Olcay Gulsen is geen kijkcijferhit

Foto: RTLDe tweede serie van Werk aan de Winkel, waarin Olcay Gulsen winkeliers in nood te hulp schiet, is donderdagavond met teleurstellende cijfers van start gegaan op NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Gulsen helpt de donderdagavond van NPO 1, traditioneel de lastigste avond voor de zender als tv-hit Wie is de Mol niet inzetbaar is, er niet bovenop. Ze scoorde 631.000 kijkers en bijna 12 procent marktaandeel. Dat is 51 procent onder NPO 1’s laatste maandgemiddelde.

De BNN-titel was vorig jaar voor het eerst te zien op de latere avond van NPO 1 en stelde ook toen teleur. Eén keer scoorde de Olcay Gulsen-show prima en dat was toen ze vorig jaar direct na kijkcijferkanon The Passion te zien was.

Waar The Passion toen 3,2 miljoen kijkers wist te vermaken, hield Werk aan de Winkel er slechts 1 miljoen van over. Het grote aantal afhakers was dan wel weer een teleurstelling.

De tweede serie is dus met ruim 600.000 kijkers van start gegaan. Waar een tv-zender als RTL 5 een hit zou scoren met dergelijke kijkcijfers, is het voor het grote NPO 1 een grote teleurstelling.

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen