AH verbindt zich aan Wendy van Dijk: imagocrisis voorbij?

Ruim een jaar na haar overstap naar SBS 6 lijkt het tij gekeerd voor Wendy van Dijk. Zelfs A-merk Albert Heijn afficheert zich nu met de presentatrice. Is haar imagocrisis definitief voorbij?

Wendy van Dijk Beeld: Instagram

Jaren- en jarenlang kampte Wendy van Dijk met een enorm imagoprobleem. Het zaadje werd geplant door bij RTL een relatie aan te knopen met de baas, Erland Galjaard. Ze begonnen op een gegeven moment als een soort keizerspaar het RTL-fort te bestieren: vriendjes en vriendinnetjes kregen leuke baantjes bij RTL en de pers werd gezien als de grote vijand.

Imagocrisis

Het symbolische dieptepunt was in oktober 2017. Erland en Wendy werden zwaar verveeld en kauwgomkauwend in beeld gebracht tijdens de uitreiking van het Televizier-gala: een beeld dat bij iedereen in Hilversum nog op het netvlies gegrift staat. Achteraf gezien was dit het begin van het einde: deze twee konden niet langer het uithangbord van een mediabedrijf als RTL zijn.

In de maanden en jaren daarna gebeurde er een hoop: Erland vertrok bij RTL, Wendy raakte haar dramaserie kwijt zonder Erland als baas, de twee raakten verzeild in een huwelijkscrisis en uiteindelijk dropen ze één voor één af naar Talpa Network. Het eerste jaar was voor Wendy buitengewoon moeizaam met Flirty Dancing als dieptepunt.

Begin dit jaar werd Wendy pijnlijk genoeg op live televisie door Matthijs van Nieuwkerk gevraagd naar haar slechte imago. “Ik heb er zeker in gezeten, dat was wel duidelijk, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat je dan zelf ook niet zo goed begrijpt waar het door komt of waar het aan ligt”, zei de presentatrice.

Crisis voorbij?

Inmiddels staan de zaken er heel anders voor: Wendy van Dijk is ineens hét weekendkanon van SBS 6 met twee goed scorende programma’s en op een ietwat ordinair juridisch geschil met haar vroegere DISQ-maatje na, valt de negatieve publiciteit rondom de SBS 6-ster de laatste tijd alleszins mee.

Daar komt bij dat Wendy van Dijk sinds dit weekend ineens het gezicht is van een vrolijke reclamecampagne van Albert Heijn, een groot A-merk met enorme belangen. De grootgrutter, die zijn hamsters nog laat opdraven voor een screentest, gaat niet zomaar met iedereen in zee, dus dat is een mooie opsteker voor Wendy.

Albert Heijn

Wendy van Dijk roept mensen in filmpjes op de socials op om te participeren in een leuke feestdagenactie van Albert Heijn. “Ken jij iemand die dit jaar een extra bijzondere kerst verdient? Misschien een vriend of collega die de afgelopen tijd altijd voor je klaarstond of een familielid dat een lastig jaar achter de rug heeft? Laat het mij dan weten.”

De presentatrice: “Ga naar ah.nl/kerstverrassing en wie weet ga ik diegene namens jou verrassen met een fantastisch kerstdiner, want iedereen verdient een bijzondere kerst.”

Shownieuws

De reportages die deze actie oplevert worden als items op de buis gebracht bij Shownieuws, de late-night-show van SBS 6. Zelf besteedde Shownieuws gisteren ook aandacht aan deze actie.

Er was gisteren nóg meer leuk nieuws voor Wendy van Dijk, want er is een tweede seizoen aangekondigd van Wie Van De Drie. Volgend jaar verschijnt ze wederom op de buis met deze hitshow.

Wat vindt u?

Alle polls

Vindt u ook dat Giel Beelen over het hoogtepunt van zijn roem heen is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen