Robert Jensen verlaat YouTube vanwege ‘toenemende censuur’

Robert Jensen heeft YouTube per deze week verlaten. Hij vindt dat het videoplatform zijn online talkshow te vaak censureerde en laat er nu alleen nog promo’s zien met verwijzingen naar Jensen.nl.

Robert Jensen Beeld: Jensen.nl

Er is toenemende kritiek op de bemoeienis van grote Amerikaanse techbedrijven met de content die op hun platforms gepubliceerd wordt. Het wordt door critici als Marianne Zwagerman de ‘techdictatuur’ genoemd. Robert Jensen is dat ‘dictaat’ van YouTube nu zó zat, dat hij heeft besloten om zijn shows alleen nog volledig te publiceren op Jensen.nl.

‘Klaar met censuur-Tube’

Robert Jensen maakt veel content over de coronacrisis en de Amerikaanse verkiezingen en daarvoor gelden strenge richtlijnen op sociale media als Twitter en YouTube. “Ik verlaat per vandaag met De Jensen Show het platform YouTube. De gehele Jensen-show zal niet meer te zien zijn op YouTube. Ik cancel YouTube en ik zal je vertellen waarom.”

Waarom? “Ze zijn aan het fucken met onze video’s en dat doen ze al een tijd. Alleen nu in dit tijdperk van censuur gaan ze steeds verder. Wat dat betreft fucken ze met de verkeerde persoon. Het is klaar met YouTube. YouTube is niet meer een platform waar je vrij kan opereren. Zo hebben ze je er ooit wel ingelokt, om die oude media een klap uit te delen.”

Disclaimers

‘Broadcast yourself!’, was lange tijd de lokroep van YouTube, stelt Robert. “Maar nu zijn ze het niet meer. Nu de grote massa ervoor gevallen is, gaan ze hun ware aard laten zien en ook ineens censureren. Dan gaan ze mensen verwijderen en een filmpje verwijderen. Waarschuwing, dit mag je wel zeggen en dit niet!”

Robert ergert zich eraan dat YouTube allemaal disclaimers bij zijn video’s plaatst. “Opeens staat bij ieder filmpje dat er alleen maar gezegd mag worden wat de WHO zegt. Anders word je ervan afgehaald. Hè, wat?! Je mag maar één ding vertellen en dat is de officiële verhaallijn van de overheid slash de WHO.”

“We komen nooit in trending terecht, dat doen ze expres, ze hebben ons al helemaal geprobeerd klein te houden. Nog steeds kijken er ontzettend veel mensen.”

Van YouTube naar Jensen.nl

Al met al heeft Robert het besluit genomen om YouTube de rug toe te keren en zijn content alleen nog volledig op zijn eigen site Jensen.nl te plaatsen. “Ik ga niks veranderen, alleen we gaan het op de vrije media doen en Jensen.nl is de vrije media. Jensen.nl, dames en heren, daar is de show te zien.”

Robert hoopt dat zijn kijkers meeverhuizen. “Ik ga hier zo mee stoppen op YouTube en de show gaat door op Jensen.nl. Dat is altijd geweest en tienduizenden mensen kijken al per dag op Jensen.nl de video. Er verandert niks, dames en heren, alleen het platform YouTube gaat eruit. Ze fucken met video’s en dan is het gewoon klaar.

Jensen heeft geld nodig

Het zou goed kunnen dat deze stap geld gaat kosten, aldus Robert. “Jullie weten, jongens, ik doe dit met steun van jullie. Ik heb geld nodig om dit te doen, dus als mensen wegvallen omdat ze alleen maar op YouTube willen kijken – sommige mensen zijn zo geconditioneerd – dan krijg ik daar klappen van.”

Hij vervolgt: “Ik hoop het niet, ik hoop dat jullie me blijven volgen en ons steunen. We hebben geld nodig om dit te doen. Zo werkt de wereld. Ik krijg geen belastinggeld. Steun ons alsjeblieft en dan kunnen wij doorgaan. Censuur gaat er bij mij niet in. You fucked with the wrong marine. Wij gaan álles exposen, álles, over corona én over die presidentiële verkiezingen.”

Robert hoopt dat YouTube kapotgaat. “Iedereen moet er weg van. Laat YouTube maar een kanaal zijn waar mannen die op vrouwen lijken make-up-tips geven, vrouwen die op mannen lijken make-up-tips geven, vrouwen die vroeger vrouw waren en nu man zijn make-up-tips geven en andersom ook. Dat is YouTube.”

Ook Giel boos op YouTube

Niet alleen Robert Jensen, maar ook de meer mainstream Giel de Winter begint zich flink te ergeren aan de strenge regels. “We mochten een paar dingen niet meer doen en dan word je ‘geflagd’. Dan kom je ons niet meer tegen in de zoekresultaten. Dat is vervelend”, vertelde de Talpa-ster onlangs.

Giel zou YouTube naar eigen zeggen direct de rug toekeren als er zich een beter alternatief zou aandienen. “Ik vind het gewoon heel jammer. Ze zijn zo commercieel aan het worden en de regels zijn zo streng aan het worden, dat het gewoon zonde aan het worden is. De creativiteit gaat gewoon ten koste van die regels.”

De video waarop Robert Jensen zijn vertrek van YouTube toelicht ziet u op YouTube of op Jensen.nl.

103 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Donald Dumped
november 20, 2020 23:30

Trump ook weer bakzeil gehaald in Georgia. Na hertelling daar ook Biden winnaar. Zelfs partijgenoten van Trump krabbelen terug, want zinloos die rechtszaken…

Gast
Deug Christen
november 20, 2020 08:54

Het is waar dat er een Zee van gecensureerd spul aan potentieel is. De NL krantjes lijken wel allemaal geprogrammeerde VUIL spuiters, waar je terstond misselijk van kan worden. Zum kotsen!

Gast
Josefien
november 19, 2020 22:44

Pers nog een paar kinderen uit, Jensen. Waarom mag alleen de elite daarvan genieten?

Gast
Paul Dino
november 19, 2020 18:58

TOP, Robert! keep up the good wordk, greweldig, doorgaan, wij steunen je!
Gr Paul Dino, Leon Dorsey,(geen familie), Erik Engerd, Jimmy Selfie.

Gast
Ik zie de gek.
november 19, 2020 14:58

Robert hoopt dat YouTube kapot gaat reken maar van niet.

Gast
Dino-saurus
november 19, 2020 14:50

De reden Robert en Giel ooit heel veel geld verdienden, was uitsluitend vanwege de betalingen van adverteerders, niet vanwege bijdragen van kijkers en luisteraars. Dit model zou bij beide heren toch bekend moeten zijn.

Als een website een obscuur platform dreigt te worden dan is die site minder interessant voor adverteerders. Inderdaad, ze zijn ontzettend commercieel. Je mag een beetje gek doen maar niet te erg, anders kost het advertenties.

Gast
Ik zie de gek.
november 19, 2020 14:56
Antwoord op  Dino-saurus

Robert Jensen is totaal aan het doordraaien en voor leugens en complotten krijg je geen cent reclame meer, dat is het beleid van YouTube, Facebook etc.

Laatst bewerkt 15 dagen geleden door Ik zie de gek.
Gast
Ik zie de gek.
november 19, 2020 14:08

“Voor de overlevenden” maak je drukker om de crisis die erna komt.
Die gaat een paar decennia duren, wel even wat anders dan de kredietcrisis of Bankencrisis dat was de aanduiding voor de crisis op de financiële markten die in de zomer van 2007 ontstond, in het najaar van 2008 en duurde 10 jaar.

Gast
Meindert Kramp
november 20, 2020 23:07
Antwoord op  Ik zie de gek.

Paar decennia? Leg uit.

Gast
StefanV
november 19, 2020 11:15

Robert Jensen denkt dat hij de Nederlandse Alex Jones is. Misschien is dat ook wel zo. Die kerel spoort namelijk ook niet.

Gast
Ik zie de gek.
november 19, 2020 14:10
Antwoord op  StefanV

En altijd alsof er ook maar een begin van een plicht is om andermans wanen te onderzoeken. 

Gast
Ik zie de gek.
november 19, 2020 10:14

Hoe haal je het in je botte harses, Robert Jensen?
Jensen. Robert. Je bent aan het doordraaien.

Gast
Meindert Kramp
november 20, 2020 23:11
Antwoord op  Ik zie de gek.

Dus jij vindt ook dat Jensen de rechtse politieke beweging tegen elkaar opzet.

Gast
Uuuh
november 19, 2020 10:02

Noemt hij zijn tiradefilmpjes nou echt een ‘show’?

Gast
Heynen
november 19, 2020 09:15

Fijn! Op de onzin die deze man uitkraamt zit toch niemand te wachten. Jensen is elke grip op de realiteit volledig verloren.

Gast
Meindert Kramp
november 20, 2020 23:14
Antwoord op  Heynen

Niet volledig de grip kwijt. Als de overheid duidelijker zou zijn en kritische vragen beantwoordt, die worden namelijk niet door die zogenaamde journalisten tijdens zijn persconferenties gesteld, dan zou Jensen misschien bijdraaien.
Veel zaken kloppen niet, afgaande op de officiële cijfers. Als de overheid daarover zwijgt, dan roept dat wantrouwen op.

Gast
Het Volendamse Lijntje
november 19, 2020 06:18

De verknipte kwek jensen gaat helemaal niet weg bij youtuubert, want dan verliest hij een belangrijk podium en dan kijkt zga niemand meer op termijn. Missch paar dingetjes ergens anders, als ie weet dat het zal stranden op de Tech Censuur van Google.

Gast
Meindert Kramp
november 20, 2020 23:16

Jensen is al weg. Ga maar kijken bij http://www.Jensen.nl
Jij kunt daar doneren, zodat hij verder kan.

Gast
Tom plot
november 19, 2020 00:57

Het heeft…eindelijk is onze Nederlandse alex Jones opgerot…nu nog Nederland uit…naar de USA …terug naar z’n dikke republikeinse extreemrechtse vrienden.

Gast
Josefien
november 19, 2020 22:47
Antwoord op  Tom plot

Hij zit vast op Curacao.

Gast
Meindert Kramp
november 20, 2020 23:17
Antwoord op  Tom plot

Je overdrijft. Maar dat is tegenwoordig normaal bij mensen, die geen argumenten meer hebben.

Gast
Ik zie de gek.
november 18, 2020 19:11

Premier Rutte: kabinet denkt na over indirecte vaccinatieplicht.

Gast
Meindert Kramp
november 20, 2020 23:20
Antwoord op  Ik zie de gek.

Rutte denkt niet na. Hij heeft allang besloten, maar hij probeert het op een sympathieke en stiekeme wijze toch op te dringen. Heb je gelet op zijn formulering en die van Rob Trip?
Mensen die zich laten vaccineren worden beloond. Is weer lekker huichelachtig en de positivo uithangend. Walgelijke lafbekken. Durven niet openlijk de dictator te spelen.

Gast
Pipo
november 18, 2020 17:53

De Clinton administratie heeft er voor gezorgd dat de techbonzen met platformen zoals Facebook, Twitter en YouTube niet aansprakelijk zijn voor de content. Dit houdt in dat ze een open platform zijn. En deze politiek gekleurde misbaksels gaan eenzijdig censureren. Er lopen nu rechtzaken tegen de onderdrukking van het vrije woord.

Alleen maar linkse idioten zijn bang voor een discussie, want dan ben je meteen een racist of een nazi. Ik heb al bijvoorbeeld 10 jaar geen vuurwerk meer gekocht maar op het moment dat het verboden is, ga ik de straat op met zware knallers. Ik ben de betutteling van de overheid zat, net als de linkse propaganda zoals de fossiele media. Die prediken een pedofiel puur omdat hij geen Trump is. Sterker nog, ze beweren dat hij de verkiezingen al gewonnen heeft en hebben het niet over de rechtzaken op handen en het feit dat Biden nu achter staat na het herstellen tot nu toe. Maar ja, een mens die denkt dat hij slim is zijn de domste mensen. Vertel die mensen maar de feiten 🐸

Gast
Donald Dumped
november 18, 2020 19:27
Antwoord op  Pipo

Ja hoor weer zo een die denkt dat Trump nog wint. Niet te hard huilen op 20 januari he…?
Je bent echt een pipo ja, goed gekozen naam…

Laatst bewerkt 16 dagen geleden door Donald Dumped
Gast
Henkie
november 18, 2020 19:57
Antwoord op  Pipo

Dat heb ik gemist dat Trump na de hertelling opeens voor staat. Dat heeft de Republikeinse kiescommissie in diverse staten ook gemist.

Gast
Meindert Kramp
november 20, 2020 23:30
Antwoord op  Pipo

Ik heb jaren geleden een petitie tegen vuurwerk ondertekend. Toen ik daarna zag hoe drammerig de politiek met andere culturele zaken bezig is en ook met vuurwerk, hoe de Nederlandse cultuur ondermijnd wordt, kreeg ik spijt en heb ik er begrip voor dat u uit pure dwarsheid zware knallers gaat afsteken. Datzelfde heb ik met vliegen. Ik ben met pensioen en heb nog nooit gevlogen, maar als ik dat mispunt van een Rob Jetten zie, dan krijg ik de neiging om uit pure baldadigheid voortaan elke dag 20 minuten te douchen en de hele zomer door te barbecuen. Ik doe het niet, want ik heb meer fatsoen in mijn flikker dan die D’66 flikker. Als hij vindt dat hij mag vliegen, omdat hij het compenseert, dan vind ik dat ik mijn gedrag reeds lang gecompenseerd heb met alle jaren, dat ik had kunnen vliegen.
Die hele D’66 satanische bende is een hypocriete vrijmetselaarsclub. En die Jesse Klaver van GroenLinks is al net zo’n schijnheilig varken als zijn grote Canadese voorbeeld.

Gast
anoniem
november 18, 2020 17:23

Ik heb horen fluisteren dat inmiddels de elektronen zich aan het beraden zijn om in opstand te komen..
En willen gaan weigeren zijn signaal door te geven.. :-)

Gast
AlexF
november 18, 2020 17:01

handig als jensen YT verlaat. questie van ban op website en alles is in 1x weg.

Gast
hctiM
november 18, 2020 19:00
Antwoord op  AlexF

Questie… wat mag dat betekenen?

Gast
Frans
november 18, 2020 15:53

Wat zei Einstein ook weer……? Er zijn twee dingen oneindig …… Het heelal en de domheid van mensen!!!!!! En tot de aller domste horen degene die zich met een plaat voor hun kop aan maar een waarheid vastklampen n.l. die van een basisschool leraar en een personeelschef je van Unilever!!!!!

Gast
Meindert Kramp
november 20, 2020 23:38
Antwoord op  Frans

Maar die leraar heeft in ieder geval wel zeer verdienstelijke schoenen en hij is geen kwakzalver, want daar is ie te dom voor. En die andere is zo glad als Vaseline van Unilever.

Gast
robert
november 18, 2020 15:18

Nou, ik kan er niet mee zitten. Ik vind dat al die techplatforms ook anonieme posts moeten deleten. Met name als ze kwetsend zijn. Moet je zien hoe snel het dan ophoudt.

Gast
Meindert Kramp
november 20, 2020 23:39
Antwoord op  robert

Het leven voor internet was veel menselijker.

Gast
Nick Ensch
november 18, 2020 14:42

FY Tube weg met die gecensureerde rotzooi. Jensen heeft groot gelijk.

Gast
Nick Ensch
november 18, 2020 14:42

Sinds YouTube zich inlaat met BLM fascisten en andere linkse extremisten worden andersdenkenden gecensureerd. YT=anti-white racistisch kanaal

Gast
Sport 7 kijker
november 19, 2020 10:49
Antwoord op  Nick Ensch

Zo, jij kent een hoop moeilijke woorden!

Gast
Meindert Kramp
november 20, 2020 23:41
Antwoord op  Sport 7 kijker

Ik zie dat je er diep van onder de indruk bent. Als je sport kijkt, zie je ook alleen maar rugnummers hè.

Gast
Nick Ensch
november 18, 2020 14:40

Jensen houd nog een voetje tussen de deur op FY Tube tot het forum voor zijn fans gereed is. Het wordt geterroriseerd door linkse trollen en extremisten die de vrije media hun mond wil snoeren.

Gast
Maup Caransa
november 18, 2020 16:26
Antwoord op  Nick Ensch

Met al die bijstandstrekkers hier gooit het ook niet aan, kost ook handen vol geld.
Denk er om rechts VVD PVV FvD enz. Uitkeringen bijstand WAO?. Voor rechts een vies woord. 
Een leven hard werken en daarna direct je zelf kunnen redden.
Geen uitkeringen daar willen ze ook snel mogelijk van af.
Die Uitkeringen kwamen vroeger van linkse Willem Drees.

Gast
Maup Caransa
november 18, 2020 13:04

Jensen heeft geld nodig?? dan ga je toch vakken vullen bij de plaatselijke super.Of neem een krantenwijk.

Gast
Donald Dumped
november 18, 2020 14:07
Antwoord op  Maup Caransa

Jensen en werken? Zie ik niet gebeuren. Sowieso neemt niemand hem meer aan door zijn gedrag…
Nee, die gaat gewoon uitkering aanvragen…

Gast
Feitje
november 18, 2020 13:02

Ja zijn carrière bij mc hamburgers bakken gaat zo lekker dat hij geen tijd meer heeft. 1tje voor de klant,1tje voor Robert, 1tje voor
de klant, 1tje voor Robert.

Gast
Maup Caransa
november 18, 2020 13:19
Antwoord op  Feitje

Hij besteld al vroeg 10 Speciaaltjes met extra mayo, plus 3 grote gehaktballen. Dat is zijn start van de dag zo zal dat wel veder doorgaan.

Laatst bewerkt 16 dagen geleden door Maup Caransa
Gast
André
november 18, 2020 12:58

Het ruimt zo lekker op!

Gast
Jantje
november 18, 2020 12:20

Slim dat hij nog wel een soort trailer upload op YouTube. Hij moet zijn site lay-out wel echt upgraden, ziet er niet uit. De player werkt wel perfect.

Gast
Joram
november 18, 2020 11:58

Ik haak al af bij het zien van die volgevreten verbeten kop. Hij zal niet gemist worden.

Gast
Donald Dumped
november 18, 2020 11:18

Mooi. Opgeruimd staat netjes…
Vuilnis moet je opruimen…

Gast
Maup Caransa
november 18, 2020 13:46
Antwoord op  Donald Dumped

Verplicht vakken vullen.

Gast
Donald Dumped
november 18, 2020 14:08
Antwoord op  Maup Caransa

Vast wel mensen nodig bij mondkapjeswinkels…

Gast
Maup Caransa
november 18, 2020 15:26
Antwoord op  Donald Dumped

Hier staan ook reacties die zijn niet van mij, jatwerk.

Gast
Donald Dumped
november 18, 2020 15:30
Antwoord op  Maup Caransa

Ach het hoort er blijkbaar bij hier.
Namenjatterij…

Gast
Duco van Deugen
november 18, 2020 11:10

Ooit begonnen als communicatiekanaal, ontwikkelen Facebook en YouTube zich steeds meer tot politiek-correcte semi-overheidsinstanties. Ik beklaag degenen die deze ontwikkeling niet willen zien of willen snappen. Uiteindelijk gaan ook die goedpraters en wegkijkers voor de bijl…

Laatst bewerkt 16 dagen geleden door Duco van Deugen
Gast
Klaasje
november 18, 2020 11:02

Hun beleid richt zich niet eens alleen op mensen die nepnieuws verspreiden. Het geldt voor alles dat niet “woke” is. Een aantal conservatieve/rechtse youtubers die ik volg worden ook actief gecensureerd door youtube (i.e. geen reclameinkomsten of beperkte zichtbaarheid). Alleen omdat ze kritiek hebben op BLM, genderideologie of immigratie. We gaan echt richting 1984 qua hoeveel macht deze bedrijven hebben.

Gast
Maup Caransa
november 18, 2020 13:43
Antwoord op  Klaasje

Mensen die de waarheid vertellen gebeurt niks op YouTube.

Gast
Henk
november 18, 2020 10:59

Over Youtube gesproken. Kan iemand mij vertellen hoe het met het groots gelanceerde New Wave platform gaat van Talpa? Het blijft zo stil. Is toch de moeite waard om eens op onderzoek uit te gaan @Mediacourant

Gast
Huismaker
november 18, 2020 10:07

En daar komen de trollen weer met hun “Gekkies” en “Complotdenkers”. Want daar worden deze trollen voor betaald.
Deze trollen vinden dat je uitsluitend de mening mag volgen die voor hen bepaald zijn. Zoals DDR, Cuba, Wit-Rusland of Noord-Korea. Je mag geen andere mening hebben. Pas op voor deze trollen op het internet.
En LEVE DE VRIJHEID !!!!!

Gast
Jan
november 18, 2020 11:24
Antwoord op  Huismaker

De dislikes zijn afkomstig van vrijheidhaters.

Gast
Maup Caransa
november 18, 2020 13:43
Antwoord op  Huismaker

Die paranoïde gek weer.

Gast
Maup Caransa
november 18, 2020 13:45
Antwoord op  Huismaker

Dit had je gister ook gepost anders niks te plakken van die dikke.

Gast
Wyatt
november 18, 2020 09:48

Goedzo. YouTube zou eigenlijk gewoon alle complotgekkies moeten verbannen.

Gast
L. Koopmans
november 18, 2020 09:38

Tijd voor Robert Jensen om gewoon weer aan het werk te gaan. Dan merkt hij snel genoeg dat het echte leven net iets anders is dan de waanwereld waarin hij nu verstrikt is geraakt.

Gast
Jan
november 18, 2020 11:26
Antwoord op  L. Koopmans

Over waanwereld gesproken: Het is werkelijk verbijsterend hoe weinig mensen weten van de wereld. Dat krijg je ervan als je alleen maar de grote media volgt.

Gast
Geert
november 18, 2020 09:36

Wat je ook van Jensen vindt, hij heeft zeker wel een punt. Een YouTube exit zal hem overigens veel geld kosten.

Gast
Jan
november 18, 2020 11:28
Antwoord op  Geert

De 3 dislikes zijn vast en zeker van “democraten”, die vinden dat een “engerd” geen punt mag hebben.
Waarschijnlijk zullen zij een relativerend persoon als Geert ook een engerd vinden.
In deze idiote waanwereld bevolkt door dwazen zijn we nu terecht gekomen.

Gast
Donald Dumped
november 18, 2020 14:11
Antwoord op  Jan

Jan maakt zich druk om likes en dislikes. De stakker…

Gast
Jan
november 21, 2020 00:11
Antwoord op  Donald Dumped

En jij maakt je druk om de positief getesten. Uit de likes en dislikes valt nog iets af te leiden, maar uit die positief getesten helemaal niets.

Gast
Maup Caransa
november 18, 2020 13:47
Antwoord op  Geert

Laat hem vakken vullen die gek.

Gast
Elise
november 18, 2020 21:26
Antwoord op  Maup Caransa

Neem een vaccin.. Ff kijken hoe je dan straks praat.. Misschien piep je dan wel.. Hebben die complotgekkies toch gelijk gekregen.. Haha..

Gast
Bennie
november 18, 2020 09:31

Vrijheid van meningsuiting: ja.
Het doelbewust verspreiden van onzin om er zelf commercieel of politiek beter van te worden: nee.

Gast
Ik niet
november 18, 2020 11:53
Antwoord op  Bennie

Wie bepaalt wat er onzin is?

Gast
Jantje
november 18, 2020 12:22
Antwoord op  Ik niet

De overheid sinds kort. Daarom is het goed dat Jensen onafhankelijk doorgaat

Gast
Maup Caransa
november 18, 2020 13:48
Antwoord op  Ik niet

Iemand met gezond verstand.

Gast
Jan
november 21, 2020 00:16
Antwoord op  Maup Caransa

Er zijn 7 likers die denken dat zij net als jij gezond verstand bezitten.
Zou Donald D er met zijn plusje ook tussen zitten? Ik maak me er wel zorgen om geh geh geh.

Gast
Jan
november 21, 2020 00:13
Antwoord op  Bennie

Denk jij dat Jeroen Overbeek, Rob Trip en al die andere luchtige tiepjes er niet beter van worden?

Gast
Oke
november 18, 2020 09:30

Oh nee! Wat nu? Misschien heeft ie nu meer tijd om zich te verdiepen in wat censuur precies betekent. De groeten.

Gast
Jan
november 18, 2020 11:54
Antwoord op  Oke

Een ding is zeker. Jij weet het niet. Gaat u maar rustig slapen.

Gast
Pakalu Papito
november 18, 2020 09:30

Bye Fat Feliciaaaaa!

Hopelijk zijn ze op burgerking.gov of videosofmyyoungphilippinoboyfriend.ph aardiger voor je :D :D

Gast
Jan
november 21, 2020 00:17
Antwoord op  Pakalu Papito

Heb je teveel Pakalu Papito’s gegeten?

Gast
Maup Caransa
november 18, 2020 09:29

In deze video produceert nepnieuws- en desinformatieproducent Robert Jensen nepnieuws en desinformatieWie het daar niet mee eens is wordt natuurlijk betaald door Bill Gates/NWO/WHO/RIVM/5G/ en ‘verdiep je eens!!1!!!11!’
https://tpo.nl/2020/05/02/in-deze-video-produceert-nepnieuws-en-desinformatieproducent-robert-jensen-nepnieuws-en-desinformatie/

https://twitter.com/robertjensen/status/1158320500789170176

Laatst bewerkt 16 dagen geleden door Maup Caransa
Gast
Jan
november 18, 2020 11:56
Antwoord op  Maup Caransa

Achter de betaalmuur van gekke bertje.

Gast
M. Kreukhoven
november 18, 2020 09:23

+++ Breaking News. Vandaag haalt omroep ZWART 50.000 leden binnen. +++

Gast
RECHTSvanhetMIDDEN
november 18, 2020 09:48
Antwoord op  M. Kreukhoven

Ze moeten ook komen..
En dan zien ze vanzelf ‘hoeveel’ kijkcijfers ze trekken..
Laat ze zich maar voor schut zetten..

Gast
Jan
november 18, 2020 11:56
Antwoord op  M. Kreukhoven

Gefeliciteerd.

Gast
M. Kreukhoven
november 18, 2020 13:04
Antwoord op  Jan

Vriendelijke dank Jan.

Gast
Nuchtere blik
november 18, 2020 09:15

Heel simpel. Youtube en Twitter zijn uiteindelijk eigendom van particuliere ondernemingen. En waarom zouden dergelijke ondernemingen content faciliteren waar ze niet achter kunnen of willen staan. Als ik bv op Geenstijl iets zeg wat hun niet bevalt wordt mijn reactie ook verwijdert. Het is hun goed recht want het is hun website. Mensen denken dat het een recht is om op Twitter en Youtube maar van alles en nog wat te mogen roepen. Dat is het dus niet. Net zoals een krant zelf selecteert welke ingezonden mededelingen wel of niet worden gepubliceerd kan een website dat ook. Als je zo graag radicale of omstreden dingen wil uiten moet je maar zorgen voor een eigen website of een website/forum die bij jouw mening past.

Laatst bewerkt 16 dagen geleden door Nuchtere blik
Gast
Dirk
november 18, 2020 09:21
Antwoord op  Nuchtere blik

Geenstijl verdient niet met jouw reactie. Jij verdient geen geld met je reactie. Dus deze redenering slaat helemaal nergens op.

Gast
Nuchtere blik
november 18, 2020 09:29
Antwoord op  Dirk

Of er wel of niet aan verdiend wordt doet niet ter zake. Het enige wat telt is dat een ondernemingen baas zijn over hun eigen websites. En dus ook wat er wel of niet op komt te staan. Het lijkt me overigens een kwestie van tijd dat er “youtubes” zullen verschijnen die juist wel ruimte gaan geven aan meningen die niet bij het huidige Youtube en Twitter onderdak kunnen vinden.

Gast
Wyatt
november 18, 2020 09:52
Antwoord op  Nuchtere blik

Mag het hopen dan wordt YouTube verschoont van al die troep. Facebook had ook last van vervuiling toen al die Hyves boomers overstapten.

Gast
Kuis
november 18, 2020 09:32
Antwoord op  Nuchtere blik

Youtube beroept zich op “Section 230” waar ze zich nu alleen maar achter verschuilen als het hun toevallig zo uitkomt.
Het tegenwerken van onwelgevallige meningen zoals Jensen of WIE DAN OOK zorgt ervoor dat ze zich niet meer achter die “Section 230” kunnen verschuilen en ze nu die status kwijt gaan raken.
De regelgeving voor youtube gaat heel erg veranderen.
Kijk dit senaat verhoor anders maar zelf eens rustig terug:
https://www.youtube.com/watch?v=OT3OgojnhFM

Gast
Maup Caransa
november 18, 2020 10:04
Antwoord op  Nuchtere blik

 YouTube is van google. 

Gast
Maup Caransa
november 18, 2020 10:08
Antwoord op  Nuchtere blik

YouTube is van google. 

Gast
Jan
november 18, 2020 12:03
Antwoord op  Nuchtere blik

Daar zit zeker wat in. Maar dat betekent ook dat er een gigantische mogelijkheid is, om mensen te sturen naar de mening van de baas van bijv. Facebook. Dat doet hij niet door zijn eigen mening te verkondigen, maar op een passieve manier door meningen te verwijderen.
Als mensen dat beseffen, zullen ze ook niet zo snel roepen dat de NPO te links is.
Al die omroepen hebben het recht om steeds linkser te worden. Het is niet hun plicht neutraal te blijven. Neutraal blijft de NPO als er een rechtse omroep bij komt en geaccepteerd wordt, maar dan moet dat initiatief wel door de rechtse mensen in de samenleving gesteund worden en dat zie je niet gebeuren; dan moet men ook niet zeuren.

Gast
Buurvrouw van Patty Koot
november 18, 2020 09:14

Dag Jensen en doe de groeten aan mijn buurvrouw

Gast
Witte mist
november 18, 2020 09:14

Ik zal hem niet missen

Maar YouTube wordt een beetje vaak genoemd als het over censuur gaat. Volgens mij wordt niemand daar blij van, alhoewel Jensen wel een beetje vervelend werd met al z’n complottheorietjes.

Gast
Meubilair
november 18, 2020 09:10

Zucht. Jensen doet huilie-huilie omdat hij zich niet wil schikken naar de regels van een platform.
Als ie bij mij zou posten, had ik waarschijnlijk ook drie keer achter m’n oor gekrapt of ik die meuk op mijn platform zou willen…

Gast
Per Huismans
november 18, 2020 09:15
Antwoord op  Meubilair

Waarom meteen zeiken joh? Hij heeft toch gelijk stumperd!

Gast
Willem
november 18, 2020 09:08

Ja, zo werkt het. YT heeft als bedrijf het recht om richtlijnen op te stellen, waar je je als gebruiker aan dient te houden. Als je je daar niet in kan vinden, deel je je content via andere wegen. Prima.

Ik vind het wel zorgelijk dat er slechts een paar partijen (o.a YT, AT&T, Facebook) bepalen wat de menigte te zien en niet te zien krijgt. En als je daar van afwijkt, wordt je verbannen. Die techdictatuur is wel link. Ik heb geen oplossing, maar die zou wel gezocht moeten worden. En nee, ik ben geen Jensen -fan of 5g’er, maar een kritische burger.

Gast
Wyatt
november 18, 2020 09:49
Antwoord op  Willem

Dan gebruik je een ander platform. Ze zouden veel strenger moeten zijn ook op Facebook bij reacties van mensen.

Gast
Jan
november 18, 2020 12:10
Antwoord op  Wyatt

Streng als het gaat om scheldpartijen en bedreigingen. Die laten ze echter te vaak staan.

Gast
Guttegut
november 18, 2020 09:08

Dag Jensen! Nou kan die zich bezighouden met zijn tweede hobby. Zich volvreten bij de Burger King.

Gast
Truus
november 18, 2020 12:11
Antwoord op  Guttegut

Ik eet elke dag bij Burger King, maar ben zo slank als een den.

Gast
Ralph
november 18, 2020 09:07

Ach die Jensen spoort toch niet, dus daar mis je niks aan op JoeToep.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen