Valerio Zeno bezorgt NPO 3 kijkcijferhorror

De Valerio Zeno-show Rare Jongens is geen succes op de zondagavond van NPO 3. De tweede aflevering deed het gisteren nog slechter dan de première-aflevering een week eerder. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Waar de eerste Rare Jongens al bleef steken op 186.000 kijkers en een marktaandeel van 3,8 procent, kwam de tweede aflevering niet verder dan 123.000 kijkers en 2,7 procent marktaandeel. Dat zijn erg magere cijfers voor een nieuwe show in de herhalingenzomer.

3 Op Reis Roadtrip trok voorafgaand aan de Valerio-show 193.000 kijkers (5 procent). Een nieuwe Ranking the Stars scoorde na de Valerio-show 343.000 kijkers (7 procent).

Al met al kwam NPO 3 met zijn zomerse zondag niet verder dan een achtste plaats in de zender top tien met 3,8 procent marktaandeel.

Rare Jongens is een programma over de geschiedenis. Onder leiding van Zeno krijgen comedians Lieven Scheire en Leo Alkemade de meest uiteenlopende vragen en opdrachten voorgeschoteld over ‘7000 jaar onnozelheid’.

Zeno: “Met Proefkonijnen hebben we laten zien dat wetenschap helemaal niet saai is. Nu is het tijd om de geschiedenis af te stoffen. En met wie kan dat beter dan met Lieven Scheire en Leo Alkemade?

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen