Op1 naar zeven dagen per week, geen nieuwe hosts

De late talkshow Op1 gaat per direct naar zeven uitzendingen per week. Daar worden buiten de tien vaste hosts geen nieuwe presentatoren voor aangetrokken. Dat heeft NPO 1 laten weten. De eerste zaterdageditie wordt verzorgd door het WNL-duo Welmoed Sijtsma en Sander Schimmelpenninck, op zondag zit het MAX-duo Carrie ten Napel en Charles Groenhuijsen aan tafel. “We merken dat de kijkers lineaire tv in deze tijden van crisis heel goed weten te vinden“, zegt WNL’s Bert Huisjes.

Hij vervolgt: “Het is onze taak als publieke omroep om daar op in te spelen en de best mogelijke informatie en voorlichting te geven over de coronacrisis.

Een woordvoerder van de NPO voegt toe: “We merken dat de kijkers in groten getale op de publieke omroep afstemmen voor informatie en duiding. Daarom is de talkshow Op1 afgelopen weekend al uitgebreid naar zes dagen per week. We gaan nu onze talkshow vooralsnog élke avond live uitzenden.

Het uitzendtijdstip blijft gewoon 22.30 uur. Concurrent Eva Jinek heeft ervoor gekozen om deze week al om 21.30 uur te beginnen, behalve op vrijdag. Op1 blijft ondertussen de talkshow met de hoogste kijkcijfers.

Foto: Op1

14 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Gerda
maart 18, 2020 14:49

Fikse heeft het gisteravond fantastisch gefikst.

Gast
Apostulaat
maart 18, 2020 10:39

Als Nederland dan zo “rechts” is, waarom hebben “rechtse” omroepen dan zo weinig leden en lage kijkcijfers? Waarom zijn er dan niet meer “rechtse” omroepen? Blijf maar rustig in je “rechtse” hoekje staan mokken.

Gast
xandertje
maart 18, 2020 09:36

Maandag: Willemijn Veenhoven en Erik Dijkstra (BNNVARA)
@020Nick…

Nederland is een rechts land. Ik weet het, je wil het niet horen, maar het is wel zo. Ondanks dat mag je geen rechtse mening hebben want dan ben je al gauw een racist.

Kijk even naar de verdeling:
Maandag: Willemijn Veenhoven en Erik Dijkstra (BNNVARA)
Dinsdag: Giovanca Ostiana & Tijs van den Brink (EO)
Woensdag: Carrie ten Napel en Charles Groenhuijsen (Omroep MAX)
Donderdag: Welmoed Sijtsma & Sander Schimmelpenninck (WNL)
Vrijdag: Sophie Hilbrand en Hugo Logtenberg (BNNVARA)

BNNVARA heeft maarliefst twee dagen opgeëist. Wellicht kunnen de AvroTros / KRONCRV ook een kans krijgen? Voor meer informatie hierover lees hier:
https://www.mediacourant.nl/2020/01/avrotros-en-kro-ncrv-boos-over-jinek-opvolger/

Gast
020Nick
maart 18, 2020 09:27

@Xandertje.. Welke rechtse omroepen krijgen geen kans? WNL doet toch mee? Powned wilde niet en als je wilt dat er nog meer rechtse omroepen bestaan dan moet je ophouden met huilen en netjes lidmaatschap aan zo’n omroep betalen. Hoe groter de omroep, hoe meer zendtijd.

Gast
NPO the only one!
maart 18, 2020 09:23

Je ziet nu wel NPO 7 dagen kwaliteits tv!!! Als ’t echt nodig is gaan ze ”s nachts ook nog door, dat is NPO!!!

Gast
xandertje
maart 18, 2020 09:16

Wat dom! Geen nieuwe hosts. Gemiste kans! Dat Op1 naar 7 uitzenddagen gaat was nu net de kans om op een niet al te opvallende manier afscheid te nemen van de slechte presentatrices en nieuwe presentatoren een kans te geven. Creëer een nieuwe carrousel waaruit geput kan worden. De hele zomer kan dit programma zeven dagen per week door gaan als info- en entertainment. Speel daar op in!

Maar waarschijnlijk zijn de linkse troeven al uitgespeeld en de wat rechtsere omroepen en presentatoren mogen geen kans krijgen.

Gast
Klara
maart 18, 2020 09:10

Wat zal Rachel Franse blij zijn dat zie niet op de trein van Jinek is gesprongen.
Jinek is nog aan het huilen na haar afwijzing.

De echte kwaliteit is bij de NPO gebleven.

Gast
MediaPrak
maart 18, 2020 09:02

En bij ziekte komt Margje Fikse ingevlogen. Presenteert zeer kundig met Tijs mee. Kortom, genoeg talent bij NPO (EO).

Gast
Wim
maart 18, 2020 08:59

CB, bij Jinek vallen de kijkers bij bosjes.

Gast
ome H
maart 18, 2020 08:59

Mensen gaan al talkshow moe worden, zie je al aan de cijfers. Behalve corona is er weinig ander nieuws meer en dag in, dag uit naar dezelfde gezichten kijken gaat vervelen. Doe na het journaal van 20.00 nog een extra corona-journaal van een half uur en we zijn helemaal weer op de hoogte.

Gast
CB
maart 18, 2020 08:52

Ja bij Op1 vallen ze met bosjes. Schijnt bij Jinek beter geregeld te zijn.

Gast
Curryworst
maart 18, 2020 08:47

Bejaarde Groenhuijsen mag wel uitkijken.
Hij zit wel in de risicogroep.

Gast
Wim
maart 18, 2020 08:44

Zeer terecht.

Gast
Prima volgende stap voor Op1
maart 18, 2020 08:44

Nu Op1 staat is de volgende stap om de duo’s te gaan mengen. Geeft nog meer gevoel van urgentie en dynamiek.

Ook na Corona crisis 7 dagen per week Op1.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen