Net5 heeft 70.000 over voor datingshow met Fajah

Fajah Lourens kondigde in april aan dat er een datingshow op komst is waarin ze op zoek gaat naar een man, maar die is van de baan. Net5 wilde haar namelijk maar 70.000 euro betalen. Dat vertelt de fitnessgoeroe in weekblad Privé. Het was een leuk format, maar het is afgeketst op de financiën, zegt een teleurgestelde Lourens. “Het ding met de Nederlandse televisie is dat ze geen idee hebben van wat wij influencers verdienen met Instagram. Dat komt niet met elkaar overeen.”

Lourens zou twee weken vrij moeten maken voor de opnames én een hoop PR-dingetjes moeten doen. Dan is 70.000 euro te weinig, zegt ze. “Ik verdien meer met een paar Instagram-posts dan met zo’n programma. Dat gaat mij te ver.

Net5 kan haar killerbodykont kussen. “Het is niet dat ze me een slecht aanbod deden, maar het was te weinig. Ik weet dat zo’n show voor ophef, sensatie en voorpaginanieuws gaat zorgen. Dan moet je niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.”

De tv-salarissen zijn gewoon lachwekkend, vindt ze. “Waarom zou ik mezelf blootgeven op tv als ik net zo veel kan verdienen met tien posts op social media? Ik heb campagnes lopen van 50.000 euro. Dat gaat dan bijvoorbeeld over een samenwerking van drie maanden.

Maar 70.000 euro is toch ook niet verkeerd? “Niet als je heel je hebben en houwen op tafel moet leggen. Na elke date zou ik met een psycholoog gaan praten“, zegt ze. “Ik wil daar open over zijn, omdat ik denk dat er meerdere vrouwen zijn zoals ik, maar sorry, niet voor 70.000 euro. Daar gaat ook nog belasting vanaf, dus wat houd je over aan het einde van de streep?

Lourens wilde 150.000 euro hebben. “Van tevoren had ik een bepaald bedrag in mijn hoofd. Daar wisten ze vanaf toen we de afspraak in gingen. In principe was het rond. Ineens zeiden ze: ‘We moeten het even hebben over je verdiensten.’ Ik antwoordde: Dat weten jullie toch al?’

Ze voelt zich bedrogen. “Ik voelde me vooral een beetje voor de gek gehouden, omdat ze me minder dan de helft wilden bieden. Ik snap dat je het budget niet hebt, maar zeg dan van tevoren.”

Het Privé-interview met Fajah Lourens kunt u lezen via Blendle.

Foto: SBS

78 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Q
juli 21, 2019 12:30

Dat is voor deze labiele hysterische vrouw nog veels teveel. Deze vrouw vind ik heel serieus gestoord.

Gast
Sjoerd
juli 21, 2019 03:18

Ik ben geen fan van haar en ik begrijp haar populariteit ook niet zo goed. Ze is zakelijk wel handig en als dit verhaal klopt laat het zien hoe onbetrouwbaar bepaalde partijen zijn. Zo’n inkijkje waardeer ik wel. Ook dat ze schijnbaar 7.000 voor een instagram post krijgt.

Gast
Tor
juli 21, 2019 03:08

Ze kan prima zonder partner leven. Dat brengt alleen maar gezeik met zich mee. Doe lekker wat je wilt. Ga op vakantie wanneer je wilt, kook wanneer je wilt, sta op wanneer je wilt, ga uit wanneer je wilt etc. zonder rekening met een man te hoeven houden. Leef!

Gast
Maria
juli 20, 2019 22:35

Er zijn genoeg mensen die daar 3-4 jaar voor moeten werken. Ze stelt onrealistische eisen.

Gast
freek
juli 20, 2019 14:47

Met haar 38 jaar zal dat influencer zijn niet heel lang meer duren.
Daar had ze nog niet bij stil gestaan.

Gast
Pino
juli 20, 2019 14:41

@Eelco 35.000 netto weinig ????? doe eens normaal man

Gast
Pino
juli 20, 2019 14:41

ik heb 70 euro over voor een avond met haar

Gast
Eelco
juli 20, 2019 12:18

Fajah is een leuk wijf.
En 35 duizend euro netto is inderdaad weinig geld voor zo´n programma wat heel je leven overhoop haalt.

Gast
Internet Broke the Television
juli 20, 2019 12:12

Dit gaan John en Linda niet leuk vinden.

Fajah je staat vanaf nu op de zwarte lijst.

Gast
Grumpy
juli 20, 2019 10:20

Flauwekul van dit meisje, leeft in haar eigen droomwereld …

Gast
Liefkleinhertjelover
juli 20, 2019 09:25

Ik zou Liefkleinhertje wel eens in zo’n programma willen zien: gezellig daten en daarna met een psycholoog napraten. Dan leren we hem nog beter kennen – enig!

Gast
HR Manager
juli 20, 2019 08:33

Reageer binnen 3 dagen en je krijgt een gratis poef t.w.v. 800 euro.

Gast
Warmhè
juli 20, 2019 08:13

Lieve Fajah, probeer het eens bij de NPO, daar klotst het geld tegen de plinten op.

Gast
critikast
juli 20, 2019 07:32

Blijf lekker anoniem “influencen”. Dan kunnen wij weer gewoon zonder jouw kop op tv verder !

Gast
Dante's hondje
juli 20, 2019 03:53

De randdebiele domheid straalt er dan ook van af. Imbeciel!

Gast
Dante's hondje
juli 20, 2019 03:52

WOEF.

VMBO mocht die OMA willen.
Het is bedroevend LBO.

Ze heeft geleerd voor toiletjuffrouw….

Gast
Pakalu Papito
juli 20, 2019 02:11

@hou op hiermee tsja MC is nou eenmaal de verzamelplaats voor alle mislukte internethelden die het niet aandurven met naam en toenaam op social media anderen te trollen. Hier zijn ze vrij en MC vindt het allemaal prima zolang de advertenties ze maar de nodige Ecu’s opleveren voor hun ethisch verantwoorde broodjes van de Marqt.

Laat dat mislukte volk lekker. Zij komen zichzelf nog wel een keer tegen, en dan mag jij lekker aan de zijlijn lachen terwijl zij creperen :D

Gast
ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ
juli 20, 2019 01:23

Hahaha, voor 70.000 komen wij ook ond bed niet voor uit.
Wat waren zij denkende? Zou Fajah voor zo een fooi op komen draven?
Mooi dat ze het niet heeft gedaan. Dat geeft rust.
En die partner komt vanzelf wel, als ze erin gelooft gaat het gebeuren, vroeg of laat. Bovendien hoeft dat niet op tv. Dat is privé.
Dat vinden wij dan weer. Succes Fajah!!

Gast
AMW
juli 20, 2019 01:13

Fajah is een toppertje maar het wordt tijd dat ze een beetje volwassen wordt

Gast
Bitcoin
juli 20, 2019 00:33

Fajah heeft groot gelijk!.
En die negatieve reacties hier… ZIELIG!

Gast
Eikenprocessierups
juli 19, 2019 23:02

@Pa Pa PA Pauw Pop-Poppentje. 15.35

Jij snapt niet helemaal wat 70k is. 3500 +3500=7000.
70K = 70.000. Dus jij wil niet 2 weken werken voor 70.000 ??

Gast
Kerstboomprocessierups
juli 19, 2019 23:02

Net 5 kan beter deze man in dienst nemen… de grootste hollander alle tijden… na piet hein en Michiel de Ruiter……. https://www.youtube.com/watch?v=AHvWE0mMN2o

Gast
Michiel
juli 19, 2019 22:39

Geeft aan dat er niks over is van de Nederlandse tv, als ze haar maar zo weinig konden betalen. Ze heeft groot gelijk dat ze dat kleine bedrag heeft geweigerd. Misschien wel een van de grootste problemen van Nederland, dat zoveel mensen genoegen nemen met een belachelijk lage loon. Goed van haar dat ze er niet intrapt.

Gast
Kerstboomprocessierups
juli 19, 2019 22:36

Iedere uitkering moet worden opgehoogd tot 70.000 euro. Dan zijn die belachelijke belastingen en heffingen weer gewoon makkelijk te betalen en kunnen we de voedselbanken sluiten. Zo makkelijk is politiek. Veel mensen maken het leven veeeeeeel te ingewikkeld, vermijd die mensen als een erge ziekte.

Gast
Insider
juli 19, 2019 22:05

Waarom wacht RTL 4 met het naar buiten brengen van het nieuws dat Rolf van Haeften voor hun aan de slag gaat?

Gast
kees
juli 19, 2019 21:59

Jammer dat ze geen management heeft …..

Gast
NPO
juli 19, 2019 21:17

Hahaha, jullie sneue mensen hierboven! Als Fajah dat geld kan krijgen met Instagram dingetjes, is zij toch echt de lachende winnaar. Wat je ook van haar en haar ‘merk’ vindt: zr heeft het heel goed gedaan…

Gast
anoniem
juli 19, 2019 20:57

@hou op hiermee: Wij als oudere generatie zouden juist moeten beseffen dat er iets mis is met tonnen verdienen aan een Instagram post.. En onze jeugd hiertegen zouden moeten beschermen.. :-)

Gast
hou op hiermee
juli 19, 2019 20:55

Ja dit bedoel ik dus…

Gast
Balloër
juli 19, 2019 20:50

@hou op hiermee,

Stel je niet zo aan. Als je bij herhaling om aandacht smeekt, krijg je die. En als die niet welgevallig is, heb je dat meestal aan jezelf te danken.

Gast
hou op hiermee
juli 19, 2019 20:07

Ik zit met verbijstering te lezen wat hier allemaal staat. Ze wordt met de grond gelijk gemaakt omdat ze voor haar de juiste beslissing neemt. Ze wordt een hoer genoemd, er zijn mensen hier die haar kapot willen n..ken. Waarom staat MC dit soort reacties toe? Als wij als ouderen niet t goede voorbeeld kunnen geven op social media dan houd ik mn hart vast. Ik hoop niet dat jullie kinderen een leeftijdsgenoot zo afmaken op deze manier. En dat daar iemand t slachtoffer van wordt. Echt schokkend om alles te lezen.

Gast
Nerdy
juli 19, 2019 19:58

Ze verdient meer met een paar posts op Instagram? Weet de belastingdienst dat ook?

Gast
Zonder Naam
juli 19, 2019 19:58

21Savage zal wel familie of een goede vriend(in) van d’r zijn.

Gast
Tanja
juli 19, 2019 19:51

Ik begrijp de aanval niet ,
Van vele hier!

Ik ken dat hele mens niet.. maar ze zegt gewoon waarom ze iets niet doet.

Gast
Niet-zomaar
juli 19, 2019 19:04

@Zomaar ja, maar daar kijken een miljoen mensen naar. Das ook wat waard he. Bij net5 kijkt er een verdwaaldse huisvrouw en heel misschien nog haar kat.

Gast
Zomaar
juli 19, 2019 18:55

In 2012 deed Lourens mee aan het televisieprogramma Expeditie Robinson.
Hoe goed betaald dat dan?

Gast
anoniem
juli 19, 2019 18:40

Er zijn steeds meer bedrijven die beseffen dat veel “influencers” helemaal niet zoveel invloed hebben, maar de boel oplichten met fake likes en volgers..

Gast
Wim Kan Niet
juli 19, 2019 18:40

Haar killerbody is gecoat met emmers mannenpap. Jan en alleman heeft erop gezeten. Fajah Facial Is haar bijnaam. Weerzinwekkend is deze matras.

Gast
Liefkleinhertjelover
juli 19, 2019 18:25

Liefkleinhertje is ook een influencer, maar deelt al die meningen die hij heeft gewoon gratis met Jan en alleman. Hij doet dat allemaal niet voor het geld. Sterker nog: om alle berichten die hij hier elke dag schrijft te kunnen maken (incl. inlezen, research, originele invalshoek zoeken), etc., heeft hij niet eens tijd om er een goede fulltime baan naast hebben. Maar dat heeft hij er graag voor over om met zijn meningen ons esn beetje duiding te geven.

Gast
Lies
juli 19, 2019 17:44

70k? Dat lijkt me een nogal hoog bedrag? Wel prettig mochten je kinderen verder willen studeren? Wellicht is dit niet aan de orde bij deze dame…
Hoeveel volgers heeft deze dame eigenlijk? Ik dacht dat men per 100.000 volgers zo’n 2.500 euro per post verdient?

Gast
Lieke van Lexmond Lover
juli 19, 2019 17:40

ook nog een lelijke vrouw ook!

Gast
Natuurlijk rtl4
juli 19, 2019 17:32

Als een vrouw rond de vijftig wordt heb je er niks meer aan, begint de overgang, dan is het echt over Fajah.

Gast
Ron
juli 19, 2019 17:18

Die influencers hebben het wel hoog in hun bol zeg. Dat jonge grut heeft amper levenservaring dat is wel duidelijk. Nou geniet nog maar even van dat social media bubbeltje. Want die klapt binnenkort wel. Denk maar niet dat het jaren goed blijft gaan met geld vangen. Ook die markt verzadigt wanneer maar genoeg van die lui bij komen.

En dan zitten ze straks als midden dertigers. Bubbel geklapt. Geld op want geleefd al koningen en koninginnen. En aankloppen bij UWV zonder vak geleerd te hebben.

Gast
tim
juli 19, 2019 17:04

Krijg je 70.000 om met haar te daten? niet slecht

Gast
21Savage
juli 19, 2019 16:51

Haha mensen doen net alsof ze Net5 iets verschuldigd is of dat ze haar dé kans van haar leven bieden en zij dit ondankbaar afslaat… Het is een of ander k*#t programma waarin je ook nog eens een heel persoonlijke kant van jezelf moet laten zien aan de kijkers (en zure twitteraars)… Waarom zou je dat in hemelsnaam doen als je dat met pak ‘m beet 10 instagram posts ook kan binnen harken? Echt raar dat een groep mensen hier dit veroordeelt. Ze is toch niet gek? Zou jij wel allemaal rare dingen doen voor een bedrag dat niet zo heel veel voor jou is? Hou toch op.

En voor de mensen die dan weer gaan roepen dat ze belachelijk betaald krijgt voor die posts. Zoals Pa pa poppentje zegt, ze heeft dat helemaal zelf opgebouwd en er super hard voor gewerkt en nog steeds. Plus, wie zegt dat hij dat soort bedragen voor het plaatsen van een simpele post zou afslaan liegt. Dus stop lekker met zuur en hypocriet zijn, ga van mediacourant af met je luie reet en maak iets van je leven. Alleen jij kan dat doen.

Gast
Bart
juli 19, 2019 16:47

@Timo Inderdaad! En heeft helemaal 0 talent deze mevrouw! Hoort thuis bij de Lidl achter de kassa en daar doe ik de meisjes die daar nu zitten eigenlijk te kort mee.

Gast
Timo
juli 19, 2019 16:42

Gewoon vies en smerig wijf.

Gast
anoniem
juli 19, 2019 16:40

Ze ziet niet in dat ze zich voor 70k niet hoeft te binden aan een merk. Uiteraard betalen merken meer, maar dan bind je jezelf ook en kan je dat dus niet meer aan de concurrent doen. Bovendien is ze via zo’n programma ook weer een hele tijd in de picture, wat haar ook weer meer waard zou kunnen maken voor merken die haar willen sponsoren.

70k is echt een hoop geld, ze zou blij moeten zijn dat ze haar dat bieden (want ze is toch echt geen A-ster…) Ze mag natuurlijk altijd zelf bepalen om te gaan daten op tv of niet. Ik kan me goed voorstellen dat je dat niet wil doen namelijk. Maar daar heeft haar gage-vergelijking weer minder mee te maken.

En ik denk dat ze ook vergeet dat de toch wat oudere tv kijker, niet echt haar doelgroep, haar echt niet zo heel veel waard vindt…

Gast
DownMan
juli 19, 2019 16:36

Hoe kom je erbij het een leuk format te noemen? Het is een podium voor narcisten. Niets leuks aan.

Gast
Misutoria
juli 19, 2019 16:35

Voor nog geen 2 miljoen zou ik het doen, en dan zijn er hier laag begaafde tokkies die 70.000 euro veel vinden…

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen