3FM had protocol om Giel Beelen wakker te maken

Het verbaast Jan Westerhof, tussen 2007 en 2017 directeur van NPO Radio, niets dat Giel Beelen zich in een week tijd twee keer verslapen heeft en daardoor zijn radioshow miste. Dat vertelt hij dit weekend in het AD.

Giel Beelen Foto: Annemieke van der Togt, BNNVARA

Jan wijst erop dat er in Giels tijd bij NPO 3FM zelfs een heel protocol lag om ervoor te zorgen dat de radio-dj op tijd wakker zou worden. Waar zijn show destijds begon om 6.00 uur, begint zijn huidige Radio 2-show om 4.00 uur. Daarvoor moet hij al om 2.45 uur zijn bed uit.

Van dat verslapen keek Jan dus niet raar op. “Dat gebeurde in mijn tijd ook. Hele protocollen werden opgesteld om hem op tijd wakker te maken. Daar werd van alles voor bedacht.”

Het verslapen is echter niet Giels grootste probleem, denkt hij. “Het gebrek aan succes, dáár heeft hij last van. En je kan niet eeuwig rebels blijven, dat wordt ongeloofwaardig. Hij is al een tijd terug gaan zwabberen en sindsdien zoekende. Of hij zichzelf nog opnieuw kan uitvinden? Ik weet het serieus niet.”

Giel heeft de mensen die kritiek hadden op zijn verslaving ‘zure kutten‘ genoemd. Het lijkt er volgens Jan op dat de radiomakers iets te veel in zichzelf is gaan geloven.

Er moet weerstand zijn“, zegt de oud-radiobaas. “Maar hij laat zich niet meer zo makkelijk adviseren. Giel is heel erg in zichzelf gaan geloven.”

Het AD sprak ook met andere radiodeskundigen over de vermeende teloorgang van Giel Beelen. Het artikel ‘Het zou zomaar kunnen dat het Giel Beelen-tijdperk voorbij is’ kunt u hier lezen.

28 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Joop55
november 1, 2020 22:22

Een loser first class, potentie 0,0. Totaal Radio2 onwaardig.

Menig geen persoon die dit had geflikt in het normale bedrijfsleven was er de volgende uur erna met alle liefde op straat geschopt door zijn baas.

Gast
Realist
november 1, 2020 19:58

Een radioprogramma kun je toch ook gewoon overdag opnemen en ’s nachts als niemand luistert uitzenden. Doen ze bij de NPO evengoed wel eens stiekem. Heb weleens een hele uitzending een week later nog eens gehoord.

Gast
Ome Cor
november 1, 2020 18:53

Over enige tijd komt er een tijdslot rond 14u beschikbaar bij Radio Zwart, de radio tak van Omroep Zwart. Die lui beginnen wat later want hun luisteraars zijn het gewend om voor die tijd nog niet wakker, helder of clean te zijn.
Titel van het programma: GHB (Giel (helder) Beelen).

Gast
Pieter
november 1, 2020 17:40

Waarom moet die jongen nou zo onwijs vroeg beginnen, toch totale onzin want er luistert toch geen hond naar 3FM.

Gast
Gerard van den Ende
november 2, 2020 11:28
Antwoord op  Pieter

Sinds wanneer zit Giel op 3FM

Gast
Quasimodo
november 1, 2020 16:14

Zitten al die geweldige en superieure perfecte mensen nog steeds te janken over Giel?

Gast
Kleffo Jones
november 1, 2020 15:41

Flashbang of cobra 6 door de brievenbus schijnt ook te helpen om wakker te worden.

Gast
Vorkje Vorkje
november 1, 2020 15:38

Lewis Hamilton is een minderwaardig mens.

Gast
Sjaak echt
november 1, 2020 15:38

Waarom heeft Giel een lelijke bril?

Gast
Theo van Bocht
november 1, 2020 15:25

Speeltuin Giel blijft lekker spelen. Zolang het goed gaat, gaat het goed. Maar hij kan net zo goed een podcast gaan maken voor de enkeling die het leuk vind.

Gast
Israël
november 1, 2020 14:51

Uit bronnen weet ik dat Giel antisemitische complotten adoreert. Hij lijkt trouwens erg veel of die Marokkaan Ali B met zijn lange feministische haar.

Gast
Wendy's dealertje
november 1, 2020 14:51

Giel tijdperk is al jaren voorbij, alleen de zenderbazen hebben het nog niet door.

Gast
Israël
november 1, 2020 14:51

Uit bronnen weet ik Giel antisemitische complotten adoreert. Hij lijkt trouwens erg veel of die Marokkaan Ali B met zijn lange feministische haar.

Gast
Karin
november 1, 2020 14:47

Giels is echt zo een vies ranzig ventje die de hele tijd met zijn vingers in iemands reet zit de purren, gadverdamme wat is Giel een onappetijtelijk mens.

Gast
Onze Held Geert
november 1, 2020 14:27

Die Giel toch

Gast
Jop
november 1, 2020 14:22

Wanneer komt het artikel over Julian Andeweg?

Gast
🗣wordt snel verwijderd...
november 1, 2020 14:20

Giel is de beste!

Gast
Jan de 💩
november 1, 2020 14:18

Sinds wanneer is een nerd rebels ? Nerds zijn bij uitstek mensen die geen benul hebben van wat rebels is . Daarom heten ze nerds .

Gast
🗣wordt snel verwijderd...
november 1, 2020 14:09

Gelukkig maakt Jan Westerhof wél een uitgeslapen indruk ……….

Gast
Ben
november 1, 2020 14:06

Hoe “fout” dit zwaar overschatte engerdje is bleek wel bij “ik mis je”.
Eerst van zgn ontroering “huilen” en dan haar wegstemmen.
Een zeer fout ventje die op (zeer???) jonge meisjes valt.
Ventje deugd niet.

Gast
anoniem
november 1, 2020 14:03

Het verslapen van een dj is op meer beluisterde tijden kostbaarder voor een omroep, dan op de minder drukke uren? Dus lieten ze het gebeuren?

Gast
Arseen
november 1, 2020 13:53

Ik lees zojuist ( we hoorden het eerder, niet bevestigd) dat Vrouwtje Simons zich definitief kandidaat stelt voor de Tweede Kamer.
In Amsterdam stopt ze, haar toekomst ligt in Den Haag.
Dat gaan we niet serieus nemen toch??

Gast
anoniem
november 1, 2020 13:53

Het zou kunnen dat er behalve op zijn salaris ook bezuinigd is op de assistentie..

Gast
Zwarte Sylvana
november 1, 2020 13:51

Wit privlegere. Giel is een witte kloodzaak
Kan die Giel hij is een pot met stront niet worden doorgetrokken?
Zet een DJ van kleur op ze plek.
Kan die lekker belastingeuros doekoe harken.

Gast
anoniem
november 1, 2020 13:51

Verslaving?

Gast
Lies
november 1, 2020 13:44

Dat Giel nooit volwassen is geworden en zelf zijn wekker niet kan zetten is een reden. Maar ook is hij zwaar overschat, zelfs het beroep Radio DJ onwaardig en teveel in zichzelf gaan geloven door DWDD.

Gast
Chil Persoon
november 1, 2020 13:39

Dag Giel Beelen.

Volgend jaar mag je iedere dag uitslapen!

Gast
Jan de 💩
november 1, 2020 13:37

Oh , mn wc papier is op .

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen