Telegraaf heeft zich lange tijd geschaamd voor Privé

De Telegraaf heeft zich lange tijd geschaamd voor het gelieerde merk Privé. Dat stelt hoofdredacteur Evert Santegoeds van het entertainmentblad in Het Parool. Het was een van de redenen dat Santegoeds in 1994 overstapte van Privé naar Story, waar hij zeven jaar lang de scepter zwaaide. Daar was toenmalig Privé-baas Henk van der Meijden niet blij mee. “Dat vond hij niet leuk. Maar ja, in de zijlijn werd Wilma Nanninga klaargezet om hem op te volgen, niet ik. Dus ik moest wat doen.

Nanninga kwam in beeld, omdat ze naar voren werd geschoven door De Telegraaf. “De krant heeft lange tijd moeite gehad met het blad. Dus iemand van de krant moest Henk vervangen. Niet iemand van het blad. Sjuul Paradijs was de eerste hoofdredacteur die het belang wél zag.

Waarom schaamde De Telegraaf zich zo voor Privé? “Het was niet de uitgave waar ze het trotst op waren. Wel op het geld dat er binnenkwam, niet op de uitstraling. De voorgevel hebben we nooit gehaald, pas de laatste jaren hangt er een Privé-logo in die glazen entree.

Inmiddels is de status van entertainmentjournalistiek totaal veranderd. “Daar pluk ik de vruchten van. Het is tot iedereen doorgedrongen dat Privé een belangrijke factor is bij de site van De Telegraaf en het algehele bedrijfsresultaat. Er moeten miljoenen worden binnengehaald. En dat doen we.

Het Parool-interview met Evert Santegoeds kunt u lezen via Blendle.

Foto: Prive

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen