John de Mol ergert zich aan te lang gelul op Radio 538

John de Mol ergert zich er soms erg aan als de dj’s van zijn Talpa Radio-zenders te lang doorlullen. Hij heeft dan de neiging om direct in te grijpen. Dat heeft hij gezegd in de jubileumspecial van De Coen & Sander Show. John is een echte radiofanaat. “Ik vind radio eigenlijk veel leuker dan televisie. Ik heb de piratentijd meegemaakt in de tachtiger jaren met Radio Noordzee, Radio Veronica en die boten die op zee lagen. Radio is en blijft gewoon het allerleukste medium“, aldus de mediatycoon.

Radio 538-ster Coen Swijnenberg: “Als je nu luistert ben je dan echt zakenman of toch wel liefhebber?

John: “Nou, het wisselt. Als ik dingen hoor die me storen, dan ben ik de zakenman, en als ik dingen hoor waarvan ik denk: jeetje, wat loopt het lekker, dan ben ik de liefhebber.”

Coen: “Ik wil even echt weten, want je luistert ook wel naar De Coen & Sander Show. Dan zit je in de auto en dan hoor je wat. Waar stoor je je nou echt aan?

John: “Het is smaak, hè? Over smaak valt te twisten, maar waar minder over te twisten valt is de lengte die er op de radio besteed wordt aan bepaalde gasten of onderwerpen. Op een gegeven ogenblik heb ik weleens een moment dat ik na drie of vier minuten denk: jongens, nu weer een plaatje?

Coen: “Bij drie of vier minuten zitten wij er net lekker in eigenlijk, ha ha.”

Overstap

Coen: “Ik wil nog één ding weten. Wij hebben inderdaad vijf jaar geleden de overstap naar 538 gemaakt. Wij hebben daarin ook wel contact met elkaar gehad, maar hoe gaat dan zoiets? Ben jij dan dat je zegt: ‘Het zou wel leuk zijn als die Coen en Sander bij 538 een programma komen maken?’ Of is dat iemand bij 538 geweest? Hoe gaat zoiets?

John: “Oei, dat is inmiddels weer zes jaar geleden. Ik kende jullie natuurlijk al wel, ik heb bij 3 zelfs wel eens bij jullie in de uitzending gezeten. Ik heb radiozenders, dus dan zou het stom zijn als je de goede jongens van de concurrentie niet zou kennen.”

Uit welke hoek het begon, weet ik niet, maar op een gegeven moment werd duidelijk dat er een gesprek met jullie aan zat te komen. Dat heb ik allemaal gevolgd en nadat ik van de schrik bekomen was van jullie eisenpakket, heb ik uiteindelijk toch maar besloten: doe het dan maar.

Volgens ingewijden als Wilfred Genee en Johan Derksen heerst er bij Talpa een angst- en censuurcultuur. Met name de extreme bemoeizucht van John de Mol zou daarin een grote rol spelen.

Foto: RTL

42 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
anoniem
oktober 18, 2020 19:40

Goede radio vermaakt me inderdaad meer dan tv..

Gast
Jannes van Loon
oktober 18, 2020 08:58

John heeft wel een punt was vroeger de muziek belangrijk nu het geklets toen Evers de show deed was leuk met die typetjes Jensen met de terreur telefoon leuk nu ook in de middag geklets bij Genee vorige week om hoe laat ze gingen poepen interessant.

Gast
Tonny p
oktober 18, 2020 03:01

Als ik John was verkocht ik heel het bedrijf en ging lekker genieten van m’n geld..

Gast
Harry.s tuincentrum
oktober 18, 2020 00:19

Daarom luister ik naar sky

Gast
GrijzePilion
oktober 18, 2020 00:09

John de Mol, de grootste topcrimineel van dit universum. Gooi die vent de gevangenis in en snel!

Gast
Jacoba
oktober 17, 2020 21:07

Jezus mensen, radio, onder welke steen liggen deze figuren?

Gast
west de 107 e
oktober 17, 2020 19:41

JA OPA WEST IS AL ACHETACHETIG RIJD NOG ROND ZONDER BRIL DOET NOG HET ZWAANTJE AAN DE REKSTOL VOETBALT NOG BIJ DE SENIOREN VAN DWS
EN GEEFT IEDERE MORGEN ZIJN BUURVROUW EEN LEKKERE BEURT

Gast
west de 107 e
oktober 17, 2020 19:38

ja het oude veronica terug dat ik dat nog mag meemaken
7.00 9.00 EDDY BECKER MET DE WEKKER
9,00-10.00 MUZIEK TERWIJL U WERKT
10.00-11.00 123456789 TINEKE KOFFIETIJD
11.00-12.00 STAN HAAG STAN HAAG VANDAAG
12.00 14.00 WIL WIL WEL
14.00 16.00 LEX HARDING
16.00 18.00 ROB OUT
18.00 19.30 JUKEBOX
19.30-21.00- PING DIT IS HET PROGRAMMA VAN LEX HARDING
21.00 23.00 KLAAS VAAK
23.00 24.00 CANDELIGHT – JAN VAN VEEN

EN ZATERDAG MIDDAG DE ZATERDAG MIDDAG GEBEURTENIS MET J .M. H. W.

Gast
Feitje
oktober 17, 2020 19:19

De nederlander ergert zich aan de bagger op tv.

Gast
Marry Hens
oktober 17, 2020 19:08

Kan me voorstellen dat meneer de Mol dat oeverloze lachzakken-gebral zat is. Muziek inspireert en maakt vrolijk. Dat moet de boventoon voeren.

Gast
Rob Bakker
oktober 17, 2020 17:56

Eens met John!

Gast
ton
oktober 17, 2020 17:49

Kom met het oude veronica terug.
Dat was pas muziek en geen gelul.

Gast
Coby Potappel-Stroop
oktober 17, 2020 17:26

Wat zijn de molletjes toch professioneel bezig.

Dat kan je niet zeggen van de RTL directeurtjes die gokken met andermans geld.

Gast
Mark
oktober 17, 2020 16:16

Ome John heeft een hekel aan gelúl maar gelooft vervolgens wél in een programma als Dit Vindt NL (vorige topic)?! Elke nitwit had op de klompen aan kunnen voelen dat Dit Vindt NL een flop zou worden à la 6 Inside.

Gast
oja
oktober 17, 2020 15:52

Als John aanschuift bij tv of radio is er pleuris ergens in Talpa pand uitgebroken. En dat is zo. Verkoop radio? Verkoop tv tak? De monnink eruit? Otto? Er gaat flink gesnoied worden voor eind 2020.

Gast
Jan Schaefer
oktober 17, 2020 15:46

In gelul kun je niet wonen!

Gast
Evo
oktober 17, 2020 15:17

Ik erg me wel aan meer dingen op radio 538

Gast
Curryworst
oktober 17, 2020 15:02

Mijn worst dat is het mooiste wat er is, kijk daar erger ik mijn nooit aan. Lekker voor M.

Gast
M
oktober 17, 2020 14:41

Ik erger me dood aan rechtse mensen, zo als azijnzeiker.

Gast
Linda de Mol
oktober 17, 2020 14:29

Ik erger me aan de lul van mijn broer.

Gast
Radio626hier
oktober 17, 2020 13:23

Nou terrecht ook dat John de mol zich ergert aan lang gelul op de zender ik heb ook zender radio 626 en ik lul ook niet te lang die cash boys begrijpen totaal niet hoe je radio moet maken ze zijn allemaal zo vreselijk politiek correct en vreselijk saai om naar te luisteren op een paar na en daardoor gaat de radio naar de palestijnen

Gast
Frank
oktober 17, 2020 13:16

Je ziet Coen en Sander zitten er voor zichzelf. De uitspraak na 3 a 4 minuten zijn we pas op dreef geeft dat aan.
Als het te lang duurt dan switch ik lekker, al dat geleuter op die zenders.

In de ochtend op iedere zender dezelfde citaten uit dezelfde kranten.

Gast
Joost2
oktober 17, 2020 13:06

Wie regelt het even dat Radio 1 weer een echte nieuwszender wordt ?

Gast
Garry glamour
oktober 17, 2020 13:03

Ik luister het liefst naar Srai , geen schijtlollige dj’s of meer reclame dan muziek .
John wist waar ie aan begon toen ie 538 kocht , dus niet zeiken.
Mocht John gaan saneren , begin dan met al die Bnners die in elk programma terugkomen , en gooi Erland , directeurtje en de familie Römer eruit . Deze lui kosten bakken met geld en leveren geen cent op .

Gast
colette
oktober 17, 2020 13:00

Ik erger me dood aan J de Mol

Gast
WEST*
oktober 17, 2020 12:49

Wie luistert tegenwoordig nog radio?

Gast
Alex
oktober 17, 2020 12:30

Veronica is niks. Misschien in de jaren tachtig waren ze goed.
Nu is Veronica niks een naam die alleen bekend staat in Nederland.
Veronica tv en radio kunnen ze beter stoppen.
2 keer staan ze in de top 25 kijkcijfer en dat ook met ongeveer 500.000 kijkers.
En Talpa betaald tonnen aan de jongens. Als ik John was had ik toen gezegd stop dan maar als jullie willen. Koste hem geen tonnen . Radio Veronica ook luisterd geen kip. Marktaandeel en luister cijfer heel laag. Net als Net 5 staat bijna nooit in de top 25 kijkcijfers.
Ik zou stoppen met deze zenders.

Gast
Dirk
oktober 17, 2020 12:16

@joost 11.32

Helemaal met je eens joost.
Radio 1 journaal is meer een muziekzender dan een nieuwszender en daardoor mis je vaak het essentiële nieuws.
Ik heb het eens bijgehouden, in de vroege ochtend: in een half uur: 15 minuten nieuws en vijftien (!!) minuten plaatjes draaien.
Die v.d. Berg is inderdaad totaal ongeschikt.
Maar ja, onze mening als luisteraar telt toch niet bij die arrogante NPO.

Gast
Sjoerd
oktober 17, 2020 12:06

Dat hebben veel werknemers van Talpa nou ook. Ergernis aan lang lullende fopmanagers

Gast
anoniem
oktober 17, 2020 11:56

john gooi ze alle maal uit

die wiite ratten

neem een paar gekleurde

frissse en fruitige

mannen met een flinke pik

wat de meeste gekleurde mannen al hebben

dan zul je zien

dat deze witte ratten

die onbeschoft zijn

maar vooral ondankbaar

zoals angela de jong

ik ben in het bedrijfsleven

en ik zie

hoe dom deze oude lullen zijn

gooi ze er uit

je hebt ze groot gemaakt

en nu proberen ze je te killen….

deze tijd

geen genade met ze.

Gast
janus
oktober 17, 2020 11:53

moet je vooral coen en sander zoveel betalen…….

Gast
Kuis
oktober 17, 2020 11:50

John kan een ouderwetse baas zijn. Als John dat nodig vind.
Jonge mensen zijn daar bang voor omdat ze dat niet goed begrijpen.
Oudere mensen zijn daar bang voor omdat ze dat wel goed begrijpen.

Gast
west de 107 e
oktober 17, 2020 11:39

Hef een zender op John en haal RADIO NOORZEE NATIONAAL terug was een leuke zender, er zijn al genoeg popzenders in Nederland ik heb nog oude proogramma`s
en die draai ik nog wel eens en dat is gewoon genieten , en het hele Nederlandse artiesten bestand kwam aan bod . en zo hoort het ook !

Gast
Ruud
oktober 17, 2020 11:36

@Joost
Talpa met pyramidestructuur, waar niets zonder De Mol kan worden besloten.
En alles draait op een drol uit.
Over ‘teveel ego’ gesproken…….

Gast
joost
oktober 17, 2020 11:32

de Mol heeft gelijk te veel ego’s op 538 met vaak nog “drol” muziek ook.

Dat zelfde geldt trouwens voor Radio NPO 1 met die adspirant journaal presentator en mislukte discjockey Jurgen van den Berg.
Deze man heeft geen verstand van nieuws, voelt niet aan de je ’s morgens liever over het wereld nieuws geïnformeerd wil worden, dan met zijn gedateerde muziekjes niet interessante gewauwel erover.
NPO kan deze man niet vervangen worden door iemand die echt het nieuws kan presenteren?
Radio 1 is een nieuwszender, nu is het voor 50% een muziekzender en daar hebben we er al genoeg van. 538 b.v.

Gast
Liever Kips in mijn bips, dan gewone leverworst
oktober 17, 2020 11:26

Onze radiokenner en radiofreak John de Mol weet toch wel dat Radio Veronica vanaf de boot en Radio Noordzee in de jaren 60 waren en niet de jaren 80.

Gast
Frans
oktober 17, 2020 11:25

Daarom ben ik gestopt met 538.

Gast
Sjaak Trekhaak
oktober 17, 2020 11:25

@sport7kijken: Helemaal gelijk heb je!

Gast
Sport 7 kijker
oktober 17, 2020 11:18

Talpa is bijna Noord Koreaans met John Mol-Un als grote leider.

Gast
Radio is zo 2002
oktober 17, 2020 11:08

Vergane glorie.

Gast
anonymous
oktober 17, 2020 11:06

Ik ook, daarom luister ik niet

Gast
John de Flapdrol
oktober 17, 2020 11:03

Daar issie weer!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen