Fabienne de Vries naar sterrenstal Maurice de Hond

Ruim tien jaar na haar vertrek bij TMF is Fabienne de Vries weer helemaal terug. Ze wordt enig lid van de sterrenstal van Maurice de Hond. Dat heeft de coronagoeroe bekendgemaakt. Maurice heeft dankzij financiële steun een heel coronaplatform op kunnen zetten op Maurice.nl en daar hoort ook een YouTube-kanaal bij met twee heuse coronaformats. Eén daarvan is een door Fabienne de Vries gepresenteerd Coronajournaal, waarin Maurice de Hond vaste gast is.

De sociaal geograaf is hartstikke blij met Fabienne. “Vanuit een studio presenteert zij ons coronajournaal en ik ben elke week haar vaste gast. We gaan ook het land in.”

Wat voor op-locatie-items kunnen we dan verwachten? “Denk bijvoorbeeld aan een onthullend item waarin een kijker een misstand in een zorginstelling aan de kaak stelt.”

En“, zo vervolgt Maurice. “Voor mijn schoen is speciale aandacht. De afgelopen maanden heb ik namelijk in een aantal interviews gezegd dat ik mijn schoen naar de tv wilde gooien en dat is een beetje een eigen leven gaan leiden. In het journaal speelt die schoen straks een bijzondere rol.

Het Coronajournaal debuteert zaterdag op het YouTube-kanaal van Maurice. Het andere programma omhelst een live Q&A-sessie, ook met Maurice de Hond als hoofdgast.

Foto: TMF

23 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Musicoloog Over Coronatest
september 24, 2020 00:27

@Corona hoax
wo 23 sep 2020 om 23:33
Als het via aerosolen verspreid, kan iemand mij dan vertellen waarom een wattenstaafje langs de binnenkant van de wang strijken niet voldoende is voor de test?
#waaromstaafjeINmijnHOOFD?

De zombies van de media gaan het ons beslist nooit uitleggen.
Je kunt dan nog beter naar de Ierse band The Cranberries luisteren:

In your head, in your head
Zombie, zombie, zombie-ie-ie
What’s in your head, in your head
Zombie, zombie, zombie-ie-ie, oh

Bij zombies zit er niets in het hoofd. Het enige dat zich er kan nestelen zijn de aerosols, die als sigarettenrook naar het plafond stijgen.
De media gaan die testers en getesten natuurlijk nooit vertellen, dat het zombies zijn.

Gast
Straffe Hendrik aan Stramme Bart
september 23, 2020 23:36

Bart
wo 23 sep 2020 om 12:35
Heerlijk wijffie, ik zou haar -meer dan één- aan mijn stramme totempaal hangen en haar volledig uit mekaar trekken waarna ik haar heerlijk zachte roze liefdesgroet van binnen plamuur met met mijn lauwwarme mannenkwarkje

Wat jammer nou toch. Ik had nog zo gehoopt, dat jij misschien wel mijn vredespijp wilde roken.

Gast
Corona hoax
september 23, 2020 23:33

Als het via aerosolen verspreid, kan iemand mij dan vertellen waarom een wattenstaafje langs de binnenkant van de wang strijken niet voldoende is voor de test?

#waaromstaafjeINmijnHOOFD?

Gast
Woef
september 23, 2020 23:23

Guttegut, ik ga nu wel heel erg geloven, dat ik een hond ben.
Kan er iemand een schoen naar mij gooien?

Gast
Nono Moeskoerie, slim mens
september 23, 2020 23:18

@Nana Mouskoeri
wo 23 sep 2020 om 11:26
er is gisteren toch duidelijk uitgelegd aan ‘ik snap het niet’ fleur agema. dat zij het niet snapt, betekent niet dat de hele wereld even dom is als zij

Ik ben gelukkig wel slimmer dan Fleur. Ik ben beslist geen nono. Ik gebruik internet om te kijken, hoe je de dingen moet spellen of hoe je namen moet schrijven, bijvoorbeeld de namen van zwaar gebrilde Griekse zangeressen. Hoofdlettertjes heb ik ook nog geleerd bij de juf. Die weet ik nog.

Gast
By the way
september 23, 2020 13:18

Nou zeg, wat een creatieve ideeën van Maurice de Hond. Daar komen ze in Hilversum niet mee: een Fabienne de Vries als beste paard van stal en de schoen van Maurice die een hoofdrol gaat spelen. Is dat zoiets als een handpop die we kennen van Sesamstraat?

Gast
Mark
september 23, 2020 13:12

Column van Youp in de nieuwe Vara gids: geweldig. Hij heeft Dit Vindt Nederland gekeken, en dacht dat het zoiets als Promenade was. Als je het zo bekijkt… Damn valt er misschien nog wat te lachen.

Gast
Bart
september 23, 2020 12:35

Heerlijk wijffie, ik zou haar -meer dan één- aan mijn stramme totempaal hangen en haar volledig uit mekaar trekken waarna ik haar heerlijk zachte roze liefdesgroet van binnen plamuur met met mijn lauwwarme mannenkwarkje

Gast
Bep
september 23, 2020 12:34

Maurice dramt en dramt en dramt.
IPadschool, Deventer moordzaak.

Ontzettende eigenwijze man die nooit zijn ongelijk zal toegeven.
Ik vind het geen prettige man.

Gast
Nana Moeskoeri
september 23, 2020 11:30

PS: Sorry voor de u in de naam in mijn eerdere reactie

Gast
Nana Moeskoeri
september 23, 2020 11:29

@StefanV

Aerosolen zijn overdrachtsmethoden, grote of kleine druppels.
Dus antwoord RIVM al vanaf aanvang: Ja dat klopt.

Maurice vertelt niets nieuws. Ik zou het ook niet prettig vinden om de opmerking te krijgen dat ik iets ontken wat ik niet ontken en alleen maar een onjuist en vooral verongelijkt verwijt krijg.

Volg eens de informatie en niet de meningen van een ieder op internet.

Gast
Nana Mouskoeri
september 23, 2020 11:26

er is gisteren toch duidelijk uitgelegd aan ‘ik snap het niet’ fleur agema. dat zij het niet snapt, betekent niet dat de hele wereld even dom is als zij

Gast
bsa
september 23, 2020 11:25

mouwe rice de hond was toch die doordrammer van de puttense moordzaak?

Gast
Sabine
september 23, 2020 11:11

Wat een narcist die Maurice de Hond!

Gast
StefanV
september 23, 2020 10:14

In tegenstelling tot leeghoofden als Famke Louise is Maurice de Hond iemand die weet waarover hij praat. Hij kletst niet uit z’n nek, maar baseert zich op wetenschappelijke onderzoeken wereldwijd en hij brengt z’n eigen expertise mee.

Sommigen verafschuwen deze man, maar hij blijkt keer op keer gelijk te hebben. Zo heeft de Amerikaanse RIVM nu ook bevestigd dat het virus zich vooral via aerosols verspreidt; iets waar De Hond in Nederland al maanden op hamert en waar het RIVM nog steeds vaag over doet.

Gast
Kuis
september 23, 2020 09:50

Lijkt me leuk als Fabienne hetzelfde kapsel als in de foto bij dit artikel weer van stal haalt.

Gast
Bart
september 23, 2020 09:31

@mc Moet ruim 20 jaar zijn

Gast
Fabian
september 23, 2020 09:18

Fabienne is al 20 jaar weg bij TMF, niet 10.

Gast
redactie
september 23, 2020 08:59

Toch even je bedanken Henk, hardop gelachen om je reactie.

Gast
Henk
september 23, 2020 08:46

Mooi initiatief en dat is hard nodig in tijden van eenzijdige nieuws verslaggeving.

Gast
X
september 23, 2020 08:45

We leven nu dus in een wereld van influencers en Akwasi?
Sorry, deze bejaarde van 59 kan het niet meer volgen. Laatst keek ik nog Live Aid, geen gezeur, we gaan helpen bij hongersnood. Sorry maar ik vind de wereld van nu verschrikkelijk.

Gast
Guttegut
september 23, 2020 08:38

Maurice gaat wel heel erg in zichzelf geloven he? Binnenkort laat hij een standbeeld van zichzelf maken en komt er een nationale Maurice de Hond dag.

Gast
Henny Spekken-Bonen
september 23, 2020 08:32

Fake verspreiden is het verdienmodel van Nederland geworden.

Wat is erger Maurice met gezond verstand of Famke Louise die fake verspreid in opdracht van RTL.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen