Tv-show Katja Schuurman voorzichtig van start

De nieuwe tv-reeks Katja’s Bodyscan van Katja Schuurman is donderdag met voorzichtige cijfers van start gegaan. Er keken om half tien 840.000 mensen naar de uitzending op NPO 1, goed voor bijna 13 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Katja’s Bodyscan stond direct na het door 2 miljoen mensen bekeken Wie is de Mol geprogrammeerd. Net als het laatste half uur van dat programma, moest ook Schuurman het opnemen tegen het veel bekeken voetbal.

RTL 7 bracht namelijk de wedstrijd Feyenoord – AS Roma op de buis, die met 2,3 miljoen kijkers de boeken in gaat als de meest bekeken Europa League-wedstrijd ooit.

Ook Wie is de Mol scoorde door het voetbal wat minder kijkers dan normaal. Volgende week is de slotuitzending van het programma, waarin duidelijk wordt wie dit jaar de Mol is.

Waar Wie is de Mol donderdag 18 procent bóven het laatste weekgemiddelde van NPO 1 scoorde, zat Schuurman daar 46 procent onder.

De zevendelige serie Hollands Welvaren begon na Schuurman met voor NPO 1 verbijsterende cijfers. Er keken slechts 250.000 mensen, goed voor 4 procent marktaandeel. Dat is maar liefst 83 procent onder NPO 1’s gemiddelde.

Meer in KRO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen