Sanoma haalt Funda-directeur binnen na afstoten SBS

Marc Duijndam (48) is per 1 januari 2018 aangesteld als CEO van Sanoma Media in België en Nederland. Hij volgt daarmee Peter de Mönnink op die eerder zijn overstap naar Talpa aankondigde. Dat heeft de mediagigant bekendgemaakt. De Mönnink gaf de afgelopen jaren leiding aan Sanoma|SBS, maar nu SBS is verkocht aan Talpa en hij is meeverhuisd naar het bedrijf van John de Mol, zat de uitgeverij zonder directeur. Die is nu gevonden in Duijndam, momenteel nog directeur van Funda. 

Duijndam, die eerder al de eerste Country Director van Google Benelux was en adviseur bij de opstart van LinkedIn in de Benelux, heeft er zin in. “Ik kijk ernaar uit om bij Sanoma te gaan werken. Het grote portfolio van bekende en door de consument geliefde merken biedt alle kansen voor een verdere crossmedia-ontwikkeling.”

Hij is de afgelopen jaren veel bezig geweest met digitaal, terwijl Sanoma ook veel met print doet. “Na zo lang te hebben gewerkt bij pure-play online bedrijven, ben ik erg enthousiast om voor zo’n groot portfolio van diverse media-activiteiten verantwoordelijk te zijn.”

Susan Duinhoven, President & CEO van Sanoma, is blij met zijn komst. “Marc’s sterke online en commerciële media-ervaring, maken hem de perfecte persoon om de succesvolle strategie van Sanoma in de Nederlandse en Belgische markt verder voort te zetten.”

Hij heeft alle ervaring om onze sterke digitale merken zoals NU.nl en Fashionchick te laten groeien en in combinatie met onze sterke data assets kan hij de crossmedia-uitbreiding van onze andere merken stimuleren.”

Foto: Sanoma

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen