Late avond SBS 6 in 2019 op de schop

De late avond van SBS 6 gaat in het jaar 2019 op de schop. Hij wil net als NPO 1 en RTL 4 een talkshow programmeren. Dat heeft zendereigenaar John de Mol gisteren gezegd in RTL Late Night. De Mol gaat onderzoeken of er ruimte is voor een derde talkshow op de late avond. “Ja, maar dat gaat pas in 2019 gebeuren. Dat geeft mij de gelegenheid om eerst eens rustig in september te kijken wat er aan deze tafel gaat gebeuren, wat Twan gaat doen en hoe ze bij Eva en Pauw verder gaan.”

Nu RTL 4 Humberto Tan inruilt voor Twan Huys lijkt het erop dat de kijker straks minder te kiezen heeft op de late avond. Zowel Jeroen Pauw, Eva Jinek als Twan Huys zitten meer in de journalistieke hoek, terwijl Tan altijd meer in de entertainmenthoek zat.

Er lijkt in de entertainmenthoek dus een kans te liggen voor SBS 6. De Mol gaat het komende jaar dus goed kijken naar de late-night-talkshows. “ En dan zie je vanzelf waar de ruimte zit die er nog over is, als er überhaupt nog ruimte is.”

Komt hij dan met een amusementstalkshow? “Dan zullen we kijken of we daar iets voor kunnen bedenken om die ruimte in te vullen, ja.”

Momenteel zendt SBS 6 de programma’s Hart van Nederland en Shownieuws uit op de late avond.

Foto: Nick van Ormondt, SBS

27 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Joep uit Tilburg
juni 10, 2018 19:05

Misschien een talkshow met poppen?

Gast
Peter
juni 10, 2018 15:56

Jandino moet van het scherm af. Niet te hachelen die vent…

Gast
Peter
juni 10, 2018 15:56

Jandino moet van het scherm af. Niet te hachelen die vent.

Gast
Laurens
juni 10, 2018 09:37

Een talkshow waar HvNL en Shownieuws zijn geïntegreerd, focus op wat er in Nederland speelt. Mag wel iets weghebben van het idee van NSE, maar waarbij mensen ook aanschuiven aan de desk/tafel.
Dit kan prima door Wilfred Genee gepresenteerd worden.

Gast
Roel
juni 9, 2018 20:47

Hoi humberto,
Ga je toch gewoon verder bij sbs6 !!
Als John toch een talk shoe wil, dan maar jij dacht ik zo.
.

Gast
A.Zijn
juni 9, 2018 19:40

Hier gaat absoluut een gat vallen voor Talpa Network. Dat kan wel eens succes gaan worden.

Gast
Bart
juni 9, 2018 18:26

Wat Laurens van de week al opperde, Ze kunnen beter Disney XD verplaatsen en met NET5 een zender laten delen. Dan kan Veronica de hele dag uitzenden. Op Spreekbuis.nl was een interview met Hans Bourlon van Studio 100. Hij wil graag in gesprek met de Mol om content te leveren voor de Talpa tv zenders. Hebben door overnames 1000 uren kinderprogramma’s liggen.

Gast
Bart
juni 9, 2018 18:22

@Suomynona Ik weet niet of je met Albert het zelfde effect krijgt als bij Gert Late Night. Maar een Nederlandse versie zou echt tof zijn. Maar met wie? Het moet iemand zijn die we eigenlijk van iets anders kennen van vroeger en die eigenlijk niet geschikt is net als Gert. Lastig! Ik heb er al over nagedacht maar ik kom er niet op. Misschien moet Gert zelf met een Nederlandse versie komen.

Voor bij SBS late night gaat het denk ik worden 22.30 Hart van Nederland 22.50 Late nigth met Winston en Albert met Shownieuws updates van Shelly en Celine. 23.50 Nieuws 24.00 Herhalingen uit de vooravond en van late night
Vooravond om 17.00 Huizenjacht/Marktplaats 18.00 een programma met Nieuws, Hart van Nederland, Shownieuws, Crime en Sport. 19.00 Lucky 13 (of een ander programma als het niet aanslaat en om 19.30 Utopia. Denk je dat House of talent nog gaat komen?

Gast
Marc
juni 9, 2018 17:39

Jandino doe ff normaal zeg! Ben blij dat ie weg is bij RTL en aub niet naar SBS halen.

Gast
Japie
juni 9, 2018 13:49

Misschien iets voor geile Geert uit Boer zoekt vrouw?

Gast
K
juni 9, 2018 12:51

Aub geen ADHDJandino…Albert Verlinde zou een goede keuze zijn

Gast
Suomynona
juni 9, 2018 12:47

@ ano@niem.nl

Wat ik een tijdje terug al opperde: Albert zou een goeie zijn voor een late night op SBS6. Misschien in een format als dat van Gert Late Night op het Vlaamse VIER, zodat dat tegenwicht kan bieden tegenover de meer journalistieke talkshows op NPO 1 en RTL4.

Gast
ano@niem.nl
juni 9, 2018 12:44

Ik denk Albert Verlinde in combinatie met een andere presentator.

Gast
Alex
juni 9, 2018 12:39

Mark, ik ben soms zo blij dat jij geen zender leidt.

Dagelijks Jandino op tv, daar zit geen mens meer op te wachten.
Hij was een hype, maar heeft inmiddels meer mensen die zijn schreeuwerige houding beu zijn dan lief hebben. Enkel zijn sketch in het kip restaurant leveren nog credits op.

Gast
Tim20 MJ
juni 9, 2018 12:39

Doe normaal. Die Dino als late-night ster van je grootste zender? Dat gaat De Mol echt niet doen. Is één van de meest irritatie-oproepende BN’ers. Gaat niet werken.

Gast
Mark
juni 9, 2018 12:34

Idd, gewoon Dino Show dagelijks 23:30. Shownieuws niet inkorten: kijkcijfers blijven nagenoeg gelijk sinds ze de uitzendtijd met 50% hebben verlengd. Duurt nu zelfs nog langer dan RTL Boulevard. Of Shownieuws en Dino Show ineen, met in Dino Show show updates. En artiesten die hun nummers mogen zingen. Een soort van RTLLN 2.0 dus.

Gast
Joop55
juni 9, 2018 12:33

Zeker met Frans Bauer als talkshow host. Heb het gisteren mogen zien, beter fuseert RTL ook met SBS, linaire tv is straks v.t.

Gast
Sander
juni 9, 2018 12:25

NSE was echt slecht ja.

Gast
Pieter
juni 9, 2018 11:26

Je gaat toch niet aan hart van Nederland zitten dat is nog wat goed bekeken word op SBS 6 zou dom zijn als ze dat doen dat word dus weer een Talpa/tien flop

Gast
Jelle
juni 9, 2018 11:23

Of een volkse talkshow met een rechtse signatuur en veel show. Misschien wel met Wilfred en Albert oid.

Gast
Ronaldo
juni 9, 2018 11:13

Hart van nl en shownieuws naar net 5 om 2230 uur kan makkelijk.

Gast
robb
juni 9, 2018 11:00

Wilfred doet geen lichte Talkshow dat word vast Humberto zonder politiek .

Gast
Zomaar iemand
juni 9, 2018 10:58

Jandino Late Night

Gast
Frank
juni 9, 2018 10:31

Psssst NSE…herinnert iemand dat zich nog

Gast
Maria
juni 9, 2018 10:24

Weer een talkshow op basis van vooringenomenheid (lees prutswerk door knippen en plakken van nep feiten)?

Gast
Choco115
juni 9, 2018 10:14

Dan zo
22:30 Hart van Nederland
23:00 Amusementtalkshow

En vooravond
18:00 Shownieuws
18:30 House of talent
19:30 Utopia2

Gast
Tim20 MJ
juni 9, 2018 10:04

Al eerder gezegd: Wilfred Genee ;)

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen