. Zijn vrouw wordt gespeeld door Elise Schaap. In het tweede seizoen was de rol van dit liefdespaar enorm beperkt, tot teleurstelling van veel kijkers.

Teleurgestelde kijkers

Het tweede seizoen van Undercover, dat nu volledig op de videodienst staat, draait niet om dit Nederlandse stel, maar om twee Vlaamse boevenbroers. Veel Nederlandse kijkers vonden het jammer dat de serie zo is vervlaamst en de rol van Ferry Bouman en zijn Danielle zo is beperkt.

Elise Schaap begrijpt waar die teleurstelling vandaan komt, al denkt ze er zelf anders over. “Ik was blij dat ik er überhaupt in zat, want toen we drie jaar geleden aan seizoen één beginnen, was het hele idee dat het een case was en dat seizoen twee mogelijk over iets heel anders zou gaan.”

‘Fantastisch seizoen’

Ferry en Danielle Bouwman hadden in het tweede Undercover-seizoen nog een kleine verhaallijn. “Ik vond het een grote verrassing dat we er alsnog doorheen verweven waren. Sommige mensen waren wel teleurgesteld. Andere mensen vonden dit seizoen weer fantastisch. Ik ben het dan weer eens met die laatste groep. Ik vond het echt een fantastisch seizoen. Mijn Vlaamse collega’s vond ik echt weergaloos.”

Die nieuwe Vlaamse hoofdrolspelers heeft ze echter nog nooit ontmoet. “Ik heb ze niet gezien. Ik heb alleen Ruth (Becquart, red.), die Nathalie speelt, even in de wandelgangen gezien, maar we hadden geen scène samen. Ik had ze heel graag willen ontmoeten, maar misschien gaat dat nog wel gebeuren, want er komt natuurlijk een seizoen drie.”

RTL Boulevard had gisteren een interview met de nieuwe Vlaamse hoofdrolspelers van Undercover. Die kunt u hier bekijken.

32 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Joris driepinter
november 16, 2020 15:34

Belgische series zijn normaalgesproken top Salamander,Over Water , Brussel enz.Maar wat ze nu.leveren met Undercover seizoen 2 is ronduit KUT met die twee malloten van die manege .Waardeloos

Gast
Tommie
november 16, 2020 15:16

Wel erg jammer dat op elk affiche of poster wordt gepronkt met Elise en Frank.. Terwijl ze er amper inzitten.. Beetje kijkers proberen te lokken met karakters die er amper inzitten… Jammer!

Gast
Joosje
november 16, 2020 13:55

Karakters? Wat een dom anglicisme!

Gast
Chiel
november 16, 2020 12:53

Vanaf vrijdag op SBS6 te zien. Prime time.

Gast
Harry
november 16, 2020 17:14
Antwoord op  Chiel

Er zijn toch een hoop mensen zonder Netflix die toch benieuwd zijn. The Voice zijn mensen beu. 500.000 moet het wel halen toch?

Gast
Chiel
november 17, 2020 12:33
Antwoord op  Harry

Het is ook gewoon op de zender Een te zien geweest natuurlijk.
En ik ken echt niemand die GEEN Netflix heeft / deelt met iemand. 200.000 gok ik

Gast
johan
november 16, 2020 12:32

s2 was een drama een Belgen komedie. met als hoogtepunt het line dance duo.

Gast
Geert
november 16, 2020 12:07

De scenes met Elise en Frank waren overbodig in seizoen 2. Ik vond seizoen 2 overigens ook beter.

Belgische(Vlaamse) series zijn bijna altijd top!

Gast
Ron
november 16, 2020 11:23

Het was een top seizoen. Vond het niet zo erg dat het voornamelijk Vlaams georiënteerd was dit seizoen, ik kijk veel Vlaamse series dus ben daar wel aan gewend, en met de ondertiteling aan want soms wordt er wel in dialect gesproken, maar dan zijn die series prima door te komen. Er wordt ook beter geacteerd. Over Water is ook een aanrader.

Gast
Vader
november 16, 2020 14:08
Antwoord op  Ron

Dit is ook zo’n typsch Nederlandse reactie. Niet gebaseerd op feiten, maar op het gevoel ‘is het niet Nederlands? o, dan wordt er beter geacteerd’. Wat een geneuzel.

Gast
Ron
november 16, 2020 14:57
Antwoord op  Vader

Fijn dat jij dat vind. Ik ben een andere mening toegedaan.
Verder doe je hier suggestieve aannames en presenteer je dat als feit.

Laatst bewerkt 18 dagen geleden door Ron
Gast
Vader
november 16, 2020 16:57
Antwoord op  Ron

Het is misschien niet helemaal duidelijk, maar ik reageer puur op “Er wordt ook beter geacteerd”. We zullen het erover eens zijn dat dat geen feit is.
Het is weer wel een feit dat het typisch Nederlands is om alles wat Nederlands is weg te zetten als inferieur. De term weg-met-ons-mentaliteit komt niet uit de lucht vallen, hè.
Puur objectief gezien is de kans kleiner om goede Vlaamse acteurs te vinden dan Nederlandse. Niet omdat de Nederlander an sich nu zo goed is in acteren, maar er zijn er bijna drie keer zoveel. Goede Vlaamse acteurs vinden is wel weer stukken makkelijker dan goede IJslandse etc.

Gast
Teuntje
november 16, 2020 23:41
Antwoord op  Vader

Ha ha, zak stro.

Gast
Teuntje
november 16, 2020 23:41
Antwoord op  Ron

Ha ha, zak hooi.

Gast
Tonnie Rober
november 16, 2020 11:14

Ik vond serie 2 beter dan 1. Eerlijk is eerlijk ik weet niet of ik ook zou kijken als over serie 1 niet zoveel was gepraat. Waarom zou een Belgische serie met een louter Belgische cast niet goed zijn?

Gast
Black Panther
november 16, 2020 11:06

Voor een Nederlandse/Vlaamse serie kijkt het toch wel beide seizoenen goed weg. Natuurlijk voelt het soms alsof je alles al gezien hebt in andere series en echte nagelbijtende scenes of wtf momenten zitten er nauwelijks in maar het zit goed in elkaar.

Veel meer klagen over weinig Frank maar dat hij een grote rol gaat krijgen in seiz 3 voelt eerder geforceerd. Benieuwd of dat goed uitpakt.

Gast
Marcus
november 16, 2020 10:30

Het is vooral jammer dat de makers enorm hebben gepromoot met Frank, Elise en Anna om ze vervolgens nauwelijks nog een rol te geven in seizoen 2. Ik ben zelf ook na één aflevering afgehaakt want het werd een bijna totaal andere serie in vergelijking met het eerste seizoen.

Gast
Bart
november 16, 2020 11:01
Antwoord op  Marcus

Om dan gelijk maar af te haken na 1 aflevering omdat Frank, Elise en Anna er nauwelijks in zitten is dan wel weer overdreven.

Gast
pepe
november 16, 2020 10:24

het is een vlaamse serie van de VRT (daar heb ik het gevolgd hen de links extreme NETFLIX opgezegd) dat realiseren mensen zich niet dat het gewoon een aangekochte vlaamse productie is (ook al brengen ze het als de eerste nl-vlaamse productie)

Gast
Bart
november 16, 2020 11:04
Antwoord op  pepe

Het is een samenwerking tussen Netflix en VRT. Niet aangekocht. De NPO mocht ook mee doen maar die wilde niet. Die denken dat ze de oorlog gaan winnen met NPO Plus.

Binnenkort de serie Black-out en Beau Sejour seizoen 2 op EEN! Zin in!

Gast
Joosje
november 16, 2020 14:05
Antwoord op  Bart

Jullie hebben allebei deels gelijk. Het was in eerste instantie een VRT-serie en toen heeft Netflix aangehaakt. De samenwerking kwam tot stand toen de productie al in volle gang was.

Gast
Domoor
november 16, 2020 17:16
Antwoord op  Joosje

Undercover komt nu ook op Kijk.nl. Wellicht dat seizoen 3 tegelijk zal worden uitgezonden met de VRT.

Gast
Bart
november 16, 2020 23:34
Antwoord op  Domoor

Dat gaan EEN en Netflix natuurlijk nooit doen. Of de film en seizoen 3 moeten tevens in een samenwerking met Talpa worden gemaakt. Dat gaat denk ik niet gebeuren en dus moet Talpa de film en seizoen 3 net als seizoen 1 en 2 gewoon aankopen. Dan mogen ze die nooit te gelijk uitzenden of ze moeten er heel veel voor betalen.

Gast
Bart
november 16, 2020 23:32
Antwoord op  Joosje

Om ze graag met andere landen en omroepen wilden samenwerken. Ze hebben het niet aangekocht maar meegefinancierd. Die kans is de NPO ook geboden maar die kunnen het allemaal prima zelf vinden ze. Je ziet het aan NPO Plus. Gaat geweldig (maar niet heus) en ze moeten het waarschijnlijk in de toekomst gratis gaan aanbieden dus dan stoppen ze er vast mee.

Gast
Albert Verhinderd
november 16, 2020 10:18

Guttegut, er zitten geen Hollanders in en het is meteen janken geblazen. Triest volk zijn we toch. Snel maar weer Wendy en Martien opzetten.

Gast
Joosje
november 16, 2020 14:02
Antwoord op  Albert Verhinderd

Wat een onzin, man. Ik vind de minieme rol van Frank Lammers en Elise Schaap ook zonde. Als dat was omdat ik Nederlands was, dan was ik ook teleurgesteld dat Anna Drijver en Sanne Samina Hanssen al meteen uit de serie lagen, maar dat is niet zo. Het is omdat ze op deze manierin seizoen 2 weinig toegevoegde waarde hadden. Als Frank Lammers geen grote rol heeft in seizoen 3 dan had hij er wat mij betreft beter helemaal uit geschreven kunnen worden.

Gast
Bart
november 16, 2020 10:01

Jammer dat Elise en Frank er zo weinig in zaten in seizoen 2. Je vraag je bijna af waarom er voor is gekozen ze er in te laten. Benieuwd naar seizoen 3 en de film!

Gast
Pino
november 16, 2020 10:11
Antwoord op  Bart

In seizoen 2 geschreven. Om in seizoen 3 weer terug te keren?

Gast
Bart
november 16, 2020 11:00
Antwoord op  Pino

Dat dat zo top zijn! Denk we dat ze iets met de reacties doen. Overigens is seizoen 2 ook echt top hoor!

Gast
pepe
november 16, 2020 10:25
Antwoord op  Bart

is een Vlaamse serie over met met Vlamingen die achter een nl drugshandelaar aangingen in seizoen 1

Gast
Bart
november 16, 2020 10:59
Antwoord op  pepe

Ja dat weet ik Pepe! Maar die drugshandelaar hebben ze gepakt dus afgerond verhaal. Seizoen 2, nieuw verhaal!

Gast
MolTalk
november 16, 2020 09:56

Logisch natuurlijk, aangezien Elise maar een uur nodig heeft gehad om al haar scenes op te nemen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen