David Vink weg als Chief Digital Officer bij SBS

David Vink stopt als Chief Digital Officer van SBS. Ook zijn andere functie als Algemeen Directeur van Veronica Uitgeverij legt hij neer. Dat bevestigt de zendergroep aan Adformatie. Onder leiding van Vink lanceerde SBS eind 2014 het compleet vernieuwde videoplatform KIJK en ging SBS begin 2015 een samenwerking aan met het YouTube-creators-collectief Social1nfluencers. Nu komt er een einde aan de samenwerking tussen Vink en SBS. Per 1 november stapt hij over.

SBS wil niet al te veel kwijt over zijn vertrek. “Beide functies ondergaan aanzienlijke veranderingen en in goed overleg is besloten dat David zijn volgende carrièrestap buiten het bedrijf gaat zetten“, zegt een woordvoerder van SBS.

Zelf wil Vink niet reageren op zijn vertrek.

Vink startte zijn carrière bij VNU Publiekstijdschriften. Daarna was hij oprichter van een marketingbureau en een uitgeverij. Na verkoop van deze bedrijven aan DDB/Rapp Collins bleef hij lange tijd directeur van Rapp Collins.

Begin 2005 maakte hij de overstap naar het digitale domein, waar hij achtereenvolgens directeur was van LBI/Lost Boys en Clockwork. In 2011 ging hij aan de slag als directeur van Veronica Uitgeverij en in 2014 kwam daar de functie bij SBS bij.

In augustus vertelde Vink nog over zijn strategie om met SBS te concurreren tegen Netflix: meer inzetten op eigen series. “Lokale content is iets wat Netflix niet heeft, daar blijft dus een plek voor. Als je er die op manier tegenaan kijkt, zie je dat er opeens veel meer mogelijkheden zijn.

Foto: SBS

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen