The Queen’s Gambit niet bij alle BN’ers geliefd: ‘Hou op zeg’

De nieuwe Netflix-hit The Queen’s Gambit werd een paar weken geleden massaal gebingewatcht door de sterren, maar niet alle BN’ers zijn fan. 3FM-dj Mark van der Molen vindt het afschuwelijk.

The Queen's Gambit Beeld: Netflix

De dramaserie over een begaafd schaakmeisje hield medio november allerlei BN’ers in zijn greep, waaronder Carlo Boszhard en Irene Moors. De talkshow M besteedde een heel item aan de serie en Eva Jinek kreeg van Leco van Zadelhoff zelfs een Queen’s Gambit-kapsel aangemeten. Mark van der Molen vindt de serie verschrikkelijk.

Depri kleuren

Mark van der Molen vindt ten eerste de belichting van de serie heel gemakzuchtig en armoedig gekozen. “The Queen’s Gambit. Kom, in plaats van daadwerkelijk moeite stoppen in goede belichting draaien we gewoon alle kleuren weg zodat alles bruin en beige is. Want bruin en beige is depri, get it?”, twittert hij.

Maar ook over het beeld is hij niet te spreken. “Als je een goede 4K tv hebt kijk je ‘m automatisch in Dolby Vision HDR. De makers grijpen dat vooral aan om te denken ‘hey die kaars daar, die maken we TERINGFEL’. Als m’n tv ooit inbrandt komt het omdat zij persé bij kaarslicht moest schaken.”

Ongeloofwaardig

Het is echter vooral de ongeloofwaardigheid van The Queen’s Gambit die hem tegen de borst stuit. “Zooooo hey.. alle schaakbollen van de school bij elkaar! Hoe gáát ze zich hier uit redden? Zou wel echt bizar zijn hoor als ze meteen iedereen versl… ah kijk aan, ze heeft gewonnen. 😂 “

“Oei, toch nog spannend! Een nóg betere tegenstander. Wat nu? ‘Ik neem een geestverruimende pil die METEEN INKICKT en mij de winnende move laat zien’. Geen vette trip, geen hitsige drang om iedereen aan te raken, NEE. Deze drug vertelt dat ik m’n toren moet verzetten. Hou op.”

Trailer

De trailer van The Queen’s Gambit:

28 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bart
december 12, 2020 09:57

Markske snapt het waarschijnlijk niet, de depri kleuren zijn representatief voor het koude kille Rusland van die tijd. (Laatste aflevering)
En de rest van de afleveringen daar zijn de kleuren vintage en tijdsgebonden, ik vind het ongelooflijk prachtige kleuren maar zoals ik al zei Markske zal het niet snappen.

Gast
Lisa
december 11, 2020 17:37

Nou, serie gaat absoluut niet over schaken. Is randverschijnsel.
Ze had ook kunnen pimpampetten. Had aan verhaal weinig uitgemaakt.
Is opgepimt liefdesverhaaltje 13 in dozijn.

Gast
Marco
december 11, 2020 08:02

De mening van iemand die alleen wat tijd vol kan lullen en verder geen vaardigheden heeft… Dit is waarom ik geen TV kijk of radio liuster…

Gast
Joris
december 10, 2020 23:31

Deze man heeft zich duidelijk niet in schaken verdiept. Een schaakgenie verslaat wel degelijk alle schaakbollen van de school. Simultaan en letterlijk met de ogen dicht zelfs, als het moet.

Gast
Jaap Aap
december 10, 2020 21:39

Deze onbekende kansloze kneus een BN’er noemen is pas echt hilarisch.

Gast
Tobias
december 10, 2020 16:06

In de serie wordt veel geschaakt, een voor de meeste bn’ers vast veel te ingewikkeld spel.

Gast
JanH
december 10, 2020 15:22

Die Mark is wel een hele ouwe knakker. Misschien kan een van zijn kleinkinderen hem eens uitleggen dat de angst voor ‘inbranden’ stamt uit de lang vervlogen tijd van de kathodestraalbuis. Dat zijn die museumstukken met een toeter aan de achterkant.

Gast
Gast
december 10, 2020 18:26
Antwoord op  JanH

Hij is 35…

Gast
Isan
december 10, 2020 20:25
Antwoord op  Gast

Nog erger

Gast
Joe Banana
december 11, 2020 00:41
Antwoord op  Gast

Vroeg dementerend dus

Gast
Black Panther
december 10, 2020 14:30

Mediacourant, in een nieuwe roddelpraat gaat het over Glennis en dr pa. Verdiend een artikel hier.

Gast
Lol
december 10, 2020 14:23

Schaapjes gedrag iedereen moet er weer wat van vinden.

Gast
Leo
december 10, 2020 14:10

Misschien moet Mark van der Molen zijn Netflix abonnement even upgraden van Basic naar Premium (met 4K)??

Gast
Roel van Deursen
december 10, 2020 19:21
Antwoord op  Leo

Ik heb een nieuwe OLED TV – 55 inch. Ik vond het een prima serie, maar heb me ook geërgerd aan het kleurgebruik. Alles is gewoon veel te donker, ik zie dat soort kleurgebruik tegenwoordig in meer films. E.e.a. alleen om een bepaalde sfeer te creëren, vaak geheel onnodig en erg irritant.

Gast
Plum
december 12, 2020 22:20
Antwoord op  Roel van Deursen

Kijk, je slaat de spijker op de kop. Om een bepaalde sfeer te kweken. Als jij denkt dat dat onbelangrijk is in een film of serie, dan ga je toch lekker een stripboek lezen.

Gast
Guttegut
december 10, 2020 14:04

De serie heeft wel 10x meer kijkers per dag dan dat 3FM luisteraars scoort. Dus wie is nou de lul in dit verhaal.

Gast
Stanislav
december 10, 2020 13:54

De bejaardensoos hier komt niet verder dan knopje 6.

Gast
Tv Junkie XL
december 10, 2020 13:24

Wie is in godsnaam Mark van der Molen?

Gast
Momo
december 10, 2020 13:12

Netflix betaalt om hun series te promoten, dat was allang duidelijk.

Gast
Kevin puskop
december 10, 2020 13:02

Ik heb vanmiddag een piercing door mn eikel laten zetten en daarna mijn balzak geinjecteerd met een saline oplossing,

Gast
Kuttien Vaginale-Schimmel
december 10, 2020 13:04
Antwoord op  Kevin puskop

Nou dan ben je echt een stoere bink .

Gast
Stille
december 10, 2020 13:26
Antwoord op  Kevin puskop

Ik heb koffie gezet en de was gedaan.

Gast
Ron
december 10, 2020 13:00

Daar hebben we weer een 3FM (wat?!) DJ met een mening. Ik heb de serie niet gekeken want het plot spreekt me niet aan en dan kijk ik ook niet. Als je een goede trailer hebt van een serie of film weet je al genoeg of het iets voor je is of niet.

Gast
Tanja
december 11, 2020 00:15
Antwoord op  Ron

Lekker kortzichtig.

Gast
Kuttien Vaginale-Schimmel
december 10, 2020 12:56

Eng kind .

Gast
Carl
december 10, 2020 12:53

Who cares wat deze roeptoeter vindt.

Gast
IngridHenk
december 10, 2020 12:46

Gebrek aan intelligentie bij deze wannebe BN-ers?

Gast
Frank van der Lende
december 10, 2020 12:38

Mark wie?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen