Spike bereikte in eerste maand 3,3 miljoen kijkers

De nieuwe tv-zender Spike heeft in zijn eerste uitzendmaand 3,3 miljoen kijkers bereikt. Zij keken minstens 60 seconden naar de mannenzender die ’s avonds uitzendt op het kanaal van Nickelodeon. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Moederbedrijf Viacom is ‘heel erg tevreden’ met de kijkcijfers in de eerste maand. In de doelgroep mannen van 20 tot 49 jaar werd een gemiddeld marktaandeel van 0,9 procent behaald. “Een goed resultaat in lijn met onze verwachtingen.”

Volgens Viacom is Spike in deze doelgroep, en ook in de jongere doelgroep mannen 20 tot 34 jaar, al groter dan SBS 9, de jongste zender van de SBS-groep.

Spike brengt originele programma’s in diverse genres zoals actieseries, reality-tv en topsport. Zo is dagelijks om 23.00 uur in de realityshow Belleator MMA te zien hoe ‘s werelds beste vechters het tegen elkaar opnemen in de ring.

Andere zenders van Viacom zijn onder meer Comedy Central, MTV en Nickelodeon. Viacom hoort samen met de Nederlandse zenders van Discovery en FOX bij de zendergroep BrandDeli.

BrandDeli, dat in 2014 is opgericht, is verantwoordelijk voor de reclameverkoop van de zenders van FOX, Discovery en Viacom. De zendergroep noteerde in oktober een gezamenlijk marktaandeel van 16,5 procent in de commerciële doelgroep 20 tot 49-jarigen.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen