‘NPO Radio 2-dj Stefan Stasse dronken op de radio’

NPO Radio 2-dj Stefan Stasse klonk maandagavond niet helemaal helder in zijn programma De Staat van Stasse. Hij werd er na drie kwartier zelfs mee geconfronteerd door een inbellende luisteraar. Dat was te horen op de radio. Stefan klonk in zijn maandaguitzending als een indrinkende Bonnie St. Claire en dat viel ook de luisteraars op. Eén van hen, Dave (mogelijk de bij NPO Radio beruchte Dave), belde op naar de studio. “Je kreeg net een heel vervelend telefoontje binnen.

Producer Tim Daemen daarop: “Ja, daarop kwamen klachten over dat jij wellicht alcohol tot je hebt genomen en aangeschoten zou zijn.”

Stefan: “Wie zei dat?

Tim: “Ja, een anonieme Dave.”

Stefan: “Wat heb je gezegd? Hoe lang drink ik al niet? Ik was sowieso al geen drinker.”

Tim: “Oh, dat heb ik allemaal niet gezegd.”

Stefan: “Als ik dronken overkom, dan is er iets anders aan de hand. Sowieso drink ik al heel lang niet.”

Tim: “Jij drinkt al heel lang niet?

Stefan: “Nee, dus als hij mij dronken hoort…

Tim: “Dan zal er misschien iets met de modulatie aan de hand zijn. Dat het van links naar rechts gek moduleert ofzo.”

Stefan: “Ja, het kan ook wel eens dat mensen iets anders horen dan wij met z’n allen horen. Misschien hoort Dave alles te hoog of te zwabberig.”

Tim: “Of dat je het via internet luistert en je een gek geluid hoort. Het kan allemaal, maar goed.

Stefan: “Of hij is zelf dronken.”

Tim: “Nee, dat was niet. Dat heb ik nog gevraagd.”

Foto: Linda Stulic

30 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Dirk
oktober 14, 2020 13:20

@joost: met U eens.
Radio 1 journaal is geen nieuws zender, maar muziekzender.
Zeker door die muziek hobbyist Jurgen van de Berg, die totaal voor het radio 1 journaal ongeschikt is.

Maar ja, ze laten hem gewoon zijn gang gaan en iemand corrigeert die meneer.

Gast
joost
oktober 14, 2020 11:24

Ik vind die Stasse juist hardstikke leuk op radio 2.

In ieder geval vele malen beter dan die Jurgen v.d. Berg op radio 1, die het radio journaal presenteert. Wat een verschrikkelijke waardeloze nieuws presentator is dat.
Als ik ‘s-morgens naar het radio journaal van hem hoor in de auto naar mijn werk, zit daar nou niet iemand die met plezier het journaal presenteert en zeker geen interesse heeft in actueel nieuws. Ik wil nieuws horen en geen matige muziek.
Jurgen van den Berg is een plaatjesdraaier en vindt zich een geweldige muziek kenner. v.d. Berg is er verantwoordelijk voor dat Radio 1 geen nieuwszender meer is maar een muziekzender.
Hoofdzakelijk uit de jaren 80 en altijd veel te veel muziek op deze “nieuwszender”.
Daar zou eens aandacht aan moeten worden besteed.

Gast
Jaap Stam
oktober 14, 2020 10:19

Ha, Stasse, onvergetelijk als voice-over van Toen was geluk heel gewoon….
Favoriete Eurovisiesongfestivallied: Een beetje van Rudi Carrell, dat zegt genoeg.

Gast
Wonny Kitteman
oktober 14, 2020 00:29

Ik ben ook een zuipschuit, ik laat het lekker vloeien over m’n dikke opspuitlippen😀

Gast
Flits Bom
oktober 14, 2020 00:25

De man is gewapend met en zakflacon.

Gast
Miriam
oktober 13, 2020 22:13

Dave zal wel zo stoont als een garnaal geweest zijn.

Gast
Hitler was een topper
oktober 13, 2020 18:36

@Dave hater
Kneus, OPROTTEN!

Gast
Dave hater
oktober 13, 2020 18:35

Dave………………,enorme LUL

Gast
Jan de 💩
oktober 13, 2020 16:57

Ik zag hem even op de webcam gisteravond en vond inderdaad dat ie er wat vreemd uitzag .

Gast
Fox Mulder
oktober 13, 2020 16:57

Was z’n vrouw d’r niet bij?

Gast
J.P.
oktober 13, 2020 16:40

Van die Stasse is toch al jaren bekend dat ie aan de dope is.

Gast
shrink
oktober 13, 2020 16:13

Wat Stasse zegt, doet er niet toe als hij inderdaad alcoholist is. Die liegen namelijk altijd over hun drankzucht. Als hij niet meer drinkt, kan hij natuurlijk wel gelijk hebben.

Gast
Luister
oktober 13, 2020 15:57

@M. Erica had wat gedronken maar was niet “straalbezopen”. Het is beter dat je niet zo overdrijft.

Gast
RuudieHemaPuudie
oktober 13, 2020 15:40

Ik ben ook nog nóóit dronken geweest….. op de radio.

Gast
Paul
oktober 13, 2020 15:13

.
Janet
@JanetHaasjes
Niveau 1:
@NPORadio2
Wat heeft die Stasse gedronken?
9:40 p.m. · 27 dec. 2018 vanuit Barneveld,

Gast
Leo van der Goot
oktober 13, 2020 14:35

Haha, die Stasse wordt door MC DJ genoemd.

Echte DJ’s zijn of waren: Lex Harding, Ferry Maat, Erik de Zwart, Wessel van Diepen, Joost den Draaier of bv. Jeroen Nieuwenhuize.

Stasse kan niet tippen aan dit illustere rijtje kanjers.
Hij een gewone radio programmamaker bij een dito zendrr

Gast
Paul
oktober 13, 2020 14:14

Stasse zegt dat hij ‘al heel lang niet drinkt ‘. Deze twitteraar meldt het volgende, ein 2018:

JWTraas
@JWTraas
Niveau 1:
Stefan Stasse, sowieso een held van beroep, leest even in 2,5u de volledige #Top2000 voor met licht dubbele tong bij nummer 1382, aangeschoten bij 784 en gewoon dronken naarmate de top 100 nadert.

Gast
Paul
oktober 13, 2020 14:06

Heb de uitzending beluisterd. Stasse had een tong. En ook veel versprekingen. Waarschijnlijk toch drank.

Gast
man pan
oktober 13, 2020 14:01

Jezus Christus, weer 2 minuten van mijn leven weg voor non-news. Dank je MC, hoe jullie van een scheet nog een artikel weet te maken.

Gast
Huismaker
oktober 13, 2020 13:47

@M.
Die vvd-ers zijn allen van-de-wereld-af:

-Terpstra = straalbezopen op de radio
-Wiebes = WNL-zondag: “Als bedrijven en zzp-ers nu afailliet gaan, is het hun eigen schuld. Moeten ze maar geen ondernemers worden
-Gekkie Ankie Knol (minister) = op feestje Grapperhaus was zij de trouwambtenaar. Ook zij had een boete moeten betalen
-Rutte = De eerste genderneutrale policitus
-Huffnagel = Nationale relnicht

Gast
Piet Sama
oktober 13, 2020 13:34

Was vast een alcoholist!

Gast
S. Peurneus
oktober 13, 2020 13:19

Sinds Tim een grote rol heeft gekregen afgehaakt bij dit programma.
Draait nu teveel om Tim en Stefan ipv de luisteraars en Stefan

Gast
Paul
oktober 13, 2020 13:13

Lachen. Ik heb het programma net beluisterd. Het gebeurt in het eerste uur. Onzekere tong bij Stasse, en ook behoorlijk wat versprekingen. Verder is raar dat die Dave zijn naam heeft genoemd, maar een anoniempje wordt genoemd.

Gast
Albert Verhinderd
oktober 13, 2020 13:07

Dus dit bericht gaat over iets wat misschien wel maar hoogst waarschijnlijk niet is gebeurd. Zeg maar Story/Weekend/Party-journalistiek. MC misschien gelieerd aan Telegaaf Groep?

Gast
S. Thonissen
oktober 13, 2020 13:04

Zoek een baan, lul.

Gast
Davie St. Klier
oktober 13, 2020 13:02

Stefan Stasse klonk maandagavond niet helemaal helder in zijn programma De Staat van Stasse, althans dat vond ene Dave.

Stefan verkeerde in kennelijke staat van broadcasting en Dave zat kennelijk net te gorgelen.

Gast
Xavier
oktober 13, 2020 12:57

De logische verklaring is dat ze de microfoons met pure alcohol ontsmetten.

Gast
Bonnie st clair
oktober 13, 2020 12:53

Ik ben nooit dronken geweest hik

Gast
Ome Cor
oktober 13, 2020 12:51

Voortaan een alcoholtestje voor begin van de uitzending dan maar?

Gast
M.
oktober 13, 2020 12:51

Erica Terpstra was jaren geleden ook straalbezopen te horen op radio 538, Dat was best vervelend, maar het overkomt onze allemaal weleens.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen