Kijkcijfers: Wendy van Dijk het nieuwe weekendkanon van SBS 6

De kijkcijfers van zondag 15 november 2020 (SKO). Het is Wendy van Dijk gelukt om haar moeizame start bij SBS 6 volledig om te draaien. Ze is nu hét weekendkanon van de zender.

Wie van de Drie Beeld: William Rutten

SBS 6 had al de succesvolle weekendcombinatie van Linda de Mol met Ik Hou Van Holland en Miljoenenjacht, en die kan de zender nu afwisselen met de succesvolle weekendcombinatie van Wendy van Dijk. Zowel haar candidshow Wie Het Laatst Lacht op zaterdag als Wie van de Drie op zondag doen behoorlijk goede zaken.

Het lukte Wendy op zaterdag al om met Wie Het Laatst Lacht flink te groeien, namelijk van 690.000 kijkers (11 procent marktaandeel) naar 949.000 kijkers (15 procent). En ook het succes van de zondagshow Wie van de Drie duurt voort. Daar keken dit weekend ruim 1,2 miljoen mensen (19 procent) naar, ongeveer net zo veel als de afgelopen weken.

Wendy deed met deze score niet al te veel onder voor haar directe concurrenten Caroline Tensen op RTL 4 en Annechien Steenhuizen op NPO 1. Zij scoorden met Eén tegen 50 en Project Rembrandt respectievelijk 1,5 miljoen (22 procent) en 1,3 miljoen (20 procent) kijkers.

Lubach domineert half tien

Het halftienslot werd gedomineerd door Arjen Lubach, die met Zondag met Lubach wéér door de tweemiljoengrens heen brak: hij had er 2,047 (31 procent). De meest bekeken alternatieven waren Undercover in Nederland met 913.000 kijkers (16 procent) op SBS 6 en Vliegende Hollanders met 862.000 kijkers (17 procent) op NPO 1.

RTL 4 deed om half tien totaal niet mee: toen bleef de score van de zender steken op 438.000 kijkers (8 procent) voor de I Can See Your Voice-herhaling.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Ondersteboven van Afrika: 578.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Pacific Rum Uprising: 326.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 242.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Kiss the girls: 226.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Dierenkliniek Down Under: 212.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS: 139.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,9 miljoen), Nederland – Bosnië (2,8 miljoen), Half acht nieuws (884.000), vtwonen (781.000), Sinterklaasjournaal (695.000) en RTL Boulevard (695.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (889.000), Studio Voetbal (545.000) en Shownieuws (526.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 31 procent marktaandeel, SBS 6 pakte zilver met 14 procent en RTL 4 brons met 13 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.850.00001. NPO1 / 30.5%
02. Nederland – Bosnië (NPO1) 2.782.00002. SBS6 / 13.7%
03. Zondag met Lubach (NPO3) 2.047.00003. RTL4 / 12.7%
04. Autosport F1 GP Tur (Ziggo) 1.535.00004. NPO3 / 9.5%
05. Een tegen 50 (RTL4) 1.450.00005. NPO2 / 5.6%
06. Project Rembrandt (NPO1) 1.343.00006. Vero / 4.9%
07. Wie van de Drie (SBS6) 1.247.00007. RTL5 / 2.7%
08. Voetbal NL VB (NPO1) 1.090.00008. RTL7 / 2.6%
09. Voetbal NL NB (NPO1) 1.002.00009. RTL8 / 2.6%
10. Undercover in Nederland (SBS6) 889.00010. NET5 / 2.0%
11. Hart van Nederland (SBS6) 889.00011. BBC / .12%
12. Half acht nieuws (RTL4) 884.00012. Discov / 0.9%
13. Vliegende Hollanders (NPO1) 862.00013. Ziggo / 0.8%
14. Autosport F1 GP NB (Ziggo) 832.00014. RTLZ / 0.8%
15. Vtwonen (SBS6) 781.00015. Comedy / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep / 45,6%
02. RTL Nederland 21,9%
03. Talpa TV 21,1%

88 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Meubilair
november 17, 2020 07:57

Gekke vraag trouwens, maar zie ik het nou goed dat ‘Wie het laatst lacht’ gebruik maakt van het decor van Veronica Inside?

Gast
Mick
november 16, 2020 21:45

Merry Little Christmas is overgenomen door Robert ten Brink. Geen Martijn Krabbé dus.

Gast
Dartsfan
november 17, 2020 00:28
Antwoord op  Mick

Is overigens wegens het positief testen op Corona bij Martijn

Gast
Sinterklaas
november 16, 2020 19:19

Ik ga die Beau vanavond natuurlijk ook weer eens te grazen nemen.
Meer kijkers, meer kwaliteit.

Gast
ano@niem.nl
november 16, 2020 18:05

Wedden Dat?! is wel een grote studioshow voor nodig. Dus ik vermoed dat men even wacht tot dat echt weer kan.
Maar er zit veel aan te komen bij SBS.

Gast
Mick
november 16, 2020 21:42
Antwoord op  ano@niem.nl

Nu roep je wel heel vaak dat Wedden, dat..? terugkomt. Met wie? Jan/Rolf/Winston/Jeroen? Rolf zou de beste keuze zijn.

Gast
MC is Anti Sport
november 16, 2020 17:43

En weer geen woord door de stagiair van MC over de geweldige F1 race op ZiggoSport14/Select.
Meer dan 1,8 miljoen echte kijkers/liefhebbers smulden van de race vanaf 11.00 uur op de zondagmorgen.

Gast
Albert Verlinde
november 16, 2020 16:15

Ik ben benieuwd wat Doet ie ’t of doet ie ’t niet gaat en Wedden, dat..? gaan doen. Mts goed geproduceerd vast een miljoen.

Gast
Karin
november 16, 2020 16:13

Hart van Nederland (SBS6) 889.000
Half acht nieuws (RTL4) 884.000

Gast
D. Umbo
november 16, 2020 17:37
Antwoord op  Karin

Hoe dom ben je! RTL4 NIEUWS om 19.30 uur en SBS6 HART om 22.30 uur vergelijken met elkaar..

Gast
PietjePuk
november 16, 2020 16:12

We Want More, Wie van de Drie en Wie Het Laatst Lacht.., Wie Ben Ik. Wat heeft Wendy met ‘wie’?

Gast
J-tv
november 16, 2020 15:48

Wie Ben Ik? Keert ook terug bij RTL4:
https://endemolshine.nl/stagiaire-productie-wie-ben-ik/

Gast
Mick
november 16, 2020 21:43
Antwoord op  J-tv

Dat is niet eens weggeweest.

Gast
Mark
november 16, 2020 13:41

Arjan, enz.

SBS 6 vanavond boven 600.000 met Wordt U Al Geholpen? Geen First Dates meer op NPO 3 = half miljoen mogelijke zappers.

Gast
Arjan
november 16, 2020 14:09
Antwoord op  Mark

Mark,
Dat best lukken,
En 100 💯 jong om 20:30 ook 600.000 kijkers of meer.?

Gast
Mick
november 16, 2020 16:12
Antwoord op  Arjan

100 Jaar Jong is wel echt een mooi programma. Inspirerende oude optimistische mensjes.

Gast
DannyvanFok
november 16, 2020 13:35

lekker dier!

Gast
Cees
november 16, 2020 12:13

Best originele programma’s.

Gast
Huismaker
november 16, 2020 12:03

Wendy of is het toch Meiland ?

Gast
Feitje
november 16, 2020 12:59
Antwoord op  Huismaker

Kom je maar op 1 manier achter.. volgend seizoen 4 andere op de stoel zetten

Gast
Mark
november 16, 2020 13:42
Antwoord op  Huismaker

Ook Wendy, want op zaterdag zie je geen Meiland en toch 1 miljoen kijkers voor Wendy.

Gast
J-tv
november 16, 2020 11:24

Nieuwe programma Beau heet ‘Het Dorp’. Gaat over een volksbuurt in Amsterdam
Te zien op minuut 42:50 https://vimeo.com/478830587

Gast
Ron
november 16, 2020 10:59

Mooie serie, Vliegende Hollanders, alleen weer even wennen aan de nieuwe acteurs die er nu ingestapt zijn omdat ze een sprong in de tijd hebben gemaakt. Verder mooie productie.

Gast
Jo de Jong
november 16, 2020 10:57

De RTL trollen zijn weer terug in hun hok!

Wat een rust.

Gast
WEST*
november 16, 2020 11:29
Antwoord op  Jo de Jong

RTL fans zijn een soort Trump figuren, het is altijd moeilijk te verteren dat je verloren hebt
Misschien? . > als SBS blijft scoren< ,dat RTL een rechtszaak tegen SKO gaat aanspannen wegens fraude?
Want èèn ding is duidelijk… niemand bij RTL en ook de fans kunnen niet tegen hun verlies !

Gast
Henk K.
november 16, 2020 11:35
Antwoord op  Jo de Jong

Waarom? RTL heeft een prima avond gehad.

Gast
Feitje
november 16, 2020 13:12
Antwoord op  Jo de Jong

Sukkel de RTL trollen zijn aan het werk… De belastingtrekkende Talpa kijkers zit op deze site hun beklag te doen hoe kut het allemaal is. Ik ga even boterham eten en daarna weer aan het werk. Dan kan den haag je uitkering uitbetalen aan het eind van de maand.

Gast
nou ja
november 16, 2020 10:56

Kijkcijferkanon, schei eens uit, dit heeft niks met Wendy te maken maar alles met Meiland
(en in iets kleinere mate Britt en Ryanne)

Gast
Dennis
november 16, 2020 10:46

Wie van de drie scoort omdat die Meiland er in zit en aangezien drie kwart van het land zowat op de man geilt, scoort alles met deze persoon

Gast
Chiel
november 16, 2020 11:01
Antwoord op  Dennis

Dat taxatie programma met hem scoorde anders niet bijzonder hoog.

Gast
Mark
november 16, 2020 13:43
Antwoord op  Dennis

Schat ook de andere panelleden niet uit. Martien zit er als een soort van Albert Mol, maar Britt en Ryanne en Najib zijn ook grote trekpleisters.

Gast
Lubach verslaat versleten TV badmutsen
november 16, 2020 10:44

Dit had de kop moeten zijn

Gast
nou ja
november 16, 2020 10:18

Kop boven dit artikel had gewoon moeten zijn: Caroline verslaat Wendy.
Wat een Talpa propaganda bericht zeg, hoeveel zou dat schuiven?

Gast
hahaha
november 16, 2020 10:15

Wendy van Dijk het nieuwe weekendkanon van SBS 6

WAT EEN ONZIN, dat programma scoort niet door Wendy hoor!
Zet daar iemand anders neer en het scoort waarschijnlijk nog beter!

Gast
Pro Du Cent
november 17, 2020 11:38
Antwoord op  hahaha

Inderdaad, het programma scoort niet geweldig dankzij maar ondanks de presentatrice!

Gast
COkijkers
november 16, 2020 10:14

Wie van de Drie op zondag 1,2 miljoen is ook niet moeilijk als de andere zenders niet veel soeps uitzend.
Als op Zondag een kijkcijferknaller als de Voice of Masked Singer werd uitgezonden, zou Wie van de Drie het flink verliezen. Voor de rest stelt SBS ook niets voor, de rest van de week overheerst de NPO en RTL overduidelijk.

Gast
Max
november 16, 2020 10:44
Antwoord op  COkijkers

Onzin! Zowel NPO1 als RTL4 hebben een programma met een miljoenenpubliek tegenover Wie van de 3 staan. Programma scoort dus prima!

Gast
Kwaaie Pier
november 16, 2020 10:12

Wha Weekendkanon met 2 lullige spelletjes

Gast
Rick
november 16, 2020 10:05

Waarom kijken die reclame zenders alleen maar naar kijkcijfers inhoudelijk is niet belangrijk je hoort niet bij de slimste als je op de zender SBS afstand totaal geen inhoud alleen de personen tellen daar hoeveel stemmen leveren ze op stemmen die gewone simpele mensen voor het schotje zet belachelijk maken de trekker in fijte een alcoholist is !! En de presentatrice alleen maar bezig is met hoe kom ik in beeld .
Dit zegt overigens ook iets over het gemiddelde intellect van dit deel van kijkers ,jammer dat dit toch groot in omvang is.

Gast
Stoort
november 16, 2020 09:37

Het succes van wie van de drie heeft dus echt niets met Wendy te maken. De enige die inwisselbaar is in dat programma is wendy

Gast
Wordt snel verwijderd..
november 16, 2020 09:35

Gunoten van Oranje.
TLP wederom 3de…
Veronica andermaal beter!

Gast
Koekwaus
november 16, 2020 09:01

Vreselijk programma waarin alles zo snel mogelijk afgeragd dient te worden met zowel de kandidaten als door de vragenstellers. Het lijkt wel alsof ze allemaal op de speed zitten en ze zijn nog onverstaanbaar ook in hun geraaskal.
Had twee/drie kandidaten minder genomen en de de tijd genomen om een kandidaat beter te kunnen doorgronden plus dat de kandidaten ook rustig gaan zitten ipv zenuwachtig naast elkaar gaan staan.
Typisch Nederlands; alles zo goedkoop mogelijk en alles zo snel mogelijk willen afstrepen. En altijd dezelfde BN’rs. Zum kotzen!

Laatst bewerkt 18 dagen geleden door Koekwaus
Gast
Chiel
november 16, 2020 09:33
Antwoord op  Koekwaus

Voor de verandering is Wie van de 3 eens niet kapot gemonteerd. Minder kandidaten zou het echt langdradig en saai maken. Met goedkoop (is juist duurder) heeft het niks te maken.

Gast
Danny
november 16, 2020 09:43
Antwoord op  Koekwaus

Hey koekwaus,kijk eens in de spiegel.Zum Kotzen!!
Jij lijkt me leuke aardige gast die veel bijdraagt in deze wereld .lol

Gast
COkijkers
november 16, 2020 10:09
Antwoord op  Danny

Nee jij trekt volle zalen Talpa trol

Gast
Fatsoenlijke CDA-er
november 16, 2020 08:52

Zoals Wendy vroeger Chriet Titulaer had om de kijkcijfers omhoog te stuwen, heeft ze nu een valse nicht genaamd Martien Meiland als kijkcijferkanon.

Gast
Coca Cola
november 16, 2020 09:48
Antwoord op  Fatsoenlijke CDA-er

En op welk gebied is Martien vals? Kan je dat uitleggen, want ik heb hem nooit vals zien doen. Of maak jij gewoon graag domme opmerkingen?

Gast
Fatsoenlijke CDA-er
november 16, 2020 14:34
Antwoord op  Coca Cola

Ja het vals, is er ergens maar is vaak wel goed gecamoufleerd. Dus wat blijft is de vage vislucht van wat in die richting.

Gast
deug niet
november 16, 2020 08:52

bekijk het maar

Gast
factcheck
november 16, 2020 08:48

Omdat zinnige cijfers wel iets zeggen:

Kijkdichtheid % marktaandeel (18:00 – 24:00)
(2020 is gemiddelde t/m 15 november)

NPO
2013 35,1
2014 36,4
2015 34,1
2016 35,1
2017 34,9
2018 34,8
2019 37,2
2020 38,0

RTL
2013 29,4
2014 28,7
2015 29,0
2016 28,0
2017 26,7
2018 23,9
2019 25,1
2020 25,8

Talpa
2013 17,2
2014 16,9
2015 18,4
2016 18,5
2017 18,2
2018 18,1
2019 20,5
2020 19,8

Gast
Bente
november 16, 2020 08:52
Antwoord op  factcheck

Dit is precies waarom die vergelijkingen met 5 jaar geleden nergens op slaan. Ten opzichte van 5 jaar gelezen daalt RTL, terwijl ze al twee jaar aan het stijgen zijn.

Gast
Buurvrouw van Bente
november 16, 2020 08:57
Antwoord op  factcheck

Winst NPO
Winst Talpa
VERLIES RTL

Top NPO en Talpa!

Gast
Pippa
november 16, 2020 09:54
Antwoord op  Buurvrouw van Bente

Het is maar waar je mee vergelijkt. Ten opzichte van 2019 daalt Talpa en stijgen de NPO en RTL.

Gast
Jo de Jong
november 16, 2020 10:06
Antwoord op  Pippa

Het jaar is nog niet voorbij domkop!
Na het vaccin stort RTL volledig in!

Laatst bewerkt 18 dagen geleden door Jo de Jong
Gast
Pippa
november 16, 2020 10:16
Antwoord op  Jo de Jong

haha Na het vaccin…..
wie is er hier een domkop?

als er bijna 11/12e van het jaar om is, zal dan het gemiddelde veel veranderen denk je?

Gast
De buurman van Pippa
november 16, 2020 10:31
Antwoord op  Pippa

Ik weet beter en kijk niet achterom domkop!

2021!

Gast
Eva
november 16, 2020 08:37

Succes van wie van de drie heeft niets met Wendy te maken maar vooral met Martien en Britt. Was met een andere presentatrice net zo succesvol geweest

Gast
Kwaaie Pier
november 16, 2020 10:14
Antwoord op  Eva

Mee eens Maar ze mag van  Geiljaard de spelletjes presenteren

Gast
Halvering voor Tensen bijna in zicht
november 16, 2020 08:30

Een tegen 100 zakt steeds verder weg 

Meest bekeken aflevering 
2015 – 2.334.000 kijkers
2016 – 2.087.000 kijkers
2017 – 1.643.000 kijkers
2018 – 1.701.000 kijkers
2019 – 1.432.000 kijkers
2020 – ?

Gisteravond 1.450.000 kijkers.

Gast
Chiel
november 16, 2020 08:45

Lijkt me eerder een steiging in 2020 dan

Gast
Bente
november 16, 2020 08:49
Antwoord op  Chiel

Haha, inderdaad, gisteren zat ze al boven de hoogste score van 2019 (als dat allemaal klopt). Lekker onnozel.

Gast
Hondenmand
november 16, 2020 08:29

Ik bemoei me er gewoon niet mee, weet je.

Gast
Letters
november 16, 2020 08:28

Wij zeggen helemaal niks.
Geen enkele dag.
Lekker puh.

Gast
Cijfers
november 16, 2020 08:27

Wij zeggen alles. Iedere dag weer.
HET IS ZO!

Gast
Jo de Jong
november 16, 2020 08:26

10. Undercover in Nederland (SBS6) 889.000

Goed hoor en dat tegenover Lubach! Top.

Gast
Opbouwen & Afbouwen
november 16, 2020 08:25

Zondag 15 november 2015
09. Shownieuws (SBS6) 1.081.000

Zondag 15 november 2020
22. Shownieuws (SBS6) 526.000

Cijfers zeggen alles. Iedere dag weer. Iedere dag steeds meer.

Gast
Buurvrouw van Bente
november 16, 2020 08:35
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Mijn buurvrouw kan alleen maar leugens verspreiden!

Gast
Bente
november 16, 2020 08:51
Antwoord op  Buurvrouw van Bente

Ik zou niet graag in Scheveningen willen wonen!

Gast
Buurvrouw van Bente
november 16, 2020 08:51
Antwoord op  Bente

Ik ook niet en gebleekt blond is zo lelijk en goedkoop!

Laatst bewerkt 18 dagen geleden door Buurvrouw van Bente
Gast
Opbouwen & Afbouwen
november 16, 2020 08:23

Zondag 15 november 2015
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.332.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.636.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 1.275.000

Zondag 15 november 2020
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.850.000
11. Hart van Nederland (SBS6) 889.000
12. Half acht nieuws (RTL4) 884.000

Cijfers zeggen alles. Iedere dag weer. Iedere dag steeds meer.

Gast
Bente
november 16, 2020 08:26
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Hart van Nederland daalt behoorlijk, RTL Nieuws stond gisteren tegenover voetbal en kan daardoor niet goed vergeleken worden.

Gast
Buurvrouw van Bente
november 16, 2020 08:36
Antwoord op  Bente

Mijn buurvrouw kan niet tegen haar verlies!

Gast
Bente
november 16, 2020 08:50
Antwoord op  Buurvrouw van Bente

Ik zou niet graag in Scheveningen willen wonen!

Gast
Buurvrouw van Bente
november 16, 2020 08:52
Antwoord op  Bente

Ik ook niet en gebleekt blond is zo lelijk en goedkoop!

Laatst bewerkt 18 dagen geleden door Buurvrouw van Bente
Gast
Bente
november 16, 2020 08:19

RTL 4 heeft een mooi weekend achter de rug, alleen zondag 21:30 uur is nog een probleem.

The Masked Singer: 3.860.000
Oh Wat Een Jaar: 1.641.000
Geubels en de Hollanders: 1.015.000
Een Tegen 50: 1.450.000

Gast
“Daling oplage RTL gaat steeds sneller “
november 16, 2020 08:36
Antwoord op  Bente

Oude tijden komen niet meer terug

OWEJ – 31% minder kijkers t.o.v. 2017
ET50 – hard op weg naar halvering t.o.v. 2015

Gast
Opbouwen & Afbouwen
november 16, 2020 08:10

Zondag 15 november 2015 (Zondag 15 november 2020)

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

1. RTL Nederland 32,1% (21,9%)
2. Publieke Omroep 30,7% (45,6%)
3. SBS Groep 18,7% (21,1%)

Cijfers zeggen alles. Iedere dag weer. Iedere dag steeds meer.

Gast
Henri
november 16, 2020 08:18
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Alleen sukkels plaatsen elke dag niets zeggende cijfers

Gast
Bente
november 16, 2020 08:21
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

RTL stijgt weer wat, een tijdje geleden stond Talpa nog hoger op de zondagavond.

Gast
Albert Verhinderd
november 16, 2020 08:07

Dit land gaat naar de kloten.

Gast
Brammert
november 16, 2020 10:00
Antwoord op  Albert Verhinderd

Sterker nog, de wereld gaat naar de kloten.

Gast
Buurvrouw van Linda
november 16, 2020 08:05

Linda is trots op SBS6 successen.

Wat een topper is Wendy. Er komt nog veel meer aan! Ook van mijn buurvrouw Linda en andere toppers!

Gast
Mark2
november 16, 2020 08:01

Zo langzamerhand is sbs wat aan het groeien, leuk! Want hebben prima programma’s. De basis wordt een beetje gelegd nu.

Gast
Sport 7 kijker
november 16, 2020 08:22
Antwoord op  Mark2

Mag ook wel na 9 jaar

Gast
Chiel
november 16, 2020 08:41
Antwoord op  Mark2

Dat valt ook wel mee. Vooravond staat nog steeds niet, hvn en Show doen amper mee in een top25 lijst, en doordeweeks zal het gemiddeld prime time rond de 500.000 liggen.

Hopelijk komen ze eens met wat vernieuwende, iets dat er nog niet is, iets dat rtl/npo niet doet. Zo weinig onderscheidend is het allemaal.

Gast
Mopsie
november 16, 2020 07:59

Fijn voor Wendy, ze doe het ook leuk die programma’s.

Gast
Televisie
november 16, 2020 07:57

Ze doet allebei de programma’s hartstikke goed. Dit verdient ze ook na al de shit die ze regelmatig over zich heen krijgt! Gefeliciteerd met de mooie cijfers Wendy!

Gast
Bente
november 16, 2020 07:56

“SBS 6 had al de succesvolle weekendcombinatie van Linda de Mol met Ik Hou Van Holland en Miljoenenjacht”: Volgens mij was het succes van Ik Hou Van Holland wel een beetje voorbij. De cijfers van Wendy zijn prima nu.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen