Gouden Loeki naar reclame KNGF Geleidehonden

De Gouden Loeki voor beste tv-reclame van het jaar is gewonnen door de reclame ‘Buddyhond’ van KNGF Geleidehonden, een productie van bureau Joe Public. Dat bleek woensdagavond tijdens een live-uitzending op NPO 1. Waar KNGF in voorgaande campagnes de blindengeleidehond vaak door middel van ontroering of humor presenteerde, is de Buddyhond-commercial indringender. De kijker bevindt zich vanaf de eerste seconde in een beklemmende oorlogssituatie.

Een militair komt bij na een vermoedelijke explosie. Om hem heen woedt geweld, chaos en paniek. Hij wordt gegrepen door de heftige dingen die hij ziet, tot plots een kameraad aansnelt en hem op een wat vreemde manier geruststelt. Dan schiet de man wakker en blijkt het om een levensechte herbeleving te gaan.

De commercial toont precies een van de kwaliteiten van de KNGF-buddyhond: zijn getraumatiseerde baas wakker maken bij nachtmerries en afleiding bieden bij herbelevingen. KNGF Geleidehonden is er dus ‘niet alleen voor mensen die niet kunnen zien, maar ook voor mensen die teveel hebben gezien’.

Directeur Ellen Greve is blij met de spot: “We hebben een goede naamsbekendheid en een sterk imago. Toch wordt de uitbreiding van onze diensten op bepaalde gebieden nog onvoldoende herkend. We kunnen nog beter laten zien waar onze organisatie voor staat en wat ons onderscheidt van andere maatschappelijke organisaties.

De tv-show Gouden Loeki werd gepresenteerd door Sohie Hilbrand. Er waren in totaal tien kanshebbers. Albert Heijn met Harry Piekema was één van de halve finalisten.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen