Natacha Harlequin: ‘John de Mol geloofde er echt in’

Natacha Harlequin kan het van de buis halen van haar programmaatje Dit Vindt Nederland nog steeds niet relativeren. Een week geleden nam ze al behoorlijk theatraal afscheid van de vooravondshow van SBS 6 en gisteren in De Vooravond deed ze opnieuw alsof zich een regelrechte televisieramp had voltrokken. In werkelijkheid ging haar kijkcijferflop zes weken lang mee: anderhalve maand lang keek er werkelijk geen hond naar het meningenprogramma van de van VI bekende advocate.

Natacha heeft het er nog steeds moeilijk mee. “Ik kijk met heel veel liefde terug op kéihard, kéihard werken. Niet alleen voor mij, maar het is natuurlijk een fantastische redactie die al maandenlang bezig was. Eindredacteuren, hoofdredacteuren, de Talpa-heren met daarboven John.”

Ze wijst op Talpa-magnaat John de Mol. “Vooral John was heel gepassioneerd over dit format. Met hem ik ook. Het is niet gelukt, ik kan niet anders zeggen. Natuurlijk baal ik daarvan.”

Is ze het eens met de beslissing om Dit Vindt Nederland van de buis te halen? “Natuurlijk niet. Voor mij is het altijd zo: de gesprekken die ik onder vier ogen voer, blijven ook onder vier ogen. Ik heb met de personen die daarover gingen gesproken en dat waren heel goede gesprekken. Om heel specifiek te zijn: ik heb er met John zelf over gesproken en het was een heel goed gesprek.”

Inmiddels voelt Natacha zich ‘heel dankbaar’. “Heel dankbaar. En dat vinden mensen misschien heel gek om te horen, maar jij zei net: ‘Niet iedereen heeft gelijke kansen.’ Je hebt soms ook een bepaalde mate van geluk nodig en iemand nodig die je iets gunt. Dat is hier gebeurd: John heeft mij iets gegund, Talpa heeft mij iets gegund, SBS 6 heeft mij iets gegund.

Foto: NPO

46 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Tonny p
oktober 18, 2020 15:52

Robb…het spreekwoord luidt..schoenmaker houdt je bij je leest….geen schoonmaker hahahaha

Gast
Jan
oktober 18, 2020 15:06

loopt

Gast
Jan
oktober 18, 2020 15:06

Harlequin kan dan wel advocaat wezen, maar ze is uiterst naief blijkbaar. John de Mol totaal gaan geloven dat dit een succes kan worden, en de signalen dat het verkeerd loop gewoon niet willen zien. En nu nog niet. Tunnelvisie blijkbaar, en dan druk ik het nog eufemistisch uit. Ze is enorm dom blijkbaar.

Gast
😷Paulus
oktober 18, 2020 10:49

😷Zij kan er niks aan doen. Als een bedachte formule niet aanslaat door welk reden dan ook, logisch toch dat ze ermee kappen. Ik zie het als een try-out. Het is een doorgaande proces in tv land. Niks mis mee. What’s next 🤗

Gast
Frühspritzer
oktober 18, 2020 01:43

De Mol is rijk genoeg om iedereen die kritiek heeft op één van zijn programma’s een contract aan te bieden. Die roddelnichten in Shownieuws, Harlequin bij Voetbal Inside, etc. Allemaal monddood gemaakt en uiteindelijk krijgt Natacha na 6 weken een schop onder haar hol. Maar John de Mol geloofde er echt in. Dat wel natuurlijk.

Gast
Miss Lukt
oktober 17, 2020 23:52

Dat dit programma niet is gelukt heeft vele oorzaken waarbij de host het grootste probleem is. Deze vrouw is bekend geworden door VI maar dat was voor velen ook het moment om een spontane allergie op te bouwen voor haar.. Talpa heeft gewoon geen goeie antenne voor wat er leeft bij de kijker..

Gast
Wendy's dealertje
oktober 17, 2020 23:51

Zou d’r doen

Gast
COkijker
oktober 17, 2020 20:46

John de Mol geloof in sprookjes

Gast
Jan x
oktober 17, 2020 17:33

Jrpe

Gast
Mark
oktober 17, 2020 16:17

Elke nitwit had op de klompen aan kunnen voelen dat Dit Vindt NL een flop zou worden à la 6 Inside.

Gast
liz
oktober 17, 2020 15:53

Jemig blijf niet zo hangen in je aftocht zeg. Even wat realistischer worden hoor. Is dit niet een zoveelste bewijs van veel te veel in je eigen bubble leven en de werkelijke wereld helemaal niet meer zien, mevr. Harlequin !
Ga gewoon weer als advocaat werken en de groeten verder.

Gast
oja
oktober 17, 2020 15:50

John vond het wat omdat ie al 2 jaart dit idee in zn hoofd had en per se wilde maken. Toen kwam mevoruw Harlequin langs, een nitwit in tv land, die alles geloofd en nog de magie voelt alsof ze door wie dan ook gezonden is. Not. Over en uit. En mogelijk en hopelijk was het dat ook. Ze was tv onwaardig, zou geen normale screentest doorkomen. En is puur gekozen omdat ze bij VI zat. Want wat doet een advocaat bij een tv programma? Als expert, maar niet als host. Feit en fictie scheiden, lastig voor d’r. En nu flink balen.

Gast
Jan Lol
oktober 17, 2020 15:08

Harlekijn? is het een kinder programma?

Gast
Jaap Aap
oktober 17, 2020 14:55

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Loser die je bent. Als wat zou ze nou slechter zijn, als advocate of presentatrice 😂😂

Gast
Boosterrolla
oktober 17, 2020 13:57

Als een format niet werkt dan werkt het niet.
Dan is er niks van gunnen aan maar een uitprobeersel.
John de Mol heeft het slim gespeeld, tegenover het succesvolle VI heeft hij haar in een rustige periode dit laten doen. Kan ze achteraf niet jammeren geen kans gekregen te hebben. En zo te zien trapt ze er nog in ook.

Alleen doet ze alsof ze als gevierde talkshow host na succesvolle jaren afscheid neemt.
Ik denk dat het merendeel van de Nederlanders het helemaal niet gezien heeft of toen ze het opmerkten dat het er was het al weer van de buis gehaald werd.

Hiermee zet je jezelf toch een beetje voor schut.
Tenslotte is ze geen Oprah Winfrey.

Gast
Dit is toch niks
oktober 17, 2020 13:52

Nu hebben Catherine en John tijd om De 5 Uur Show aan te passen. Meer gezelligheid en amusement graag.

Gast
Bart
oktober 17, 2020 13:15

Het programma had best kunnen werken. Een half uur en na een gewoon nieuws programma en Hart van Nederland er voor. Presentatoren Merel Westrik en bijvoorbeeld Hidde van Warmerdam.

Gast
Insider Tv
oktober 17, 2020 13:06

Natacha Harlequin is alles wat er mis is met de antiracismebeweging in NL. Zij (en Akwasi, Sylvana Simons, etc) zitten er alleen maar voor zichzelf. Als deze “topadvocaat” echt zo begaan was met het lot van zwarte presentatoren had ze zich daar wel hard voor gemaakt. Ipv zelf sneaky jezelf naar voren praten, jammerlijk falen, en nu als resultaat dat zelfs John de Mol en Talpa wel tien keer nadelen voor ze zo’n racismedrammer een kans geven (uit medelijden en opportunisme! Niks gunnen)

Gast
colette
oktober 17, 2020 13:01

Je bent geen beste advocaat als je zo een flut programma presenteert

Gast
Oudemanvan74weethetbeter
oktober 17, 2020 12:32

kéihard, kéihard werken…?
En dat resulteerde in jouw programma Dit Vindt Nederland…?
Het mislukken van het programma ligt echt bij jou meisje…

Gast
Kuis
oktober 17, 2020 11:56

Dat format werkt niet eens met een presentator zoals Jeroen Pauw, Paul de Leeuw of een Matthijs van Nieuwkerk…

Het waren oninteressante meningen in een tijd waarin meningen al in overvloed zijn.

Het enige wat het nog wat had kunnen ophalen was “humor” geweest… maar daar was het het format niet naar.

Gast
Kortom treurnis
oktober 17, 2020 11:51

De mening van irritante BNers hebben het programma de das om gedaan.
Zo simpel is het. Als je de mening vraagt van iemand, vraag het dan aan iemand met verstand van zaken, een deskundige.

Gast
Jan x
oktober 17, 2020 11:27

John de mol wist wel dat het niets werd .
Maar nu kun je niet zeggen dat je geen kans hebt gehad, anders had je staan bleren van we krijgen ook nooit een kans.
Nederland is het zat dat gebleer van jullie,van we worden gediscrimineerd.
Nu het programma het was Bagger en allemaal gelul kun je aan de kijk cijfers zien.

Gast
Kinterslaas
oktober 17, 2020 11:16

Zin in pepernoten !!
Lekker, lekker, lekker !!!

Gast
Ronald
oktober 17, 2020 11:06

Gegund? Ze heeft John gewoon een schuldgevoel aangepraat. Want haar zoontje gaat elke dag huilend naar bed (ofzo) omdat er niet genoeg zwarte presentatrices zijn en laat zij nou net beschikbaar zijn… zo doorzichtig. Gelukkig is Talpa snel wakker geworden over de ‘intenties’ van mevrouw de ‘advocaat’. Nu de NPO nog…

Gast
Anne
oktober 17, 2020 11:02

Slechte keus van De Vooravond/NPO ook om haar gewoon weer uit te nodigen aan tafel. Als advocaat nog wel. Terwijl ze dat duidelijk niet meer is. Ze is iemand die een BN’er en presentatrice wil worden en daarvoor haar kleur en slachtofferschap misbruikt. Hup, uit die rolodex met deze vrouw! Genoeg mondige advocaten die wél hun vak verstaan en het niet om aandacht te doen is.

Gast
Duco van Deugen
oktober 17, 2020 11:02

Ze maakte een bepaalde indruk tijdens de racisme-uitzending van VI. Dan kom je al snel in aanmerking voor een eigen programma. Bovendien ook nog vrouw en ook nog een kleurtje. Geschiktheid voor het vak komt tegenwoordig kennelijk niet meer op de eerste plaats.

Gast
Nelly Veenendaal
oktober 17, 2020 10:58

Coby Potappel-Stroop
za 17 okt 2020 om 10:28

Gejatte formats bij rtl? Wat denk je van Lingo, Man bijt hond, Vijf uur show, Frank Visser, Miljoenenjacht, VI, Dance dance dance, Ik hou van holland, Wie van de drie, enzovoort, enzovoort?

Gast
Peter
oktober 17, 2020 10:54

Volgens mij heeft deze mevrouw het een beetje te hoog in de bol. John dit en John dat….ze praat alsof ze een tv ster is ter grote van destijds Mies Bouwman en nu Linda. Mensenkinderen, die vrouw is totaal ongeschikt om een programma te presenteren. Ze kijkt je aan en als je een verkeerd antwoord geeft, wordt je met haar uitstraling bijna vermoord.
Ik wordt gewoon bang van deze vrouw. Snel terug naar de rechtbank dame en nooit meer op tv. Doei.

Gast
A.M.
oktober 17, 2020 10:53

Misschien is mevrouw een beetje te bijdehand voor het “SBS volk”.

Gast
Geox
oktober 17, 2020 10:45

Als een vriendelijke, onpartijdige mevrouw presentator was geweest had het best een goed programma kunnen zijn.

Niet zo’n bevooroordeelde bitch die kijkt alsof ze je gaat opvreten als je een verkeerde mening hebt.

Het programma is om zeep geholpen omdat John een verkeerde presentator koos.

Gast
Geox
oktober 17, 2020 10:41

Get woke-> go broke

Nou lukt dat ome John ook wel zonder woke te gaan, maar toch..

Gast
Ron
oktober 17, 2020 10:38

Deze mevrouw is wel erg in zichzelf gaan geloven hè. Mijn hemel wat een megalomaan geneuzel voor een programma waar niemand op zit te wachten want zo liggen de feiten gewoon. Dát Vind Nederland!

Gast
Ben
oktober 17, 2020 10:35

Ze is nog steeds bezig afscheid te nemen.
Het is voor deze troela kennelijk niet te accepteren dat ze ontslagen is wegens niet functioneren.

Gast
B
oktober 17, 2020 10:35

Was gewoon slecht , niemand dan uit zijn eigen bubbeltje wil weten hoe Wierd Duk ergens over denkt.

Gast
maatje te groot
oktober 17, 2020 10:35

nergens een spoor

Gast
maatje te groot
oktober 17, 2020 10:35

En negens een spoor van zelfreflectie. En ook niet willen inzien dat ze alleen op kleur gekozen is en niet op kwaliteit. .

Gast
robb
oktober 17, 2020 10:33

Natacha het spreekwoord is schoonmaker hou je bij je leest , inderdaad alles was verkeerd , zender en tijd stip en niet iedereen kan presenteren ,wat ook irritant was ze schreeuwen te veel door elkaar heen.

Gast
De Deken
oktober 17, 2020 10:30

@Lil’Dick Advocaat
Ze is – zoals men het noemt – allochtonenadvocaat.
En aangezien de meeste allochtonen in het gevang zitten, heeft confrère Natacha weinig tot niets te doen.

Gast
Coby Potappel-Stroop
oktober 17, 2020 10:28

Wie niet waagt, wie niet wint!

Al de RTL fake/gejat/ formats is allemaal nep

Gast
Zalmneusje
oktober 17, 2020 10:27

Hoe kan het toch dat programmamakers en presentatoren na een mislukking nooit de hand in eigen boezem steken? Het ligt altijd aan de omstandigheden, nooit aan hun eigen non-talent en andere gebreken.

Gast
Televisieman
oktober 17, 2020 10:25

Had hier Merel Westrik opgezet en het had net zo slecht gescoord. Lag dus niet alleen aan deze dame. Verkeerde format op een verkeerd tijdstip op een verkeerde zender.

Gast
Lil'Dick Advocaat
oktober 17, 2020 10:24

De slachtofferrol zit er dan ook tot op het bot ingeramd bij de gekleurde medemens! Dit komt Natas nooit te boven en zij zal deze afgang dan ook compleet uitmelken, zoals het een goed slachtoffer betaamt. Je zou denken dat ze wel wat beters te doen heeft als advocate, toch? Toch?!

Gast
Gerald Roetmop - advocaat smerige zaakjes
oktober 17, 2020 10:21

Wint zij wel eens een strafzaak?

Gast
By the way
oktober 17, 2020 10:20

Gegund? Klinkt toch als een verkeerde onderbouwing om een programma vanuit een bepaald format succesvol neer te zetten. Het is gewoon een probeersel geweest. Baat het niet, dan schaadt het niet. Dan halen we het na (heel) korte tijd weer van de buis.

Je krijgt drie weken de tijd, Natacha, om je te bewijzen. Na drie weken nemen we besluit over de toekomst.

Gast
Jesse
oktober 17, 2020 10:20

Ik gun haar ook wat!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen