Nieuwe Roelvink-show begint mager tegenover voetbal

Het nieuwe programma ‘De Roelvinkjes passen op de winkel’ is dinsdagavond met voorzichtige kijkcijfers van start gegaan op SBS 6. Er keken 344.000 mensen (6 procent) naar de première. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het was vrijwel onmogelijk om hoge kijkcijfers neer te zetten, want zusterzender Veronica wist met voetbal maar liefst 40 procent van alle kijkers op prime time te boeien. Toch stellen de Roelvink-cijfers ook in dat licht wel enigszins teleur.

Niet alleen Veronica, NPO 1, RTL 4 en NPO 2, maar óók zusterzender Net5 wist namelijk meer kijkers te bekoren op prime time. De Amerikaanse serie Grey’s Anatomy wist meer kijkers te boeien dan de gloednieuwe Roelvinkjes-show.

In hun nieuwe realityserie past Dries Roelvink samen met zijn vrouw Honoria en zoons Dave en Donny letterlijk elke week een paar dagen op iemands ‘winkel’.

Of ze nu een boerderij, bakkerij, vismarkt of een gezin met vijf kleine kinderen moeten runnen: het maakt ze niet uit. De Roelvinkjes gaan ervoor – en het zal ze lukken ook!

Overigens zakte SBS 6 ná de Roelvink-soap helemaal door het ijs. Dino en Friends in New York kwam niet verder dan 213.000 kijkers (4 procent).

Lees ook het kijkcijferartikel ‘Veronica aan kop met CL: Liverpool stunt tegen Barça‘.

Foto: SBS

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen