SBS 6 heeft ineens een hunk als weerman: Jordi Huirne

SBS 6 heeft plotseling een weerman geïntroduceerd die niet zou misstaan in verleidingsprogramma’s als Temptation Island. De 27-jarige Jordi Huirne is de nieuwe weerhunk van de zender.

Jordi Huirne Beeld: Shownieuws

Het is doorgaans geen pretje om op televisie naar het weerbericht te kijken: de rubriekjes worden vaak gepresenteerd door belegen heren die net zo grijs zijn als het weer in dit land. Reinier van den Berg, Gerrit Hiemstra en Piet Paulusma: ze lezen de temperaturen vast prima op, maar het is nou niet bepaald eye candy.

Kinderdroom

In deze grauwe tijden laat SBS 6 de zon weer schijnen voor zijn vrouwelijke en roze kijkers, want Jordi en zijn kaaklijn spatten gisteren van het scherm af tijdens zijn debuut tussen Hart van Nederland en Shownieuws in. Gelukkig voor Jordi wist hij de zenuwen goed te onderdrukken, want zijn eerste weerbericht verliep volledig vlekkeloos (zie video op KIJK).

Jordi Huirne is buitengewoon enthousiast over zijn nieuwe baan bij Talpa. “Het was een heel spannende dag voor mij. Het is eigenlijk een kinderdroom die ik al heb gehad sinds ik een heel klein jochie was. Een jaar of drie, vier. Er trok toen een keer heel zwaar onweer over de boerderij van mijn ouders in de Achterhoek en daarna was ik eigenlijk helemaal gek van het weer.”

“Ik heb altijd gezegd toen ik een kind was en mensen mij vroegen wat ik wil worden: ‘Ik wil later weerman worden voor radio en televisie.”

‘Vroeger keek ik altijd RTL Weer’

Waar veel kinderen vroeger naar Bassie & Adriaan of de Teletubbies keken, zat Jordi aan de buis gekluisterd bij het RTL Weer. “Vroeger toen ik klein was keek ik altijd naar het RTL Weer dan zag ik Reinier van den Berg of Helga van Leur bijvoorbeeld, en natuurlijk ook Piet Paulusma, en op de radio zat ik altijd bij mijn vader in de trekker te luisteren en dan hoorde ik altijd Jan Visser. Hij kwam op Radio 10.”

Nu staat Jordi zelf op dat weerpodium. “Inmiddels mag ik daar zelf het weer presenteren, dus het is wel heel leuk dat ik nu op die plek zit én natuurlijk hier sta, voor de landelijke televisie. Dat zijn wel twee kinderdromen die waarheid zijn geworden.

Later bij Talpa dan gepland

Het geduld van Jordi werd overigens flink op de proef gesteld, want zijn debuut als weerman vond aanzienlijker later plaats dan gepland. Vanwege de coronamaatregelen is zijn aanstelling behoorlijk vertraagd, onthulde Albert Verlinde ’s avonds in Shownieuws.

Albert: “Hij had wel pech, want hij zou eigenlijk in het voorjaar al aan de slag gaan bij Talpa als weerman, maar daar moet je natuurlijk wel voor oefenen en in de studio zijn, maar toen kwam corona en werden al die oefeningen afgezegd. Mensen mochten niet onnodig bij elkaar in de studio komen.”

Jordi is al bezet

Albert had Jordi vast graag geholpen met die oefeningen, grapte collega Guido den Aantrekker. “Jij zou die oefeningen doen waarschijnlijk?”, gniffelde hij.

Daarop zei de showkoning lachend: “Ja, die zou ik doen.”

Helaas voor de soppende desk van Shownieuws blijkt Jordi al bezet te zijn: hij heeft een vriend. Shownieuws toonde een Instagram-foto van het stel (zie onderstaand) en daar is Jordi kennelijk zo van geschrokken dat zijn hele Instagram offline is gehaald.

53 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bambam
november 16, 2020 21:05

Leuke man hoor…maar hoe spreek je zijn naam uit?

Gast
Kijker
november 16, 2020 18:54

Dat “hippe” weerbericht van SBS stelt toch niks voor… dat zie je meestal ook wel terug in de kijkcijfers. RTL en NOS hebben de echte tv-weerberichten.

Gast
Edwin M
november 16, 2020 16:09

Wat een knappe boys op die foto zeg! Geen rare fratsen maar mooie mannelijkheid. Hittegolf!

Gast
123
november 16, 2020 15:11

Voor homoseksueel Nederland is het dus elke dag als hij het weer presenteert een hittegolf. ☀️🙂

Gast
Coca Cola
november 16, 2020 16:11
Antwoord op  123

Zullen ze van zeker nooit worden, dik oud mannetje

Gast
Mark
november 16, 2020 13:38

Weer van SBS 6 is nooit live (staat linksboven ook nooit “live” onder de 6) dus wie weet hoeveel takes er nodig zijn geweest om het er een beetje fatsoenlijk op de band te krijgen.

Je zou ook wel gek zijn ook om voor 2 minuten zendtijd live de hele dag te wachten tot je een keer op de buis mag. Bij voetbal is dat zelfs ruim na middernacht voor anderhalve man en een paardenkop.

Gast
G.W.
november 16, 2020 12:30

“Hunk …”

Gast
Bastiaan
november 16, 2020 12:02

Gaat het nu om het weerbericht en de inhoud vertellen? of om de zogenaamde hunk?

Gast
azijnzeiker
november 16, 2020 11:54

Ze doen er tegenwoordig veel aam om te scoren, die foto is voor de corona tijd genomen.

Gast
Chiel
november 16, 2020 12:48
Antwoord op  azijnzeiker

Dat is z’n vriend…

Gast
Pieter
november 16, 2020 11:37

Nichten zijn normale mensen sukkel

Gast
Respect ✌️
november 16, 2020 12:01
Antwoord op  Pieter

Nichten zijn veel maar niet normaal pisnicht.

Gast
T.E.D.
november 16, 2020 13:11
Antwoord op  Respect ✌️

Jou gebrek aan respect is werkelijk waar ironisch!

Gast
Trabant Trekker
november 16, 2020 11:21

Liever John de Bever dan Jordi toch.

Gast
Een Thuis Hunk
november 16, 2020 14:29
Antwoord op  Trabant Trekker

Dat zou wat zijn, een weerman, die het weer zingt. John de Bever gaat qua uiterlijk meer in de richting van een Bruce Springsteen dan Jordi. En Bruce wordt algemeen beschouwd als een hunk.

Gast
Sport 7 kijker
november 16, 2020 10:47

Jouw opvattingen zijn anders een stuk smeriger.

Gast
Jantien Visser
november 16, 2020 10:47

Had Talpa bij andere zenders niet alle vlotte weermensen weggekocht ( Dennis Wilt, Amara Onwuka en Laura van der Blij ) om bij SBS6 op Amerikaanse stijl het weer te presenteren? Vanaf dan zou heel Nederland afstemmen op het weerpraatje van SBS6? En nu moet er ook nog een ‘mooie’ jongen bij komen om de kijker te trekken? Wat een armoe!

Gast
A.M.
november 17, 2020 07:53
Antwoord op  Jantien Visser

En bijna niemand kijkt naar het weerbericht midden in de nacht! Zonde dat Amara en Dennis gezwicht zijn voor het geld, zag ze liever bij RTL4 het weerbericht presenteren!

Gast
michiel
november 16, 2020 10:38

Veel mannen vinden het prachtig om naar twee lesbische vrouwen te kijken, lijkt me vergelijkbaar

Gast
Bromsnor
november 16, 2020 10:29

‘OP’ de trekker, MC.

Gast
Garry glamour
november 16, 2020 10:25

Het zal mij een rotzorg zijn wat iemand zijn geaardheid is .
Ik kijk echt niet anders naar het nieuws of weer , als ik weet dat diegene Homo, hetero ,of trans is .
Gaan we vanaf nu ook vermelden op welk tijdstip iemand geboren is ? .
Dat deze weerman er goed uitziet is meegenomen , het draait echter om hoe ie zijn werk doet .

Gast
John
november 16, 2020 11:12
Antwoord op  Garry glamour

Denk er zo ook over.

Gast
Adonis
november 16, 2020 10:23

Hunk? Wat een ordinair bejaardenwoord.

Gast
Marco
november 16, 2020 10:21

Gvd wat geil :P

Gast
Pino
november 16, 2020 10:04

Kan iemand mij de definitie geven van het woord Hunk? Want schijnbaar klopt het niet met wat ik altijd dacht.

Gast
Donald
november 16, 2020 10:43
Antwoord op  Pino

Grote etalagepop.

Gast
Frans.D
november 16, 2020 10:02

Zo het lijkt wel op de TV als je niet homo bent dat je gediscrimineerd wordt.

Gast
Criticus
november 16, 2020 10:20
Antwoord op  Frans.D

Lijkt?

Gast
Harry:-D
november 16, 2020 10:01

De Showbizzquote van
Mijnheer de Groot…

*Hé, Dik…
***Hé, Dik… Hé Dik… Als je meteen die quote
erdoorheen had gejast waren we nu al klaar
geweest. Pats. Boem. Klaar. Had iedereen z’n
trein gehaald, had niemand het vliegtuig naar
Curaçao hoeven missen… Maar nee, hoor…
Híj moet weer Hé-Dikken… Nou vooruit, vertel
op: wat is er nou weer zo enorm belangrijk?
*SBS-6 heeft een nieuwe weerman; een hunk
***Ja, dat krijg je in deze barre coronatijd…
Ze moeten allemaal iets verzinnen om het
hoofd boven water te kunnen houden…
Soapies gaan koekjes bakken, acteurs laten
zich omscholen tot fietskoerier en noem maar
op. Ik sta er dus niet zo van te kijken dat de
Hulk nu het weer gaat doen bij SBS-6.
*Nee, niet de Hulk; een hunk
***Een hunk?
*Een knappe jongeman
***Een knappe jongeman? Maar om zo’n stom
weerpraatje te houden hoef je toch helemaal
niet knap te zijn? Zelfs mijn buurmeisje van
de groep -2 kan zo’n tekstje oplezen van de
autocue. Wat is daar zo knap aan?
*Het is een knappe jongen om te zien
***Zeg dat dan, De Groot! Jij bracht het alsof
het een intelligente jongen was!…
*O, is dat zo… Nou, bij dezen mijn excuses…
***Lama gaan… Dat was het?
*Ja… Oja… En hij heeft een vriend
***Hij heeft een vriend?… Wat heeft dàt
nou met het wéér te maken?… Dit is Peter
R. de Vries; hij heeft een hond. Dit is
Umberto Tan, hij heeft een minnares. Dit is
Bridget Maasland, ze heeft een kater. Dat
is toch allemaal loze informatie, De Groot?
*Ja maar hij wilde het toch graag meteen naar
buiten brengen omdat-ie de bui al zag hangen
als het via de roddelblaadjes uit zou lekken
***Bui? Welke bui? Is er regen op komst? Ojee,
ik heb net al m’n planten op het balkon gezet!…
*Nee, de kritiek omdat hij eh… Omdat hij dus…
Omdat hij van de artiesteningang is, zeg maar…
***De artiesteningang? We hebben het over een
weerman, De Groot! Die hoort buiten te blijven!
*Klopt. Dat hoorde hij overal en daarom was hij
ook zo ontzettend blij dat SBS ‘m heeft binnen-
gehaald
***Omdat-ie homo is?
*Nee, omdat het ineens heel hard begon te.
regenen. Hij had geen jas aan want díe bui
had-ie níet zien aankomen…
***Lama gaan… We zijn begonnen! Goeiemorrege!

Gast
Annie van Achteren
november 16, 2020 10:58
Antwoord op  Harry:-D

Zooooo vervelend dit. “gaap”

Gast
Koekwaus
november 16, 2020 11:49
Antwoord op  Annie van Achteren

Van die verveelde huisvrouwtjes die even moeten vertellen dat iets ´zooooo vervelend´ is en ook nooit verder komen dan deze vervelende oneliner. Ga koken, mens! Doe je ook nog iets nuttigs voor je vent en 7 kinderen!

Laatst bewerkt 18 dagen geleden door Koekwaus
Gast
Bromsnor
november 16, 2020 12:20
Antwoord op  Koekwaus

Met het verkeerde been uit bed gestapt deze morgen rare Koekwaus. Je commentaren zijn zo zuur. Of ben je altijd zo?

Gast
Danny
november 16, 2020 14:55
Antwoord op  Koekwaus

hey Koekwaus,,zum kotsen ben je!!!

Gast
Coca Cola
november 16, 2020 09:41

Ja en natuurlijk gooit deze wqebsite graag nógh een keer die forto erop, oindanks dat ze zelf aangeven =dat deze meneer daarvan geschrokken is. Beetje lullig.

Gast
Michiel
november 16, 2020 09:37

Huppa, meteen zijn hele privéleven op straat gooien! Jesus Christus, die commerciële zenders hebben echt totaal geen scrupules meer. Als het maar kijkers trekt, dan wordt het gewoon uitgelekt en uitgezonden. Wat een malloten. En dan later het slachtoffer shamen, omdat hij het dan maar niet op het internet had moeten zetten. Want zo zijn ze. Gatverdamme.

Gast
Alex
november 16, 2020 09:39
Antwoord op  Michiel

Wat is er uitgelekt, zijn naam?

Gast
Mark2
november 16, 2020 09:31

Leuk! Kijkt idd lekker weg!

Gast
Oudemanvan74weethet
november 16, 2020 09:29

Ok, zo ziet een “hunk” er dus uit? Werkelijk? Valt bij mij toch nog steeds onder een nerd als uiterlijk het uitgangspunt is.

Gast
fikkie
november 16, 2020 09:09

Van mij mag hij blijven en mijn weersgesteldheid komen checken:):)

Gast
A.M.
november 16, 2020 09:09

Zag hem al vaak als weerman op Omroep Gelderland. Het presenteren ging echt goed gisteravond, het komt alleen altijd zo laat in de avond. Om hem nu gelijk een hunk te noemen,pfff, kijk liever naar Dennis Wilt!

Gast
Koekwaus
november 16, 2020 09:09

Knap of niet, het zal er niet minder om vriezen aankomende winter.

Gast
Alex
november 16, 2020 09:03

Knappe gast wel, hopelijk zijn zijn voorspellingen beter dan van Piet.

Gast
Norvo
november 16, 2020 08:59

Jordi ziet vooral veel regenbogen. Hele welkome verschijning!

Gast
MC bezoeker 47
november 16, 2020 08:55

Hahaha, het wordt ook steeds gekker daar bij Talpa en hier op MC.

Gast
Buurvrouw van Bente
november 16, 2020 08:55

Leuk stel en weer een topper erbij!

Gast
COkijkers
november 16, 2020 08:51

Jordi is geen weerman, hij leest alleen voor wat echte meteorologen voor hem op de autocue zet.
De weermannen en vrouwen bij het knmi en bij RTL Buienradar zijn gediplomeerde meteorologen.

Gast
Zomaar een persoon
november 16, 2020 08:58
Antwoord op  COkijkers

Volgens z’n Linkedin heeft ‘ie zelf ook gewoon gestudeerd in die richting. Op hbo-niveau met slechts een minor op de universiteit, maar geheel onwetend is ‘ie iig niet.

Gast
De Sja van De Bilt
november 16, 2020 14:45
Antwoord op  Zomaar een persoon

Goed gelezen en tenminste een fatsoenlijke reactie.

Gast
fikkie
november 16, 2020 09:09
Antwoord op  COkijkers

Wat een domme opmerking!

Gast
Coca Cola
november 16, 2020 09:43
Antwoord op  COkijkers

Heb je het interview gezien? Dan weet je dat hij niet zom,aar iets opleest, hij is zelf gediplomeerde meteoroloog. Evenmals Amara en Dennis trouwens. Dus check your facts en ga dat pas iets posten. Nu kom je over als een onwetende nitwit.

Gast
De Sja van De Bilt
november 16, 2020 14:44
Antwoord op  COkijkers

16 Dislikes zowaar. Sja het is blijkbaar moeilijk om de waarheid te aanvaarden voor “nuchtere” Hollanders. Jij haalt ze uit hun droom. Corona is ook al zo’n droom of liever gezegd de enige nachtmerrie waar mensen graag in blijven zitten. Haal je hun eruit dan krijg je om je oren “wappie, koekwaus, gekkie” en meer van dat prefabricaat van de NOS.

Gast
Jeroen Smit
november 16, 2020 08:49

Leuke weerman !

Gast
Fatsoenlijke CDA-er
november 16, 2020 08:49

Een marinier als weerman

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen