Bizar: 538-dj Daniël Lippens als psychopaat over de weg

Dj Daniël Lippens, die programma’s maakt op Talpa-zender Radio 538, is zijn rijbewijs niet waardig. Sterker nog: hij gedraagt zich achter het stuur als een doorgeslagen psychopaat die totaal geen besef heeft van zijn omgeving. Dat is te zien op beelden die afkomstig zijn van zijn eigen livestream. Lippens was live aan het streamen hoe hij rondreed met de auto. Op de beelden, gemaakt met zijn dashcam, is te zien hoe hij tot drie keer aan toe bijna letsel veroorzaakt hij een ander.

Eerst is te zien hoe Lippens bij het treinstation in Hilversum bijna een fietser onder zijn auto rijdt, even verderop rijdt hij bijna een voetganger het ziekenhuis in en als hij later over de grachten van Amsterdam scheurt, rijdt hij een fietser aan. In alle drie de gevallen zit Lippens fout.

Bizar genoeg lijkt Lippens totaal geen benul te hebben van de verkeersregels. “Ho! Meneer, kijk eens even uit“, zegt hij in het eerste geval. Bij incident twee: “Jézus, dude.” En in het derde geval: “Ze hebben de fietsers geleerd om altijd in het midden te fietsen.

Het meest stuitende is nog wel dat Lippens gewoon doorrijdt na het aanrijden van de fietser. Pas als een boze voetganger hem min of meer maant te stoppen, zet Lippens de auto stil. “Misschien is er een lampje van mijn spiegel af“, klaagt hij nog.

De social-kanalen van Lippens stromen vol met woeste reacties. Een greep uit de reacties:

  • “Ey pannekoek, stop met autorijden voor nu, koop de theorieboeken en ga dat daadwerkelijk goed leren want je rijdt nog een keer iemand dood.”
  • “Leer eens rijden joh.. En doorrijden nadat je een fietser als een bezetenen inhaalt en raakt.. schaam je! 😑”
  • “Schaam je! Je rij gedrag is verre van okay. De ‘fame’ is zeker al naar je hoofd gestegen of niet?”
  • “Echt waar gast. Hoe de fak heb jij je rijbewijs gehaald als je geen idee hebt van de voorrangsregels. Fietser had voorrang (haaientanden) Voetganger had voorrang (jij was afslaand verkeer). En dan bitchen op die anderen dat zij wat fout zouden hebben gedaan met je zelfingenomen bek. Vervolgens rij je als een idioot over de grachten, rij je een fietser aan en was je in eerste instantie ook niet eens van plan te stoppen.”

De Telegraaf heeft verhaal gehaald bij Lippens. “Ik moet gewoon heel eerlijk toegeven: ik zag de video en toen pas besefte ik me dat de verkeerssituaties die ik op dat moment had ervaren, in ’person’, heel anders zijn gegaan. Toen ik het terugzag wist ik dat ik hartstikke fout zat. Ik ben dus wel heel erg geschrokken van mijn eigen rijgedrag“, zegt hij.

Waarom kaffert hij zijn slachtoffers zo uit op beeld? “Sorry voor de mensen tegen wie ik zo heb gereageerd, ik zat gewoon fout. Ik had gewoon een heel slechte dag.

Hoe is het met de fietser, die hij van zijn sokken heeft gereden? “Hij was van zijn fiets gevallen, de zijkant op. Hij had zelf verder niks, alleen zijn fiets was licht beschadigd. Dat heb ik dus vergoed. Zijn kettingkast lag eraf en ik hoorde later dat blijkbaar zijn trapper was gebogen. Hij heeft toen gezegd: ’Ik wil gewoon een nieuwe fiets hebben’, waarna ik iets had van: geen probleem, dan krijg je een nieuwe fiets.

Tien jaar geleden kwam Lippens in het nieuws nadat hij op de snelweg de macht over het stuur verloor; zijn auto vloog over de kop. “Dat is letterlijk tien jaar geleden. En toen had ik een week mijn rijbewijs. Dat was gewoon een moment van onoplettendheid, maar dat heeft mij toen heel erg wakker geschud. Nu ben ik wederom wakker geschud.

Het is de vraag hoe Talpa Radio hiermee omgaat. Als een voetbalanalist van FOX al een week geschorst wordt vanwege een foute grap, dan kan een reactie op een dj die bijna drie mensen doodrijdt niet uitblijven.

De beelden kunt u hier bekijken.

Update 11.47 uurTalpa Radio schorst Daniël Lippens na bizar weggedrag

Foto: Radio 538

33 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
BRAAK
december 3, 2019 01:14

Flinke jongen hoor, je moet opgenomen wordt aso!!!!

Gast
Mark
december 2, 2019 14:53

Hoe oud is dat kind? Op de foto ziet ie eruit als 16, dus dan mag je nog niet eens rijden. Denk dat die vaak om zijn rijbewijs gevraagd wordt…

Gast
nijntje
december 2, 2019 14:09

@Jantje
Het ligt aan het beleid van Amsterdam dat hij in Hilversum twee keer bijna iemand aanrijdt?

Gast
Sven L.
december 2, 2019 08:44

Wat is dit voor TBS’er?

Gast
Maria
december 1, 2019 23:46

@JANTJE 13:01
Je geeft blijk van de verstandelijke vermogens van een garnaal, Jantje.
Verkeer doe je samen, wat Lippens laat zien hier is hoogst onverantwoordelijk en getuigt van een bijzonder beperkt inzicht van wat zich om hem heen afspeelt.
Als jij dat ‘cool’ vind dan ben je wrs ook, net als een garnaal, niet in staat te snappen dat deze situaties om rust en verkeersinzicht vragen. Anders komen er brokken van. Of vallen er gewonden of doden. Stomme opmerkingen mag je maken, maar stomme acties in de auto hebben meestal vervelende gevolgen.
Beetje slimmer reageren volgende keer, Jantje.

Gast
Pennenlikker
december 1, 2019 14:22

Jantje, jij hebt geen rijbewijs en als je er wel een hebt graag inleveren. Knuppel!

Ze zouden jou moeten verbannen uit Nederland.

Gast
janus
december 1, 2019 13:47

@Jantje

“Wat had hij anders moeten doen op die gracht?”

Wat had je gedacht van gewoon erachter blijven rijden? Als er te weinig ruimte is om te passeren dan doe je dat toch gewoon niet? Ga je dan toch, om een minuutje eerder aan te komen, het risico nemen om iemand dood of invalide te rijden? Dan zit er toch echt behoorlijk wat los in je bovenkamer!

Gast
Jantje
december 1, 2019 13:01

Maar dit ligt ook aan het verkeersbeleid van Amsterdam. Hoe kan je met al die fietsers en voetgangers daar nog fatsoenlijk rijden? Je moet brutaal zijn om er nog door te komen. Wat had hij anders moeten doen op die gracht? Het is veel te smal daar. Fietsers moeten op fietspaden en voetgangers op de stoep anders maar ondergronds of de grachten dempen

Gast
Yuwan
december 1, 2019 12:47

Wat is dit een nare jongen zeg, totaal geen zelfinzicht

Gast
Pennenlikker
december 1, 2019 12:40

terroristische aanslag met een auto dit; randdebiel eerste klas. Opsluiten die man, dit is wat vloggen, likes en volgers met je doen, je waant jezelf onschendbaar….

Gast
anonymous
december 1, 2019 12:03

Voorgoed rijbewijs innemen

Gast
Diederick
december 1, 2019 11:51

@11:26u
Zo’n verplichte Cursus Verantwoord Rijgedrag zou hier inderdaad wel op z’n plaats zijn.
Hallo Talpa, leest U mee?
Als uw dj binnenkort iemand doodrijdt of invalide maakt dan is er meer onherstelbaar leed dan nu snel even ingrijpen en deze jongeman wakker schudden. Het is maar een suggestie.

Gast
Minder of Mirjam
december 1, 2019 11:50

“Tien jaar geleden kwam Lippens in het nieuws nadat hij op de snelweg de macht over het stuur verloor; zijn auto vloog over de kop. “Dat is letterlijk tien jaar geleden. En toen had ik een week mijn rijbewijs.”

WAT een arrogantie om zoiets te zeggen. Alsof dat een vrijbrief is om over de kop te slaan. Je zou denken dat als je net je rijbewijs hebt je extra voorzichtig bent. Gelijk een week op non actief zetten die gast, je hebt ook een beetje een voorbeeldfunctie als DJ op een JONGERENzender

Gast
Diederick
december 1, 2019 11:46

Het lijkt me dat er psychisch iets niet helemaal tof is bij die Daniël Lippens.
Zouden we het zielug moeten vinden dat hij z’n auto tien jaar geleden in de prak reed en hem juist daarom moeten vergeven? Ik vind dit nergens op slaan.
Hij rijdt als een mongool, met nu dan toevallig die dashcam aan, maar de rest van de tijd rijdt hij ook zo. Al tien jaar lang.
Afschrikwekkend vind ik dit, en ik hoop niet dat ik hem ooit tegenkom.

Gast
Ome Cor
december 1, 2019 11:37

We hebben de beelden, we hebben Koos (van eh…. wegmisbruikers) …. dus deze stuiterbal kan binnenkort een bezoekje verwachten. Verder 1 week niet op de Radio (de van Basten straf). En idd, hij loenst…. dus misschien eerst nog even naar de oogarts en daarna naar de psychiater.

Gast
Hermann Boring
december 1, 2019 11:36

Sommige mensen beschikken niet over de mentale vermogens en verantwoordelijkheid om een gemotoriseerd voertuig te mogen besturen. Dit is een goed voorbeeld.

Gast
Al draagt een aap een gouden string...
december 1, 2019 11:33

Diodzwijgen dit soort tuig.

Gast
Daan
december 1, 2019 11:29

Sommige reacties gaan wel heel ver.

Gast
Hans van Beek
december 1, 2019 11:26

Het blijkt maar dat de smalle schoudertjes van dit wicht de weelde niet kunnen dragen.
Hoe verzint dit kind het overigens om dergelijke beelden online te delen?
Daar had het in elk geval voor zeker niet door dat hij volkomen fout zat.
De zelfreflectie was dus al zoek voordat hij hieraan begon, echter, nu we weten hoe hij over zijn verkeersdeelname nadenkt lijkt me maar één ding op z’n plaats: rap naar het CBR om een cursus verantwoord rijgedrag te volgen, en tot die tijd met het openbaar vervoer reizen.

Gast
zoe
december 1, 2019 11:20

Het gaat goed met de VVD nog even en ze spelen voor een lege zaal.

Gast
Slam fm
december 1, 2019 11:15

Doodstraf voorbeeld voor de rest!

Gast
Ron
december 1, 2019 10:58

En dan nog met excuses aankomen ook. Hoe moeilijk is het om vóóraf na te denken dan achteraf tot inzicht te komen dat je je als een staatsmongool gedragen hebt. Geen excuus dus!

Gast
Eveline
december 1, 2019 10:40

Oorzaak drank of was het iets wits ……….

Gast
Mink Vaillant
december 1, 2019 10:39

Wat een sukkel. Onmiddelijk ontslaan. Fietser kan alsnog aangifte doen.

Gast
Iemand die het weten kan
december 1, 2019 10:35

Bij die gast zit al jaren een steekje los, en niet alleen bij zijn rijgedrag kan ik je zeggen. Zelfs naar luisteraars die hem helemaal niets vinden als DJ. Die gaat hij persoonlijk opzoeken met zijn vriendjes om verhaal te halen en midden in de nacht aan te bellen. Dus ‘psychopaat’ komt redelijk in de buurt ja.

Gast
Dennis
december 1, 2019 10:32

Schandig, en achteraf zeggen dat hij geen idee had dat zijn rijgedrag zo slecht was.. Rijbewijs afnemen en nooit meer teruggeven.

Gast
Rick
december 1, 2019 10:30

Idioot

Gast
danny
december 1, 2019 10:22

Sorry maar het lijkt wel of deze gozer wat mankeert….

Gast
MC bezoeker 48
december 1, 2019 10:14

Clown Bassie

Gast
Curryworst
december 1, 2019 10:10

Hij heeft wel sexy rode lipjes op bovenstaande foto.
Verklaart gelijk zijn achternaam.

Gast
Help
december 1, 2019 10:08

Waar zijn al die Surinamers op tv gebleven als ze iets kunnen zeggen over Bouterse?

Gast
Ron
december 1, 2019 10:06

Wie?

Gast
Sum
december 1, 2019 10:05

Daniël hunkert naar aandacht.
Dan maar zo, moet hij gedacht hebben.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen